Κατάρα: Ο πλέον δυσπρόσιτος ελληνικός δρόμος και οι μύθοι που τον στοιχειώνουν
Το πέρασμα-μύθος των ελληνικών δρόμων που ενώνει τα Τρίκαλα με τα Ιωάννινα
- Κάπως... ταλαιπωρημένο είναι το φετινό χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Βατικανό - Δείτε φωτογραφίες
- Σε αυτό το πάρτι γενεθλίων, έφηβες γιορτάζουν κρυφά στο Αφγανιστάν
- Νέο πολιτικό σκηνικό – Η ευκαιρία του ΠΑΣΟΚ, οι «νάρκες» για Μητσοτάκη και το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ
- Εξάρθρωση τρομοκρατικού πυρήνα που συνδέεται με τον ΙSIS, στο πλαίσιο κοινής επιχείρησης ασφαλείας Ισπανίας – Μαρόκου
Στην ιστορία έχει μείνει ένας δρόμος του οποίου το πέρασμα ήταν τόσο επικίνδυνο -ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες (εάν αυτός ήταν ανοιχτός και όχι κλειστός λόγω του πάγου και του χιονιού)- που η διέλευσή του ήταν με την ευθύνη των οδηγών, όπως μαρτυρούν και οι ταμπέλες που έχουν παραμείνει στον δρόμο.
Θρύλοι και παραδόσεις συνοδεύουν και στοιχειώνουν το μέρος, για έναν Δεσπότη που κάπου στα 1800 επιχείρησε να περάσει από εκεί, δυσκολεύτηκε πολύ και «καταράστηκε» το μέρος. Εξ ου και το όνομα Κατάρα.
Διαβάστε επίσης: Γιατί τα ελαστικά των αυτοκινήτων έχουν μαύρο χρώμα;
Εκεί όπου σταματούσαν τα καραβάνια παλιά για ανάπαυση και τους σύγχρονους καιρούς οι οδηγοί για ζέστη στο τζάκι, παραδοσιακές πίτες και ζεστές σούπες.
Το Up Stories σε συνεργασία με τον Φώτη Πάσσο και το trikalavoice παρουσιάζουν το πέρασμα-μύθο των ελληνικών δρόμων, που ενώνει τα Τρίκαλα με τα Ιωάννινα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μην επιχειρήσετε να το περάσετε, καθώς όπως κάθε χειμερινή περίοδο, η παλαιά Ε. Ο. Ιωαννίνων – Τρικάλων στο τμήμα από διακλάδωση Μηλιάς Μετσόβου έως Μαλακάσι, κατόπιν συνεννοήσεως μεταξύ των Αυτοτελών Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών Θεσσαλίας και Ηπείρου, κατά τους χειμερινούς μήνες θα είναι κλειστή με μπάρα και με σήμανση (πληροφοριακές πινακίδες), διότι δεν θα γίνεται εκχιονισμός.
Δείτε παρακάτω το εντυπωσιακό βίντεο drone
To τέλος της Κατάρας
Αξίζει να σημειωθεί πως τον Απρίλιο του 2009 ήρθε το τέλος της θρυλικής Κατάρας, που επί αιώνες αποτελούσε το πέρασμα προς ανατολάς. Στη θέση της ήρθε η Εγνατία οδός, τμήμα της οποίας περνάει μέσα από την Πίνδο.
Η Κατάρα, ένα δύσκολο πέρασμα, αποτελούσε κάποτε τη βασική χερσαία δίοδο επικοινωνίας των Ιωαννίνων με τον «έξω» κόσμο. Ήταν αυτή που διαμόρφωσε την οικονομία και που σε μεγάλο βαθμό επηρέασε τον εσωστρεφή χαρακτήρα της περιοχής. Ένα δύσκολο πέρασμα τον χειμώνα, ακόμα και στις πιο σύγχρονες εποχές, με τα πολύωρα οδικά ταξίδια να αποτελούν πια μέρος της ηπειρώτικης κοινωνικής μνήμης και της προφορικής παράδοσης.
Η παράδοση του τμήματος «Μέτσοβο-Παναγιά» αλλά και της σήραγγας του Αράχθου, πριν από μια και πλέον δεκαετία, δημιούργησε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για το εμπόριο, των τουρισμό, τον τομέα της παροχής των υπηρεσιών, το οποίο, με την ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού, ενισχύθηκε περισσότερο.
Η σήραγγα Δρίσκου ήταν και παραμένει μια εντυπωσιακή σήραγγα λόγω και του μήκους της, 4,6 χλμ. Μέχρι πρόσφατα ήταν η σήραγγα με το μεγαλύτερο μήκος στην Ελλάδα. Την πρωτιά την έχει πάρει πια η σήραγγα των Τεμπών. Στην τρίτη θέση έρχεται η σήραγγα Μετσόβου, με μήκος 3,5 χλμ.
Από τις πιο σημαντικές γέφυρες όχι μόνο στο τμήμα «Μέτσοβο-Παναγιά» αλλά σε όλη την Ελλάδα, θεωρείται τεχνικά η γέφυρα του Μετσόβου που γεφυρώνει τον Μετσοβίτικο ποταμό και το αντίστοιχο φαράγγι μεταξύ Μετσόβου και Ανηλίου. Η γέφυρα αυτή, μήκους 536 μέτρων, φθάνει στα 150 μέτρα πάνω από το έδαφος.
Είτε από τεχνική είτε από κοινωνική άποψη, η Εγνατία οδός και η «κατάργηση» του περάσματος της Κατάρας άνοιξαν δρόμους, κυριολεκτικά και μεταφορικά, για την Ήπειρο.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, το πέρασμα της Κατάρας διεκδικεί να μην ξεχαστεί και να χρησιμοποιείται ως παράλληλο οδικό δίκτυο της Εγνατίας οδού.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις