Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
4 Νοεμβρίου 1996: Το τραγικό ναυτικό δυστύχημα έξω από το Βαθύ της Σάμου

4 Νοεμβρίου 1996: Το τραγικό ναυτικό δυστύχημα έξω από το Βαθύ της Σάμου

Το επιβατηγό πλοίο «Σάμαινα» διεμβόλισε την πυραυλάκατο «Κωστάκος», η οποία βυθίζεται

Το επιβατικό πλοίο «Σάμαινα» ταξίδευε από το Βαθύ της Σάμου με πλώρη στο Καρλόβασι. Η θάλασσα ήταν ήσυχη και η νύχτα είχε πέσει αν και το ρολόι έδειχνε 18:30. Μετά το Καρλόβασι θα γύριζε πορεία προς την Ικαρία.

Εκείνο το απόγευμα η πυραυλάκατος «Κωστάκος» – με κυβερνήτη τον πλωτάρχη Κ. Λάζαρη – βρισκόταν στα Αυλάκια της Σάμου, σε φάση «αγκίστρωσης», δηλαδή σε κατάσταση πλήρους συσκότισης, με τις μηχανές στο ρελαντί και το ραντάρ σε λειτουργία, λόγω της συμμετοχής σε άσκηση νυχτερινού αιφνιδιασμού στο πλαίσιο της άσκησης «Παρμενίων». Οι αξιωματικοί του πολεμικού πλοίου παρακολουθούσαν το «Σάμαινα», πάμφωτο, να έχει πορεία βορειοανατολικά.

Δεν υπολόγισαν όμως την ταχύτητα του ανέμου, τα θαλάσσια ρεύματα που παρέσυραν την πυραυλάκατο και της άλλαξαν κατεύθυνση με την πρύμνη πλέον στο οχηματαγωγό και τις απρόβλεπτες κινήσεις του πλοιάρχου του «Σάμαινα», που γύρισε το πλοίο, πλησιάζοντας την ακτή για να εξοικονομήσει χρόνο και καύσιμα.

Ήταν 18:35 όταν το ογκώδες επιβατικό πλοίο εμβόλισε την πυραυλάκατο.Το πολεμικό σκάφος παρέμεινε για λίγα λεπτά στην επιφάνεια της θάλασσας και βυθίστηκε σε βάθος 150 μέτρων, λιγότερο από ένα μίλι από την ακτή, παρασύροντας μαζί του τέσσερα μέλη του πληρώματος που εκείνη την ώρα κοιμούνταν.
Η πυραυλάκατος μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 33 κόμβων, αλλά δεν το έκανε για να αποφύγει τον μοιραίο εμβολισμό.

Μοιραίο το αλουμίνιο της κατασκευής του

Το ταχύ περιπολικό του Π.Ν. είχε λάβει το όνομά του προς τιμήν του φονευθέντος στη Μάλτα, στις 27 Φεβρουαρίου 1942, αξιωματικού του υποβρυχίου «Γλαύκος». Ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο, για να είναι ελαφρότερο, ώστε να μπορεί να κινείται με μεγάλη ταχύτητα σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Το αλουμίνιο είναι αρκετά ευάλωτο σε εμβολισμούς.

Το πόρισμα της Επιτροπής Πραγματογνωμόνων του Πολεμικού Ναυτικού έριξε ευθύνες και στις δύο πλευρές για τη μοιραία σύγκρουση. Οι ευθύνες, στο μεν επιβατικό πλοίο, αφορούσαν κυρίως ευθύνες για την πρόκληση της σύγκρουσης, στο δε πολεμικό για τη μη αποφυγή της. Το σκάφος ανελκύστηκε στις 15 Μαρτίου 1997, αλλά δεν κρίθηκε οικονομικά σκόπιμη η επισκευή και εκ νέου ενεργοποίησή του.

Πηγή: sansimera.gr

Must in

Ολυμπιακός: Ο «καυτός» Φουρνιέ και οι… εκλεκτές παρουσίες (vid)

Δείτε μέσα από την παρακάμερα της ΚΑΕ Ολυμπιακός όσα έγιναν εντός και εκτός παρκέ στην αναμέτρηση με την Βίρτους (18/12).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο