Ενεργειακή κρίση: Στερεύει από ντίζελ η Ευρώπη – Πλησιάζει το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο
Όπως αναφέρει το Bloomberg οι ελπίδες για αντικατάσταση των ποσοτήτων που εισάγονται από τη Μόσχα, από τη Μέση Ανατολή και την μακρινή Κίνα
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Αντιμέτωπη με έναν ακόμη ενεργειακό σκόπελο βρίσκεται η Ευρώπη, που ήδη παλεύει με τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού καθώς και τον καλπάζοντα πληθωρισμό ο οποίος, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις επιτοκίων που αποσκοπούν στην αντιμετώπισή του, οδηγεί το μπλοκ κατευθείαν στον βάλτο της ύφεσης.
Ενώ οι «27» προσπαθούν να καταλήξουν σε μια κοινά αποδεκτή λύση για την επιβολή κάποιου είδους πλαφόν στο φυσικό αέριο και την αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας, τα ορόσημα του Δεκεμβρίου, οπότε και θα απαγορευτούν οι δια θαλάσσης παραδόσεις ρωσικού αργού στην Ένωση, καθώς και του Φεβρουαρίου, όταν το μπλοκ θα σταματήσει να παραλαμβάνει και προϊόντα διύλισης από τη Ρωσία, ολοένα πλησιάζει.
«Αντίο» σε 200 εκατ. βαρέλια ντίζελ
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, η «πεινασμένη» για ενέργεια Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται σύντομα να απωλέσει τα 200 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ που λαμβάνει ετησίως από τη Μόσχα – και αυτό τη στιγμή που, μετά από μία παροδική μείωση, οι ποσότητες πετρελαίου που παραλαμβάνει η Ευρώπη από τη Ρωσία έχουν πάρει και πάλι την ανιούσα.
Για να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση προς την ολική απαγόρευση εισαγωγής πετρελαιοειδών προερχόμενων από τη Ρωσία, οι εισαγωγές πρέπει να μειωθούν κατά περισσότερο από 5.000 βαρέλια ημερησίως από την 1η Νοεμβρίου μέχρι τον Φεβρουάριο. Ειδάλλως, οι επιπτώσεις της απότομης διακοπής τροφοδοσίας θα είναι δραματικές.
Πρόκειται για μια δύσκολη επιχείρηση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι η Γαλλία τις τελευταίες εβδομάδες παράγει λιγότερο ντίζελ λόγω των απεργιών στα διυλιστήρια της χώρας, ενώ η Γερμανία πρόκειται να χάσει την πρόσβαση στη αργό πετρέλαιο που διοχετεύεται στη γηραιά ήπειρο μέσω του αγωγού Druzhba.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υψηλή τιμή του ντίζελ δεν επηρεάζει μόνο τους ιδιοκτήτες ΙΧ, αλλά και τις μεταφορές καθώς και την ηλεκτροπαραγωγή.
Με το βλέμμα στη Μέση Ανατολή
Το μπλοκ φιλοδοξεί να σταματήσει την ενεργειακή «αιμορραγία» εισάγοντας περισσότερο διυλισμένο πετρέλαιο από άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως η Μέση Ανατολή. Κάτι που ήδη συμβαίνει, με τις εισαγωγές από τρίτες χώρες πλην της Ρωσίας να έχουν πάρει την ανιούσα αυτόν τον μήνα.
Υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω αύξησης των προμηθειών από τη Μέση Ανατολή, με την επανεκκίνηση του γιγαντιαίου διυλιστηρίου Al-Zour του Κουβέιτ και της εγκατάστασης Jazan της Σαουδικής Αραβίας. Η Κίνα επιτρέπει επίσης περισσότερες εξαγωγές καυσίμων, ενισχύοντας ενδεχομένως τη συνολική προσφορά.
Το Bloomberg εκτιμά ότι η αύξηση των εξαγωγών από τρίτα μέρη θα επιτρέψει στην ΕΕ να «απογαλακτιστεί» από το ρωσικό ντίζελ, την ίδια ώρα που η Ρωσία θα αναγκαστεί να αναζητήσει νέες αγορές για να προωθήσει τα καύσιμά της.
Μια διαδικασία που δεν θα είναι καθόλου εύκολη, καθώς οι κυρώσεις δυσκολεύουν την ασφάλιση των πλοίων που μεταφέρουν ρωσικούς υδρογονάνθρακες, ενώ ενδέχεται να παρουσιαστεί έλλειψη στα ειδικής κατηγορίας πλοία που χρησιμοποιούνται στην, παγωμένη κατά τους χειμερινούς μήνες, Βαλτική Θάλασσα.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις