Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Audi Q8 e-tron: Ανασύσταση… κορυφής

Audi Q8 e-tron: Ανασύσταση… κορυφής

Το e-tron κανασυστήνεται ως Q8 e-tron στο πλαίσιο της ανανέωσής του η οποία επιφυλάσσει μια σειρά σημαντικών βελτιώσεων σε κάθε επίπεδο –και αυτονομίας

Το SUV που αποτέλεσε την εμπροσθοφυλακή της Audi σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, ανανεώνεται με τον… δέοντα σεβασμό από μέρους της γερμανικής φίρμας για το μοντέλο που ανέλαβε τις πρώτες συστάσεις για τα EV δια χειρός Audi.

Eξειδικεύοντας τον παραπάνω σεβασμό, αρχικά το ανανεωμένο e-tron υιοθετεί την ονομασία Q8 e-tron, εναρμονίζοντας τα διακριτικά του με την υπόλοιπη γκάμα της Audi, αλλά κυριότερα, υιοθετεί μεγαλύτερες μπαταρίες προς όφελος της αυτονομίας αλλά και αυξημένη ισχύ χάρη σε βελτιώσεις στην τεχνολογία των ηλεκτρικών μοτέρ.

Ξεκινώντας από τα στοιχεία που παραμένουν αμετάβλητα είναι ότι το Q8 e-tron θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε παραδοσιακή SUV εκδοχή αμαξώματος και στην coupe SUV λογικής Sportback, όντας παράλληλα διαθέσιμο με τρεις επιλογές ηλεκτροκινητήρων.

Στην βάση της γκάμας παίρνει θέση η έκδοση Q8 e-tron 50 η οποία φιλοξενεί στην αθέατη πλευρά της μπαταρία 95 kWh η οποία στην περίπτωση της «απλής» έκδοσης αμαξώματος προσφέρει αυτονομία 490 χλμ. και σε αυτή της πιο αεροδυναμικής Sportback 504 χλμ.

Ψηλότερα στην γκάμα τόσο η έκδοση Q8 e-tron 55 και Q8 e-tron S επωφελούνται από μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίας 114 KWh. Στην περίπτωση της έκδοσης 55 η προσφερόμενη αυτονομία ανέρχεται σε 581 χλμ. για την SUV και σε 599 χλμ. για την coupe SUV έκδοση. Στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης Q8 e-tron S τα αντίστοιχα μεγέθη αυτονομίας διαμορφώνονται σε 494 χλμ. και 513 χλμ. αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι τα εν λόγω μεγέθη υπερβαίνουν κατά σχεδόν 128 χλμ. τα μεγέθη αυτονομίας της μέχρι σήμερα γνωστής S έκδοσης του e-tron.

H μεγαλύτερη αποδοτικότητα εκτός από την χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επιτευχθεί χάρη στη διαφορετική χημική σύστασή της, το βελτιωμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας καθώς και τις αναβαθμίσεις στα ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία επωφελούνται από περισσότερα ελάσματα, εξασφαλίζοντας περισσότερη ροπή.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ, η βασική έκδοση υπόσχεται 340 ίππους και 664 Nm ροπής, μεγέθη που καθιστούν εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα. Οι εκδόσεις 55 αποδίδουν 408 ίππους και 664 Nm ροπής μειώνοντας τον χρόνο επιτάχυνσης στη διαδικασία των «0-100» σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Οι ισχυρότερες S εκδόσεις προσφέρουν απόδοση 503 ίππων και 973 Nm ροπής με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 4,5 δευτερόλεπτα.

Στην περίπτωση της βασικής έκδοσης 50 η φόρτιση της μπαταρίας των 95 kWh μπορεί να πραγματοποιηθεί με τάση έως 150 kW ενώ στις εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία των 114 kWh η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με τάση έως 170 kW. Σε χρόνους, οι παραπάνω δυνατότητες μεταφράζονται στην αναπλήρωση της ενέργειας από το 10-80% σε 28 έως 31 λεπτά σε ταχυφορτιστή. Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται ως standard από φορτιστή 11 kW ο οποίος στην περίπτωση της βασικής έκδοσης σε οικιακό δίκτυο, εξασφαλίζει την πλήρη φόρτισης σε εννέα ώρες και 15 λεπτά.

Τις προδιαγραφές του μοντέλου συμπληρώνουν μια βελτιωμένη αερανάρτηση καθώς και νέα χαρτογράφηση για το ESC και το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης προς όφελος περισσότερου δυναμισμού και ευελιξίας. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο hardware της ανάρτησης η οποία υιοθετεί μια πιο άκαμπτη διάταξη στον μπροστινό άξονα.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο, η Audi έχει βελτιώσει την όψη του Q8 e-tron εναρμονίζοντάς το με την υπόλοιπη γκάμα ηλεκτρικών Audi. Για την ακρίβεια η γρίλια αντλεί τις επιρροές της από το e-tron GT ενώ οι εισαγωγές περιβάλλονται από γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED ή matrix LED στις εκδόσεις που βρίσκονται ψηλότερα στην γκάμα. Το σύνολο των σχεδιαστικών μεταβολών έχει προκύψει με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής η οποία στην περίπτωση της τετραγωνισμένης SUV έκδοσης διαμορφώνεται σε 0.24 έναντι 0.26 στο e-tron, και σε 0.27 έναντι 0.28 του παρελθόντος για την έκδοση Sportback.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές δεν είναι κοσμογονικές αν και ο θάλαμο επιβατών αυξάνει την ποσόστωσή του σε ανακυκλωμένα υλικά κάτι που ισχύει και για τις αθέατες πλευρές του.

H διάθεση του Q8 e-tron αναμένεται να ξεκινήσει στην κεντρική Ευρώπη από τον Φεβρουάριο του 2023 με αρχική τιμή τα 74.400 ευρώ (Γερμανία).

Must in

Παγκόσμια Βιομηχανία Ποδοσφαίρου: Μια οικονομική υπερδύναμη 40 δισεκατομμυρίων!

Το in.gr αναλύει/εξηγεί το διαρκώς αυξανόμενο μέγεθος της παγκόσμιας οικονομικής βιομηχανίας του ποδοσφαίρου, η οποία φτάνει τα 40 δισεκατομμύρια και ολοένα και γιγαντώνεται. Πώς και από πού προκύπτουν τα τρελά λεφτά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο