Μάξιμος Μουμούρης στο in: Μην περιμένουμε τα παιδιά να ανέβουν στο ύψος ενός ενήλικα για να επικοινωνήσουν
Ο ταλαντούχος ηθοποιός με πλούσια καλλιτεχνική δράση, τόσο στο θέατρο, όσο στον κινηματογράφο και την τηλεόραση σχολιάζει μαζί μας την επικαιρότητα, μοιράζεται τις σκέψεις του ως ηθοποιός, σύντροφος μιας γυναίκας πολιτικού και πατέρας 3 κοριτσιών.
Συναντήσαμε τον Μάξιμο Μουμούρη στο θέατρο Σταθμός, όπου ανεβαίνει η παράσταση «Ημέρα Κυρίου», σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη, μας μίλησε για το ρόλο του κου Ματθαίου, που υποδύεται αλλά και του Κωνσταντίνου Λαμπρόπουλου στη δραματική σειρά του MEGA «Γη της Ελιάς».
Τι ιδιαίτερο έχει το έργο «Ημέρα Κυρίου» του Γιάννη Τσίρου, που αποφασίσατε να το ανεβάσετε για δεύτερη σεζόν;
Πρώτα από όλα η συνεργασία με τους συντελεστές. Είναι το σημαντικότερο κίνητρο για μένα πλέον. Δεύτερο, είναι ένα έργο που ο Γιάννης Τσίρος μιλάει για την καρδιά των παθογενειών στη σύγχρονη κοινωνία και το κάνει με απλό, γραμμικό, οικονομημένο και όμορφα αφηγηματικό τρόπο. Τρίτον, ήταν μια μικρή ευχάριστη έκπληξη η περσινή αποδοχή από τον κόσμο και θεωρήσαμε πως η δυναμική της παράστασης δεν έχει σβήσει. Είναι αφορμή για μια όμορφη επικοινωνια με το κοινό.
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας
Ο κ. Ματθαίου, είναι ένας άνθρωπος που προσπαθεί να αποδείξει κοινωνικά αλλά και στον εαυτό του πως είναι επιτυχημένος. Έχει καταφέρει να είναι ισχυρός στην δουλειά του αλλά στην προσωπική του ζωή δεν τα καταφέρνει το ίδιο. Ένα τραγικό οικογενειακό συμβάν θα απομακρύνει συναισθηματικά το ζευγάρι παρόλο που συνεχίζουν να μένουν μαζί.
Ο ίδιος κάνει προσπάθεια να πετάξει τα «βάρη» του παρελθόντος ώστε να τολμήσει την επανεκκίνηση, αλλά δεν μπορεί να το κάνει μόνος του και γι αυτό το λόγο ψάχνει ικανοποίηση εκτός των τοίχων του σπιτιού του.
Διαβάστε επίσης: Αργύρης Ξάφης στο in: «Μετά τις αποκαλύψεις του ελληνικού metoo, κόπηκαν οι μαγκιές και οι εξουσιαστικές κινήσεις»
Το έργο ασχολείται με τα προβλήματα ενός ζευγαριού, τη δύσκολη επικοινωνία, την αποξένωση. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα σημαντικότερα που αντιμετωπίζουν τα ζευγάρια στη σύγχρονη εποχή;
Νομίζω πως ζούμε σε μια εποχή που οι φόβοι μας έχουν πολλαπλασιαστεί, ακόμα και ο φόβος του αναπάντεχου αποδείχθηκε πως είναι πραγματικός και το μάθημα είναι πως πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτό. Δεν είναι εύκολο όταν ψάχνουμε μάταια την ασφάλεια.
Νιώθουμε όλο και πιο ευάλωτοι και μόνοι με αποτέλεσμα την εσωστρέφεια που τελικώς, μεγεθύνει το φόβο. Όλο αυτό το πλαίσιο δημιουργεί μια σταθερά συγκρουσιακή κατάσταση με τον έξω κόσμο, σε όποια μορφή του, πόσο μάλλον όταν πρέπει να μοιραστεί κανείς την καθημερινότητα με κάποιον άλλον.
Ο σύντροφος μας όμως μπορεί να είναι μια σανίδα παρηγοριάς. Βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει ανάγκη για επικοινωνία, για συντροφικότητα, αγάπη για τη ζωή, γενναιοδωρία και προσπάθεια ώστε η σχέση να μείνει ζωντανή, αλλά αυτό χρειάζεται δυο για να ευδοκιμήσει.
Πότε ξεκίνησε η αγάπη σας για το θέατρο;
Δεν θυμάμαι, ειλικρινά. Το μόνο που μπορώ να ανακαλέσω είναι πως όταν ήμουν 19 χρονών έκανα μια ταινία μικρού μήκους/ εργασία μιας παιδικής μου φίλης που σπούδαζε σκηνοθεσία.
Πώς αποφασίσατε να τελειώσετε και τη Σχολή Καλών Τεχνών;
Το τμήμα είναι Θεατρικων Σπουδών Ναυπλίου και υπάγεται στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Ένιωθα πως η πρακτική της υποκριτικής θα μπορούσε να γίνει ακόμα πιο ουσιαστική συμπληρώνοντάς την με την θεωρητική/ ακαδημαϊκή εκπαίδευση.
Μάλλον είχα ανάγκη από οργάνωση στη σκέψη αλλά και διαχείριση της καθημερινότητας μέσα στο θέατρο. Ακόμα πιο απαιτητικό στο ζήτημα της οργάνωσης ήταν το μεταπτυχιακό (Πολιτιστική Διαχείριση στο τμήμα Μ. Μ. Ε. του Πάντειου Πανεμπιστημιου). Εκεί ο χρόνος είναι καθορισμένος, υπάρχουν προθεσμίες και δεν μπορείς να είσαι εκτός. Πρέπει να έχεις ρυθμό για να τα καταφέρεις, όπως και στη Ζωη.
Πώς είναι για έναν ηθοποιό να ξεκινά την καριέρα του με τον Ηρακλή Μαινόμενο του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θοδωρου Τερζόπουλου στην Επίδαυρο;
Τα πρώτα βήματα συχνά βάζουν κάποιες βάσεις για την πορεία στη συνέχεια. Ήθελα πολύ τότε μια σχεδόν ασκητική συνθήκη εργασίας και ο Θόδωρος Τερζόπουλος ήταν ένας μύθος για μένα.
Η τόσο νωρίς επαφη με έναν τόσο σημαντικό άνθρωπο του θεάτρου και μαζί η εμπειρία της Επιδαύρου τα έκαναν όλα μοιάζουν όμορφα και ιδανικά αλλα κυρίως, πήρα δύναμη και αισιοδοξία για τη συνέχεια. Η δουλειά στο Άττις μου έχει αφήσει αποτύπωμα όχι μόνο συναισθηματικό αλλά και πρακτικό.
Σας ενοχλεί η αναγνωρισιμότητα;
Καθόλου, είναι πολύ όμορφο να συζητάς για τη δουλειά σου με τον κόσμο, είναι ωραία αφορμή επικοινωνίας και επίσης μεγάλη ικανοποίηση όταν οι δουλειές σου συγκινούν τον κόσμο, με όποιο τρόπο.
Είστε πατέρας 3 κοριτσιών. Πώς σχολιάζετε τα τελευταία γεγονότα με την κακοποίηση ανηλίκων;
Τι να σχολιάσει κανείς. Σχεδόν κάθε μέρα ακούμε ιστορίες αποτρόπαιες. Η Πολιτεία πρέπει να μπει μπροστά και να προφυλάξει τα παιδιά με πλαίσια που θα τα ασφαλίσει μακριά από τέτοιους κινδύνους. Γιατί η αστυνομία να μην ακούει ένα παιδί που ζητάει να μην γυρίσει σπίτι του γιατί κινδυνεύει; Δεν το επιτρέπει κάποιος νόμος; Να αλλάξει. Τώρα.
Επίσης, η εποχή μας έχει ένα πολύ ισχυρό όπλο και αυτό λέγεται διαδίκτυο. Όσο και αν απο κάποιους χρησιμοποιείται κακόβουλα, δίνει όμως και τη δυνατότητα να αποκαλύπτονται εγκληματικές πράξεις και ίσως να αποτρέψει κάποιους από το να τις πράξουν.
Επίσης, οι κοινωνικές δομές στήριξης και βοήθειας σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης ή και εθισμού, πρέπει να αυξηθούν.
Οι γονείς οφείλουμε από την πλευρά μας να βάζουμε όρια στα παιδιά αλλά και να τα ακούμε πραγματικά, να σκύβουμε προς τα προβλήματα τους και να μην περιμένουμε να ανέβουν στο ύψος ενός ενήλικα για να επικοινωνήσουν, γιατί δεν είναι. Οφείλουμε να τους δίνουμε την αίσθηση ασφάλειας μέσα στην οικογένεια. Οφείλουμε να αποδεχτούμε τα παιδιά όπως είναι σε κάθε φάση που περνάνε, σε κάθε ηλικία, ιδιαιτέρως στην εφηβεία.
Πρέπει να ξέρουν πως ότι και ότι και να γίνει, εμείς θα είμαστε εκεί για να αγκαλιάσουμε ξανά.
Τι συμβουλεύετε τα παιδιά σας για τη βία;
Όπως ανέφερα και πριν έχει να κάνει με την ηλικία. Ένα παιδί του δημοτικού δεν μπορεί να διαχειριστεί τη βία στο περιβάλλον του, γι αυτό και το παραμικρό συμβάν πρέπει να νιώθει πως μπορεί να το μοιραστεί με τους γονείς. Τότε μόνο μπορεί το αντιμετωπίσει το πρόβλημα ο γονιός. Οι κεραίες μας πρέπει να είναι τεντωμένες στην παραμικρή πιθανότητα κακοποίησης ή εκφοβισμού.
Αντιστοίχως, το περιβάλλον μιας έφηβης ή ενός εφήβου εκτός σπιτιού είναι πλέον μια όλο και πιο πίστη προσομοίωση της πραγματικότητας, και έχουμε το χρέος ως γονείς να τους βοηθήσουμε να αντιληφθούν ποια είναι τα όρια τους, μέχρι ποιο σημείο επιτρέπουν την οποιαδήποτε σχέση. Μόνο αν έχουν αγάπη και αυτοπεποίθηση μπορούν να το καταφέρουν και πιθανόν να αποφύγουν τις βίαιες συμπεριφορές. Μόνο αν νιώσουν χαρά εντός της οικογένειας θα την αναζητήσουν και εκτός σπιτιού. Πρέπει να μάθουν να λένε όχι σε οτιδήποτε αισθάνονται την παραμικρή απειλή.
Η σύζυγος σας ασχολείται με την πολιτική. Πόσο είστε κοντά της; Θα σας ενδιέφερε και εσάς να ασχοληθείτε;
Στο δεύτερο ερώτημα απαντάω κατηγορηματικά όχι. Είμαι πολιτικό ον, όπως οφείλω να είμαι. Αγαπάω τη δουλειά μου και δεν έχω καμία πρόθεση να την αλλάξω.
Στο πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι οι προεκλογικές εκστρατείες που έχουμε κάνει μαζί με τη Νάντια από όταν μπήκε στην πολιτική. Είμαστε μαζί από το πρωί μέχρι το τέλος της ημέρας σε όλες τις υποχρεώσεις της. Παίρνω δύναμη βλέποντας την να παλεύει για τον στόχο της. Θαυμάζω την ωριμότητα που αποκτά ως πολιτικός μέρα με τη μέρα και δηλώνω φανατικός οπαδός της.
Στην τηλεόραση ξεκινήσατε με έναν μικρό ρόλο στη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη «Να με προσέχεις» και ακολούθησαν οι Singles. Πώς θυμαστε τον εαυτό σας τότε τηλεοπτικά και πώς είστε σήμερα;
Ξεκίνησα να κάνω τηλεόραση μια πολύ όμορφη περίοδο. Οι σειρές που αναφέρατε γυρίστηκαν με μία κάμερα πράγμα που μας έδινε χρόνο στο γύρισμα. Ουσιαστικά δούλευες μια σκηνή πολλές φορές και αυτή η επανάληψη με βοηθούσε. Ήταν ιδανική εκπαίδευση/ προπόνηση και με προετοίμασε ώστε σήμερα να διαχειρίζομαι, όσο μπορώ, πιο δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες.
Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να διαχειριστεί ένας ηθοποιός, και όχι μόνο, σε ένα γύρισμα σήμερα είναι η έλλειψη χρόνου. Όλα πρέπει να γίνουν πολύ πιο γρήγορα και αυτό απαιτεί ακόμα μεγαλύτερη εγρήγορση,ετοιμότητα και κυρίως εκπαίδευση.
Συμμετέχετε στη σειρά του MEGA «Η γη της Ελιάς» και συνεργάζεστε με τη Βάνα Δημητρίου μετά το «Κάρμα», που πέρασαν 12 χρόνια. Μιλήστε μας για τον ρόλο σας. Τι χαρακτήρας είναι ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος και τι να περιμένουμε από αυτόν;
Έχει πλάκα γιατί η Βάνα Δημητρίου είναι από τους λίγους ανθρώπους που μου προτείνει «σκοτεινούς» ρόλους και μου αρέσει πολύ. Ο Κωνσταντίνος είναι πολυ ταλαιπωρημένη περίπτωση ανθρώπου. Δεν πέρασε καλά παιδικά χρόνια κατά τη γνώμη μου και έπρεπε να αποδεικνύει πως είναι δυνατός (σε αυτό μοιάζει στον Ματθαίου του Γιάννη Τσίρου).
Υπέκυψε από νωρίς στα πάθη του και το παρά έκανε κατά γενικη ομολογία. Όμως, πίσω από το σκοτάδι πάντα υπάρχει φως. Στην περίπτωση του Κωνσταντίνου αναδύεται μέσα από τη σχέση του με την Ισμήνη. Αυτή η σχέση θα είναι και καταλυτική για τη συνέχεια της ζωής του, δηλαδή το πως θα ξεπεράσει το παρελθόν και αντίστοιχα πως θα αντιμετωπίσει την αλήθεια η Ισμήνη.
Βλέπετε τηλεόραση; Πώς κρίνετε που επέστρεψε η μυθοπλασία;
Φυσικά και παρακολουθώ όσο προλαβαίνω φυσικά. Είμαι περίεργος για την εκάστοτε νέα «τηλεοπτική γεωγραφία». Χαίρομαι που πήραμε ξανά μπροστά και μάλιστα με ακόμα πιο ποιοτικούς όρους. Μόνο καλό κάνει στους ηθοποιούς να υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για δοκιμή και εξάσκηση με την κάμερα και φυσικά για εργασία. Μην ξεχνάμε όμως πως το θέατρο είναι η πηγή που αναδεικνύει και προετοιμάζει εξαιρετικούς ηθοποιούς.
Τι ονειρεύεστε για τη ζωή σας και τι για των παιδιών σας;
Να μην φοβηθούν να ακολουθήσουν τις κλίσεις τους, να κάνουν αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη και αγαπάνε και κυρίως, να νιώσουν την πραγματική ευτυχία ακόμα και αν αυτό σημαίνει μια μοναχική πορεία με σπάνιους συνοδοιπόρους.
Πληροφορίες παράστασης
Κείμενο Γιάννης Τσίρος
Σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Σκηνικό: Τέτα Τσαβδαρίδου
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Άγγελος Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Φίλιππος Παπαθεοδώρου
Φωτογραφία: Σπύρος Περδίου
Φωτογραφίες παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Παραγωγή: Πολιτισμός Σταθμός Θέατρο
Ερμηνεύουν: Μάξιμος Μουμούρης, Φαίη Ξυλά, Βασίλης Αθανασόπουλος, Αναστασία Παντούση
Θέατρο Σταθμός
Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο
Παρασκευή, Σάββατο: 21.00
Κυριακή: 18.00
- Ο Μάξιμος Μουμούρης πρωταγωνιστεί στην καθημερινή δραματική σειρά, Γη της Ελιάς, που προβάλεται στις 21:00 στο MEGA
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις