Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Από σήμερα η απογραφή ωραρίου σε όλους τους εργοδότες
Από 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους
- Πώς η Amazon σκοπεύει να «χτυπήσει» Shein, Temu και… Tik Tok
- «Μητέρες και μωρά υποφέρουν από τον πόλεμο» – Το μήνυμα της θρυλικής Βανέσα Ρεντγκρέιβ
- «Το αεροπλάνο που έπεσε επλήγη από ρωσικό πύραυλο» λένε πηγές της κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν
- Νέο χτύπημα του Ισραήλ στο νοσοκομείο Καμάλ Αντουάν - Πέντε νεκροί εργαζόμενοι
Στη δεύτερη φάση υλοποίησής της εισήλθε από σήμερα 1η Νοεμβρίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, με την έναρξη της απογραφικής διαδικασίας τού Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Σταδιακά η διαδικασία αυτή αναμένεται να επεκταθεί στο σύνολο των επιχειρήσεων και εργαζόμενων της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σουπερμάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το επόμενο διάστημα, αφού προηγηθεί διάλογος τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους, θα προχωρήσει με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί η σταδιακή επέκταση του μέτρου σε κλάδους όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι εταιρείες security, οι ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός.
- Διαβάστε επίσης: Πρόστιμα έως 10.500 ευρώ για παραβάσεις στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, την παρενόχληση και τις γονικές άδειες
Διάλογος
Λαμβάνοντας υπόψιν ότι κάθε κλάδος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, ο διάλογος αυτός θα ξεκινήσει άμεσα, προκειμένου η μεταρρύθμιση να εφαρμοστεί στους κλάδους προτεραιότητας χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και χωρίς να αγνοούνται οι ιδιαιτερότητες των επιμέρους δραστηριοτήτων. Στον εν λόγω διάλογο θα ληφθεί υπόψη και η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ.
Στο πλαίσιο της απογραφικής διαδικασίας που ξεκίνησε σήμερα, ο εργοδότης δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία εργασιακής σχέσης που αφορούν το χρόνο εργασίας καθώς και το ωράριο απασχόλησης σε ψηφιακή μορφή είτε ως σταθερό εβδομαδιαίο είτε ως μεταβαλλόμενο ανά ημέρα. Η απογραφή των εργαζόμενων μπορεί να γίνει σταδιακά (π.χ. για κάθε παράρτημα), με την προϋπόθεση να έχει ολοκληρωθεί για το σύνολο του προσωπικού μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022. Με τη διαδικασία αυτή αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων, από τη νέα ψηφιακή διαδικασία.
Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου (Τρέχουσα Κατάσταση Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας), το οποίο θα είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal.
Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζόμενων, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει αναρτήσει αναλυτικές οδηγίες και τις τεχνικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων στη διεύθυνση https://eservices.yeka.gr/(S(onzdetukeisybiaszyblyboa))/Announcements.aspx?id=257
Πλεονεκτήματα
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξασφαλίζει σειρά πλεονεκτημάτων για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις αλλά και το Δημόσιο καθώς με την εφαρμογή της:
· Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας και την εξασφάλιση σημαντικού αποδεικτικού στοιχείου για την διεκδίκηση οφειλομένων.
· Προστατεύονται οι υγιείς επιχειρήσεις από τον αθέμιτο ανταγωνισμό της «μαύρης» και υποδηλωμένης εργασίας.
· Διευκολύνεται ο έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας με διαφανείς και αντικειμενικές διαδικασίες.
· Προστατεύονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις