Ferrari 499P Le Mans Hypercar: Ο διεκδικητής
Με τα χρώματα εμβληματικών αγωνιστικών της δεκαετίας του ’70 η Ferrari κάνει το επόμενο αποφασιστικό βήμα για την επιστροφή της στην κορυφαία κατηγορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος αντοχής
Μετά από μακρά αναμονή, η ιταλική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του αγωνιστικού υπεραυτοκινήτου που θα πάρει μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIΑ από την επόμενη χρονιά.
Σε ό,τι αφορά την ονομασία 499P η Ferrari δεν ξέφυγε από τις συνήθειες της με τον αριθμό 499 να σηματοδοτεί την χωρητικότητα που αντιστοιχεί σε κάθε κύλινδρο του V6 κινητήρα και το “P” να αντιστοιχεί στην λέξη «prototype». Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο ο V6 κινητήρας συνυπάρχει με ηλεκτρικό μοτέρ και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας 900 Volt με έμπνευση από την F1.
Eπίσης, όπως σημειώνει η Ferrari, αν και ο κινητήρας βενζίνης των 3,0 λίτρων έχει ομοιότητες με το αντίστοιχων προδιαγραφών μοτέρ με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών της 296 GTB/GT3 επί της ουσίας δεν πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα αλλά για μια δομικά διαφορετική μονάδα.
Σε επίπεδο μεγεθών ο συνδυασμός του κινητήρα εσωτερικής καύσης με το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 680 ίππους όπως προβλέπουν οι σχετικοί κανονισμοί αν και τόσο οι δυνατότητες του βενζινοκινητήρα όσο και του ηλεκτροκινητήρα υπερβαίνουν τους 680 ίππους. Το σύνολο συμπληρώνει ένα σειριακό κιβώτιο επτά σχέσεων.
Η 499P αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο του Ferrari Finali Mondiali στην Imola και όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς με μια απλή παρατήρηση, το hypercar φέρει επιρροές από την Daytona SP3 ενώ τα αυτοκόλλητα και η διχρωμία κίτρινου-κόκκινου έλκουν την καταγωγή τους από την 312PB των αρχών της δεκαετίας του ’70.
Τα δύο αγωνιστικά πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν φέρουν τους αριθμούς 50 και 51 με τον πρώτο να σηματοδοτεί το πέρασμα μισού αιώνα από τότε που η Ferrari συμμετείχε για τελευταία φορά στην κορυφαία κατηγορία του Le Mans και το δεύτερο να αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια της Ferrari στις αγωνιστικές της δραστηριότητες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο πρωτότυπα έχουν διανύσει πάνω από 12.000 χλμ. δοκιμών σε πίστα ενώ αναμένεται να πάρουν την απαιτούμενη έγκριση έως το τέλος της χρονιάς. Η επίσημη αγωνιστική πρώτη τους αναμένεται στα μέσα Μαρτίου του 2023 στον πρώτο αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος αντοχής στο Sebring.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις