Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Facebook: Ένα χρόνο μετά, τo metaverse μοιάζει άπιαστο όνειρο

Facebook: Ένα χρόνο μετά, τo metaverse μοιάζει άπιαστο όνειρο

Ένα χρόνο μετά τις ανακοινώσεις του Ζάκερμπεργκ καταλαβαίνει κανείς πως το Metaverse απαιτεί πολύ χρόνο και χρήματα

Πριν από ένα χρόνο ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσε τη μετονομασία της μητρικής εταιρείας απο Facebook σε Meta Platforms και την ίδια στιγμή τη δημιουργία ενός καινούργιου project που θα αλλάξει την εικόνα που έχουμε για το διαδίκτυο, τοποθετώντας μας σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου τον οποίο μπορούμε να εξερευνήσουμε μέσω του ψηφιακού avatar, που θα διαθέτουμε.  «Είμαστε πεπεισμένοι ότι το metaverse θα είναι ο διάδοχος του διαδικτύου, σαν να βρισκόμαστε στον ίδιο χώρο με τους ανθρώπους ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είμαστε στην πραγματικότητα» υπογράμμιζε τότε ο ίδιος.

Διαβάστε επίσης: Η Meta προτείνει πώς μπορείτε να πλουτίσετε στο metaverse

Οι βαρύγδουπες δηλώσεις του ένα χρόνο πριν για το εικονικό μέλλον που έρχεται, ελάχιστα αντικατοπτρίζουν τη σημερινή πραγματικότητα. Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, εξακολουθεί να βασίζεται στα διαφημιστικά έσοδα μέσω αυτών των πλατφορμών. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ τόνισε πως η αλλαγή θα πάρει χρόνο. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τεχνολογικό ιστότοπο «The Verge», δήλωσε πως: «Δεν σημαίνει πως αυτά τα πράγματα είναι έτοιμα σε δύο με τρία χρόνια». Ωστόσο ο όμιλος είναι αποφασισμένος να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα παίρνοντας όσο χρόνο χρειαστεί.

Μαύρη τρύπα επενδύσεων

Το εγχείρημα ωστόσο φαίνεται πως μέχρι στιγμής είναι μια μηχανή που «τρώει» χρήματα. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, το Reality Labs – το τμήμα που αφορά το Metaverse και την δημιουργία γυαλιών εικονικής πραγματικότητας – σημείωσε απώλεια ύψους 5,77 δις. δολάρια. Συνολικά όμως τα κέρδη της Meta μειώνονται αισθητά καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι meta-πλατφόρμες σημείωσαν κέρδη ύψους 22,65 δις. δολαρίων έναντι 28 δις. του προηγούμενου έτους.

Οι δυσκολίες είναι ποικίλες. Από την μία πλευρά οι διαφημιζόμενες εταιρείες μειώνουν τα έξοδα μάρκετινγκ λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της επισφαλούς οικονομικής συγκυρίας. Από την άλλη πλευρά τα μέτρα προστασίας προσωπικών δεδομένων της Apple κοστίζουν στην Meta δισεκατομμύρια. Οι πάροχοι εφαρμογών όπως το Facebook πρέπει πλέον να ζητούν άδεια από τους χρήστες iPhone, εάν θέλουν να ιχνηλατούν τη συμπεριφορά τους μέσω διαφορετικών υπηρεσιών και εφαρμογών. Ως εκ τούτου πολλοί το απέρριψαν και με αυτόν τον τρόπο επιχειρηματικά μοντέλα διαδικτυακής διαφήμισης, που βασίζονταν σε αυτή την «παρακολούθηση», ναυάγησαν.

Ο ιδρυτής του Facebook πάντως διαβεβαίωσε πως δεν θα υπάρξουν περικοπές στις επενδύσεις του Metaverse. Αντίθετα λαμβάνονται μέτρα εξοικονόμησης σε άλλους τομείς. Η Meta ελπίζει τώρα πως θα μπορέσει να καταφέρει να ενθουσιάσει τις εταιρείες μέσω του μοντέλου εικονικής πραγματικότητας, όπου οι εταιρείες θα έχουν την δυνατότητα να στεγάσουν τις επιχειρήσεις τους. Ο ίδιος επισήμανε πως οι 200 εκατ. υπολογιστές που αγοράζονται ετησίως κάποια στιγμή θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με τα εξελιγμένα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Όλα αυτά όμως μελλοντικά…

Ανταγωνισμός για το μέλλον του διαδικτύου

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ χαίρεται που κατάφερε να παρουσιάσει το μελλοντικό του εγχείρημα ένα χρόνο πριν και όχι τώρα που βρίσκεται υπό πίεση. Για πόσο καιρό όμως θα συνεχίσει να κυνηγάει αυτό όνειρο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο κερδοφόρο είναι το Facebook. Η μητρική εταιρία Meta όμως δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από έναν απλό επισκέπτη στις πλατφόρμες της Apple και της Google, και ο ανταγωνισμός μόνο ευκαταφρόνητος δεν είναι.

Ήδη η πολυεθνική εταιρεία Nvidia, η οποία ειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη, λειτουργεί την πλατφόρμα «Omniverse» όπου οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν οπτικά εφέ και συστήματα προσομοίωσης, ώστε να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους. «Κατά τη δική μας άποψη το Metaverse είναι ο συνεχιστής του Διαδικτύου» σημειώνει ο μάνατζερ της εταιρείας Nvidia, Ρεβ Λεμπαρέντιαν. Παρόλα αυτά η μεταφορά από ένα δισδιάστατο κόσμο σε ένα τρισδιάστατο απαιτεί πολλές προδιαγραφές από τους συμμετέχοντες.

Την ίδια στιγμή η Apple, η οποία βρίσκεται σε διαμάχη με την Meta, έχει αναπτύξει εδώ και χρόνια το δικό της αντίστοιχο «Metaverse», αν και η ιδέα ίσως δεν ονομαστεί έτσι. Η Apple σύμφωνα με αναλυτές και μιντιακές πηγές, αναμένεται να παραγάγει γυαλιά εικονικής πραγματικότητας -παρόμοια με αυτά της Meta- τα οποία θα μπορούν να καταγράφουν μέσω κάμερας το περιβάλλον του χρήστη παρέχοντάς του περισσότερες λεπτομέρειες. Αν συμβεί αυτό, τότε ο αγώνας για το Metaverse θα βρεθεί ξανά στο προσκήνιο.

Αντρέι Σοκόλοφ, dpa

Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου

Πηγή: DW

Must in

Η Ρεάλ αφαιρεί το «Σαντιάγο» από το «Μπερναμπέου»

Η Ρεάλ ποτέ δεν έκρυψε τα σχέδιά της να εκμεταλλευτεί την ονοματοδοσία του γηπέδου της, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες ομάδες σε όλο τον κόσμο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο