Ταμείο Ανάκαμψης: Kινδυνεύουν να μείνουν εκτός δύο μεγάλα έργα
Δεν προλαβαίνουν τα υποθαλάσσια καλώδια και το 5G στους αυτοκινητόδρομους να περιληφθούν στην επόμενη κατανομή κονδυλίων και μόνη λύση αποτελεί το ΕΣΠΑ
- Γερμανία: Ο πρόεδρος Στάινμαϊερ διέλυσε το κοινοβούλιο και άνοιξε τον δρόμο για τις πρόωρες εκλογές
- Αναζητούνται εργαζόμενοι στην Ανταρκτική - Μισθοί έως 289.000 δολάρια το χρόνο
- Το bitcoin ήταν το χρυσό φλουρί του 2024 – Ποια κρυπτονομίσματα θέλουν κομμάτι της πίτας
- Άκρως Ζωδιακό: Τα do’s και don’ts στα ζώδια σήμερα
Τον κίνδυνο να τεθούν εκτός χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης (Τ.Α.) αντιμετωπίζουν δύο εμβληματικά έργα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, εκτός του Τ.Α. κινδυνεύουν να βρεθούν τα έργα για τα υποθαλάσσια τηλεπικοινωνιακά καλώδια και το 5G στους αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για δύο έργα συνδεσιμότητας (από τα τέσσερα συνολικά), τα οποία σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης επρόκειτο να χρηματοδοτηθούν από πόρους του Τ.Α.
- Διαβάστε επίσης: Κατατέθηκε το αίτημα για την επόμενη δόση του Ταμείου Ανάκαμψης
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι τα προαναφερόμενα έργα δεν προλαβαίνουν να περιληφθούν στην επόμενη κατανομή των κονδυλίων του Τ.Α. Μονόδρομος για την υλοποίηση των δύο έργων είναι πλέον το ΕΣΠΑ, αν και τα κονδύλια που έχουν προβλεφθεί για τη συνδεσιμότητα στα διαρθρωτικά ταμεία, για την περίοδο 2021 – 2027, ανέρχονται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, τα δύο έργα δεν κατάφεραν να «πιάσουν» τις προθεσμίες που θα τα έστελναν στο Ταμείο, αφού δεν έφτασαν σε τέτοιο επίπεδο σχεδιαστικής ωρίμανσης, ώστε να πετύχουν τις προδιαγραφές που θέτει το Τ.Α.
Ειδικότερα, το πρώτο έργο που -πιθανότατα – δεν θα αποκτήσει πρόσβαση στο Τ.Α. είναι το έργο δημιουργίας υποδομής 5G σε περίπου 2.000 χιλιόμετρα ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, το οποίο είχε προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ, με το ταμείο να αναλαμβάνει τα 160 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, το σχέδιο «5G corridors» στο εθνικό οδικό δίκτυο, προέβλεπε ένα στόλο αυτόνομων φορτηγών να κινούνται στους άξονες Πειραιά – Εύζωνοι και Ηγουμενίτσα – Αδριανούπολη, σε μία αδιάλειπτη ροή μεταξύ των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).
Επίσης, το δεύτερο έργο που αναμένεται να μείνει εκτός Τ.Α. είναι αυτό των υποθαλάσσιων καλωδίων, συνολικού μήκους περίπου 1.400 χιλιομέτρων, για τη διασύνδεση της Ελλάδας με την Κύπρο, τη σύνδεση μεγάλων νησιών όπως της Κρήτης και της Λέσβου, καθώς και κάποιων νησιών μεσαίου μεγέθους, όπως της Καρπάθου, της Σύρου, της Καλύμνου, της Ικαρίας και της Πάτμου. Ο προϋπολογισμός των καλωδίων ανέρχεται σε 110 εκατ. ευρώ, με το ένα τρίτο από αυτά να επρόκειτο να καταβληθεί από το Τ.Α. Οι προθεσμίες ήταν ασφυκτικές, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ο οδικός χάρτης των ιδιωτικών επενδύσεων που θα εξασφάλιζαν την πλήρη χρηματοδότηση του έργου, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε χρηματοδότηση του Τ.Α.
«Ζωντανά» για χρηματοδότηση από το Τ.Α. έμειναν τα έργα των μικροδορυφόρων με προβλεπόμενο κόστος 200,3 εκατ. ευρώ, και τα «έξυπνα κτίρια», της δράσης με την ονομασία Smart Readiness Voucher Scheme, προϋπολογισμού 148,4 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
- Νέα Οδός: Συστάσεις στους οδηγούς μετά το έκτακτο δελτίο για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα
- «Τα έχω καλά με τη μοναξιά»: Ο Λάκης Γαβαλάς μιλά για τα Χριστούγεννα που πέρασε στο κελί της φυλακής
- Ισραήλ: Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε ότι έπληξε «υποδομή» στα συρολιβανέζικα σύνορα – Τι λέει για Χεζμπολάχ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις