«Δεν είσαι αρκετά όμορφη» -Η Γουινόνα Ράιντερ από it girl έγινε παρίας του Χόλιγουντ
Η Γουινόνα Ράιντερ είναι ένα είδωλο της Gen-X, ένα icon της μόδας και ένα indie dream girl της δεκαετίας του '90. Αλλά παρά το πόσο λαμπερή φαίνεται να είναι η ζωή της, πίσω από τα παρασκήνια δεν ήταν πάντα έτσι. Ο αντισημιτισμός, η ψυχιατρική κλινική, ο σπαραξικάρδιος χωρισμός και η κλεπτομανία.
Η ηθοποιός της σειράς Stranger Things έχει ανοιχτεί σε πολλές συνεντεύξεις της για τους αγώνες που βίωσε μεγαλώνοντας στο προσκήνιο, σημειώνοντας ότι ένιωθε εντελώς μόνη όταν έγινε σούπερ σταρ.
Τραγικές λεπτομέρειες για την Τέιλορ Χόκινς
«Εύχομαι τόσο πολύ να είχα κάποιον να μιλήσω. Έναν φίλο, κάποιον… και δεν είχα» παραδέχτηκε σε συνέντευξή της στην Νταϊάν Σόγιερ το 1999. «Είδα αυτό το περίπτερο με τα περιοδικά και είδα τον εαυτό μου στο εξώφυλλο του περιοδικού Rolling Stone. Και έγραφε κάτι σαν: «Η Γουινόνα Ράιντερ είναι το πιο τυχερό κορίτσι στον κόσμο». Και μου ράγισε η καρδιά γιατί κουβαλούσα τόσο πόνο και ένιωθα τόσο μπερδεμένη, ένιωθα τόσο χαμένη στη ζωή μου».
Μέλη της οικογένειας της πέθαναν στο Ολοκαύτωμα
Μέλη της οικογένειας του πατέρα της σκοτώθηκαν στο Ολοκαύτωμα και ως παιδί φοβόταν ότι κάτι παρόμοιο θα συνέβαινε και σε εκείνη. Σε συνέντευξή της στη Mirror, η Γουινόνα αποκάλυψε ότι κοιμόταν στο πάτωμα «έξω από την κρεβατοκάμαρα των γονιών της» λόγω του φόβου ότι θα τους έπαιρναν οι Ναζί. Απέκτησε εμμονή με τις λεπτομέρειες σχετικά με τις θηριωδίες. «Συνήθιζα να πηγαίνω στη βιβλιοθήκη και να κοιτάζω βιβλία σχετικά με αυτό» είπε αναφερόμενη σε κείμενα για το Ολοκαύτωμα. «Δεν μπορούσα να σταματήσω να γυρίζω τις σελίδες και σκεφτόμουν: Αυτό είναι φρικτό. Γιατί το κάνω αυτό; Μετά συνειδητοποίησα ότι ίσως έψαχνα την οικογένειά μου, κάποιον που αναγνώριζα».
Το 2020, η Ράιντερ πρωταγωνίστησε στην ταινία του HBO, Plot Against America, μια σειρά βασισμένη στο μυθιστόρημα του Φίλιπ Ροθ, στην οποία οι Ναζί καταλαμβάνουν τον κόσμο. Μιλώντας στο Variety, εξέφρασε ότι η σειρά ήταν «τόσο απίστευτα επίκαιρη» γι’ αυτό και επέλεξε να αναλάβει τον ρόλο.
Έχει βιώσει τον αντισημιτισμό στο Χόλιγουντ
Η ηθοποιός έχει μιλήσει ανοιχτά για την εμπειρία του αντισημιτισμού σε διάφορα σημεία της καριέρας της στο Χόλιγουντ. Η ηθοποιός δήλωσε στους Sunday Times ότι οι άνθρωποι συχνά προσποιούνταν έκπληξη για την καταγωγή της, υποστηρίζοντας ότι ήταν πολύ όμορφη για να είναι Εβραία. Στην ίδια συνέντευξη, η Ράιντερ μοιράστηκε μια ιστορία για τον ηθοποιό Μελ Γκίμπσον, ο οποίος καταγράφηκε να εκτοξεύει αντισημιτικά σχόλια σε έναν από τους αστυνομικούς όταν συνελήφθη για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ το 2006.
Η Ράιντερ είπε στους Sunday Times ότι όταν εκείνη και η φίλη της έπεσαν πάνω στον Γκίμπσον σε μια εκδήλωση τη δεκαετία του ’90, ο ηθοποιός του Braveheart εκτόξευσε μισαλλόδοξα σχόλια προς το μέρος τους. «Ο Μελ Γκίμπσον κάπνιζε ένα πούρο και είπε στην φίλη μου που είναι γκέι, «ω, περίμενε, θα πάθω AIDS;» και μετά κάτι αναφέρθηκε για τους Εβραίους και είπε “δεν αποφεύγεις τους φούρνους, έτσι;»». Έχει μιλήσει ξανά για το περιστατικό σε προηγούμενες συνεντεύξεις, συμπεριλαμβανομένου ενός άρθρου στο GQ το 2010, όπου είπε: «Ήταν απλά αυτή η περίεργη, περίεργη στιγμή. Έλεγα: «Είναι αντισημίτης και ομοφοβικός». Κανείς δεν με πίστεψε!».
Αν και ο Μελ ζήτησε συγγνώμη για το προαναφερθέν παραλήρημα υπό την επήρεια αλκοόλ ένας εκπρόσωπός του ισχυρίστηκε ότι ο ισχυρισμός της Ράιντερ είναι «100% αναληθής» και υποστήριξε ότι «είπε ψέματα για το ότι προσπάθησε να της ζητήσει συγγνώμη τότε».
Η Γουινόνα δεχόταν εκφοβισμό στο σχολείο
Αφού πρωταγωνίστησε στην ταινία Beetlejuice, οι συμμαθητές της την κορόιδευαν επειδή υποδυόταν τη Lydia Deetz, μια τρομακτική έφηβη που γίνεται φίλη με κάποια φαντάσματα. «Με αποκαλούσαν μάγισσα» αποκάλυψε.
Σύμφωνα με την Ράιντερ δέχτηκε τόσο έντονο μπούλινγκ στα παιδικά της χρόνια που φοβόταν για τη ζωή της. Την πείραζαν για το στυλ της, καθώς αρνιόταν να συμμορφωθεί με τα πρότυπα του preppy σχολείου. Αντ’ αυτού, εμφανιζόταν στην τάξη με χειροποίητα ρούχα, ενώ είχε ένα άναρχο κούρεμα. Όπως είπε σε συνέντευξή της στο Harper’s Bazaar το 2000 οι συμμαθητές της δεν ενδιαφέρονταν καθόλου να αποδεχτούν το μοναδικό της στυλ ή τη νέα της φήμη. Αντιθέτως, δέχτηκε σωματική επίθεση από τα κορίτσια του σχολείου. «Μου χτύπησαν το κεφάλι σε ένα ντουλάπι. Έπεσα στο έδαφος και άρχισαν να με κλωτσάνε. Χρειάστηκε να κάνω ράμματα». Μετά το περιστατικό συνέχισε τη σχολική της εκπαίδευση στο σπίτι.
Της είπαν ότι δεν ήταν «αρκετά όμορφη» για να παίξει σε ταινίες
Παρόλο που η πλειοψηφία του κόσμου έχει μια μεγάλη «καψούρα» με τη Γουινόνα, σύμφωνα με την ηθοποιό οι υπεύθυνοι casting του Χόλιγουντ της έλεγαν ότι δεν ήταν «αρκετά όμορφη» για να πρωταγωνιστήσει σε ταινίες. Παρά το γεγονός ότι ανέπτυξε καταπληκτικές υποκριτικές ικανότητες σε νεαρή ηλικία, απορρίφθηκε λόγω της σωματικής της εμφάνισης.
«Θυμάμαι μια φορά συγκεκριμένα, ήμουν στην οντισιόν και βρισκόμουν στη μέση της πρότασης όταν ο διευθυντής διανομής είπε: «Άκουσε, μικρή. Δεν πρέπει να γίνεις ηθοποιός. Δεν είσαι αρκετά όμορφη»». Φυσικά, «δεν συντρίφτηκε» από αυτή την παρατήρηση, επειδή οι γονείς της την έμαθαν ότι «είναι πολύ πιο cool να είσαι μοναδικός και να μη θέλεις να αναμειγνύεσαι».
Δεν ήξεραν ότι αυτό το κορίτσι θα μεγάλωνε για να γίνει η απόλυτη μούσα για μια πληθώρα διάσημων ηθοποιών και μουσικών. Όπως δήλωσε ο συμπρωταγωνιστής της στο Reality Bites, Μπεν Στίλερ στο Rolling Stone «κάθε άντρας με τον οποίο έχω μιλήσει ποτέ την έχει ερωτευτεί».
Η Γουινόνα έχει αντιμετωπίσει προβλήματα ψυχικής υγείας
Πάλεψε με την κατάθλιψη και την αυπνία στην αρχή της καριέρας της. «Ήμουν καταπονημένη και κουρασμένη- πολύ κουρασμένη για να κοιμηθώ» δήλωσε στους New York Times το 1999. «Ήμουν σε πολύ άσχημη κατάσταση».
Η κατάθλιψη που βίωνε οδήγησε σε κάποιες τρομερές κρίσεις άγχους και μπήκε σε ψυχιατρική κλινική όταν ήταν 20 ετών. Είπε στους NYT: «Το χειρότερο ήταν ότι δεν μπορούσα να το περιγράψω – τη συντριπτική φρίκη των κρίσεων άγχους – ακόμη και στην ίδια μου την οικογένεια, στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους».
Ο χωρισμός της από τον Τζόνι Ντεπ
Η σχέση τοςυ χαρακτήρισε μια ολόκληρη εποχή και αγαπήθηκε πολύ από τα μίντια. Ξεκίνησε το 1989 και κατέρρευσε το 1993. Ο Ντεπ δεν ήταν μόνο ο πρώτος της έρωτας, αλλά ήταν και ο άντρας που σχεδίαζε να παντρευτεί. «Όταν γνώρισα τον Τζόνι ήμουν αγνή παρθένα. Εκείνος το άλλαξε αυτό. Το πρώτο μου αληθινό φιλί. Το πρώτο μου αληθινό αγόρι. Ο πρώτος μου αρραβωνιαστικός. Ο πρώτος άντρας με τον οποίο έκανα σεξ. Έτσι θα είναι πάντα στην καρδιά μου. Για πάντα… Είναι κάπως αστεία αυτή η λέξη».
Αλλά και ο Τζόνι από την πλευρά του το ίδιο ένιωθε και νιώθει. Έκανε τατουάζ στο χέρι του τη φράση «Γουινόνα για πάντα». «Δε θα σβήσω ποτέ»» είπε στο Rolling Stone το 1991. Αποδεικνύεται ότι το «για πάντα» σε όρους διασημοτήτων είναι λιγότερο από μισή δεκαετία, επειδή το ζευγάρι χώρισε μόλις δύο χρόνια αργότερα και ο Ντεπ άλλαξε το τατουάζ σε «Wino Forever».
Ο χωρισμός χτύπησε σκληρά την Ράιντερ. «Είχα κατάθλιψη μετά τη διάλυση του αρραβώνα μου με τον Τζόνι» δήλωσε στο cinema.com. Και ενώ θρηνούσε τη σχέση της, παραλίγο να κάψει κατά λάθος το δωμάτιο του ξενοδοχείου της. Ένα βράδυ αποκοιμήθηκε με αναμμένο τσιγάρο και ξύπνησε από τις φλόγες. Η Ράιντερ είπε ότι η στιγμή αυτή ήταν «κάλεσμα αφύπνισης».
Το «τραύμα» στη διάρκεια των γυρισμάτων του Δράκουλα
Η υποκριτική σε μια ταινία τρόμου μπορεί να είναι μια συναισθηματικά απαιτητική εμπειρία, και φαίνεται ότι το Bram Stoker’s Dracula του Φράνσις Φορντ Κόπολα δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Σε μια συνομιλία με τους Sunday Times, η Γουινόνα Ράιντερ ισχυρίστηκε ότι ο Κόπολα είπε σε άλλα μέλη του καστ να «φωνάζουν πράγματα» που θα μπορούσαν να την αναστατώσουν. Σε δήλωσή του στο People, ο Κόπολα ισχυρίστηκε ότι ζήτησε μόνο από τον Γκάρι Όλντμαν «να ψιθυρίσει αυτοσχέδια λόγια σε εκείνη και τους άλλους χαρακτήρες». Η ίδια είπε ότι αρόλο που αυτή η τεχνική δεν λειτούργησε για εκείνη, τον αγαπά και τον σέβεται και θεωρεί μεγάλο προνόμιο που συνεργάστηκε μαζί του.
Αν και η προσπάθεια του Κόπολα να βγάλει συναισθήματα από τους ηθοποιούς του αποτελεί αρνητική ανάμνηση για την ίδια, η Ράιντερ βρήκε μια φιλία ζωής με τον συμπρωταγωνιστή της στον Δράκουλα, Κιάνου Ριβς. Σε ημερολόγιό της από αυτή την εποχή είχε γράψει: «Αγωνία, αγωνία, αγωνία, αγωνία, αγωνία, δόξα τω Θεώ ο Κιάνου. Δόξα τω Θεώ, θα πάω να δω τον Κιάνου… Ήμουν πάντα τόσο χαρούμενη όταν ο Ριβς ήταν κοντά μου, γιατί γιάτρευε, κατά κάποιο τρόπο το τραύμα».
Το διαβόητο σκάνδαλο με τις κλοπές σε καταστήματα
Το 2001, η Γουινόνα πιάστηκε να κλέβει αντικείμενα αξίας άνω των 5.000 δολαρίων από ένα κατάστημα Saks Fifth Avenue. Η ηθοποιός, η οποία φέρεται να έπασχε από κλεπτομανία, «καταδικάστηκε για διακεκριμένη κλοπή και βανδαλισμό» σύμφωνα με το Time. Η ποινή της περιελάμβανε αναστολή, κοινωνική εργασία και αποζημίωση.
Κάνοντας μια αναδρομή στο περιστατικό στο περιοδικό Porter το 2016, η ηθοποιός προσπάθησε να ξεκαθαρίσει τις πράξεις της. «Ψυχολογικά, πρέπει να βρισκόμουν σε ένα σημείο που δεν μπορούσα να κάνω πίσω» είπε.
Μέχρι εκείνο το σημείο, το βάρος της φήμης ήταν κάτι που κουβαλούσε για πάνω από μια δεκαετία. Η καριέρα της Ράιντερ στην υποκριτική ξεκίνησε όταν ήταν 14 ετών και δεν είναι μυστικό ότι το να είσαι παιδί στη βιομηχανία του θεάματος μπορεί να είναι ένας άγριος τρόπος να μεγαλώνεις. Κάποτε εξέφρασε πόσο μεγάλη πίεση υπέστη για να δουλέψει στο Χόλιγουντ σε τόσο νεαρή ηλικία, σημειώνοντας ότι δεν μπορούσε να κάνει διακοπές όπως οι περισσότεροι συνομήλικοί της. «Περνούσα την εφηβεία μου στην οθόνη» είπε μιλώντας στους New York Times. «Θέλω να πω, τα περισσότερα παιδιά μπορούν να έχουν μια κακή μέρα και να χάσουν το σχολείο, αλλά εγώ δεν μπορούσα να χάσω ούτε μια μέρα δουλειάς, γιατί αυτή θα ήταν μια μέρα ασφάλισης 300.000 δολαρίων, μπλα, μπλα, μπλα».
Ο εθισμός της στα παυσίπονα
Η Γουινόνα αποφάσισε να αναλάβει έναν σωματικά απαιτητικό ρόλο στην ταινία επιστημονικής φαντασίας Alien Resurrection του 1997. Η ηθοποιός τραυματίστηκε στην πλάτη της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας και της χορηγήθηκε παυσίπονο. Συνέχισε να παίρνει συνταγογραφούμενα φάρμακα πολύ καιρό μετά τον τραυματισμό της και η χρήση παυσίπονων έγινε πρωτοσέλιδο όταν συνελήφθη για κλοπή σε κατάστημα. Όπως ανέφερε το CBS News το 2002, μια έκθεση αναστολής αναφερόταν ότι «εκτελούσε 37 συνταγές από 20 γιατρούς με μισή ντουζίνα ψευδώνυμα για χρόνια και ότι ήταν προφανώς εθισμένη στα παυσίπονα».
«Δύο μήνες πριν από τη σύλληψη για την κλοπή σε κατάστημα, έσπασα ξανά το χέρι μου σε δύο σημεία και ο γιατρός, ένα είδος κομπογιαννίτη γιατρού, μου έδινε πολλά πράγματα και τα έπαιρνα στην αρχή για να ξεπεράσω τον πόνο» εξήγησε στη Vogue. «Και μετά φτάνεις σ αυτό το περίεργο σημείο που δεν ξέρεις αν πονάς, αλλά τα παίρνεις».
Η Γουινόνα Ράιντερ έγινε παρίας του Χόλιγουντ
Τη δεκαετία του ’90, η Γουινόνα ήταν το it girl του Χόλιγουντ. Μετά το διαβόητο σκάνδαλο με τις κλοπές σε καταστήματα, η φήμη της δέχτηκε πλήγμα. «Από «παράξενη έφηβη» έγινα «pixie waif» και μετά δεν ήξεραν τι στο διάολο να κάνουν μαζί μου» δήλωσε η Ράιντερ στη βρετανική Vogue για τη δύσκολη αυτή περίοδο.
Η Ράιντερ ουσιαστικά «ακυρώθηκε» – ή τουλάχιστον αυτό που θα ήταν το αντίστοιχο της δεκαετίας του 2000. Επέλεξε να μετακομίσει πίσω στο Σαν Φρανσίσκο για να είναι πιο κοντά στους γονείς της. Η απομάκρυνση από τα φώτα της δημοσιότητας για ένα διάστημα ήταν μια συνειδητή απόφαση. Επιπλέον, έθεσε τις βάσεις για μια τρομερή επιστροφή. «Το βλέπω ως κάτι που μου άνοιξε την πόρτα για να ξεφύγω. Το μόνο που είχα κάνει ποτέ ήταν να παίζω» είπε λίγο πριν επιστρέψει μεγαλοπρεπώς στη σειρά Stranger Things.
Από την πρόσφατη καμπάνια της για τον Marc Jacobs
- Ο Μπαρτζώκας αποθέωσε τον Φουρνιέ: «Είναι παικταράς, τι άλλο να πω!»
- Βίκτορ Όρμπαν: Η εποχή της Δύσης τελείωσε, ξημερώνει η εποχή της Ευρασίας
- Κόρινθος: Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στην παλαιά εθνική οδό
- Φουρνιέ: «Μου αρέσει πολύ εδώ, απολαμβάνω να παίζω γι’ αυτόν τον κόσμο»
- Γιάφκα στο Παγκράτι: Ο «αόρατος» φιλόλογος από τον Βύρωνα και οι «παλιοί γνώριμοι» επισκέπτες της αποθήκης
- «Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο» – Μαρτυρίες από την περιοχή που χτύπησε το νέο όπλο του Πούτιν [video]