Metaverse: Επενδύσεις δισεκατομμυρίων για οικόπεδα εικονικής πραγματικότητας
Οικοδομικός οργασμός στα φιλέτα του μέλλοντος.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Μπορεί να μην έχει φτάσει ακόμα στην καθημερινότητα του μέσου χρήστη, όμως ο εικονικός κόσμος του metaverse προσελκύει ήδη μεγάλες επενδύσεις.
Μόνο τους τελευταίους 12 μήνες οι αγορές οικονικών οικοπέδων έφτασαν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, εκτιμά η εταιρεία DappRadar.
Εταιρείες όπως οι Samsung, Sotheby’s και UPS επένδυσαν χιλιάδες ή εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν εκτάσεις και να χτίσουν καταστήματα στο Decentraland, έναν από τους πιο δημοφιλείς εικονικούς κόσμους.
Διαβάστε επίσης: Εικονικό οικόπεδο πουλήθηκε για το ποσό-ρεκόρ των 2,4 εκατ. δολαρίων
Η δε εταιρεία ειδών πολυτελείας Philip Plein αγόρασε οικόπεδο όσο τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου, στο οποίο θα χτιστούν μελλοντικά κατάστημα και γκαλερί.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Φίλιπ Πλέιν παραδέχτηκε μιλώντας στο BBC ότι η μητέρα του ανησύχησε όταν έμαθε για την αγορά των 1,5 εκατ. δολαρίων. «Μου τηλεφώνησε και είπε ‘τι έκανες; Γιατί; Τρελάθηκες;» είπε.
Ο επιχειρηματίας όμως θεωρεί πως ήταν ένα απαραίτητο βήμα για την επιβίωση της εταιρείας του, η οποία διατηρεί και φυσικό κατάστημα στην πανάκριβη Μποντ Στριτ του Λονδίνου.
Στο Sandbox, έναν άλλο εικονικό κόσμο, μεγάλα οικόπεδα έχουν περάσει στα χέρια της Adidas, της Gucci, της Atari, της Ubisoft, της Binance και της Warner Music, οι οποίες αναζητούν νέο περιβάλλον για τη διαφήμιση και τη διάθεση των προϊόντων τους.
Η Gucci και η Nike έχουν ανοίξει καταστήματα και στο Roblox, έναν εικονικό κόσμο που εστιάζει στα βιντεοπαιχνίδια, όπως το Minecraft και το Fortnite.
Το «Gucci Town» έχει δεχθεί περισσότερες από 36 εκατομμύρια επισκέψεις από τα εγκαίνιά του πριν από έναν χρόνο, ενώ το «Nike Land» έχει υποδεχθεί 25 εκατομμύρια τους πρώτους 11 μήνες.
Και στα δύο καταστήματα, οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν ρούχα για τα άβατάρ τους, ένα νέο άνοιγμα για τη διεθνή βιομηχανία μόδας.
Δεν είναι όμως μόνο οι μεγάλες εταιρείες που σπεύδουν να επενδύσουν στο μέλλον.
Η καλλιτέχνης Άντζι Τέιλορ ξόδεψε περίπου 1.500 λίρες για να εξασφαλίσει χώρο στο Voxels το 2020. «Το αγόρασα για να εκθέσω τη δουλειά μου αλλά και να διοργανώνω εκδηλώσεις στο metaverse για την προώθηση των έργων μου και έργων άλλων καλλιτεχνών» εξηγεί στο BBC.
Σύμφωνα με την DappRadar, μόνο τους τελευταίους 12 μήνες έχουν αγοραστεί περίπου 3.000 οικόπεδα στο Voxels, συνολικής αξίας 22 εκατ. δολαρίων. Η DappRadar έχει πρόσβαση στα στοιχεία επειδή το Voxels βασίζεται το κρυπτονόμισμα Ether και όλες οι συναλλαγές καταγράφονται σε δημόσιο blockchain.
Παραμένει ωστόσο ασαφές πότε θα γίνει πραγματικότητα το νέο κεφάλαιο στο Διαδίκτυο.
Η Meta Platforms, τέως Facebook Inc., πρόσφατα λάνσαρε νέα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, ακόμα όμως δεν έχει αξιοποιήσει εμπορικά την ιδέα της εικονικής πραγματικότητας.
Στο μεταξύ, το τμήμα Reality Labs της Meta που πειραματίζεται με το metaverse αντιμετωπίζει ζημία δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις