Μια Black Friday διαφορετική από τις άλλες
Οι εμπορικές επιχειρήσεις προσδοκούν μια ανάσα ρευστότητας εν μέσω ενός δύσκολου διαστήματος και για αυτό, ειδικά φέτος, αναμένονται μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων.
του Μάκη Σαββίδη*
Αντίστροφα μετρούν επιχειρήσεις και καταναλωτές για την γιορτή της Black Friday που φέτος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, η οποία αποτελεί μία πολύ καλή ευκαιρία για αγορές σε πραγματικά χαμηλές τιμές για σχεδόν την πλειονότητα όλων των κατηγοριών προϊόντων.
Από την άλλη πλευρά, οι εμπορικές επιχειρήσεις προσδοκούν μια ανάσα ρευστότητας εν μέσω ενός δύσκολου διαστήματος και για αυτό, ειδικά φέτος, αναμένονται μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων καθώς υπάρχουν για μεγάλο διάστημα μεγάλα αποθέματα αδιάθετων εμπορευμάτων, τα οποία οφείλουν να τα διαθέσουν όσο πιο άμεσα μπορούν, για να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση τους στην χειμερινή περίοδο και αυτό είναι βέβαιο ότι θα ωθήσει τις τιμές ακόμη πιο κάτω.
Η εφετινή Black Friday θα είναι διαφορετική σε σχέση με των προηγούμενων ετών, καθώς θα είναι η πρώτη χρονιά μετά από μία και πλέον δεκαετία που δεν θα πραγματοποιηθούν οι ενδιάμεσες χειμερινές εκπτώσεις (Mid Season Sales) το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, μετά την γενική κατάργηση του θεσμού, ύστερα από την εισήγηση εργοδοτικών και καταναλωτικών φορέων και πρώτα από όλα του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας και του ΙΝΚΑ, που συμφώνησαν ότι μια τεράστια εκπτωτική περίοδος κρατούσε τις τιμές ψηλά και δεν διευκόλυνε ούτε τις επιχειρήσεις να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, ούτε τους καταναλωτές να βρούνε προϊόντα με αξιόλογα χαμηλές τιμές.
Σε παγκόσμιο επίπεδο η Black Friday πραγματοποιείται για μία και μόνο ημέρα, δηλαδή για φέτος την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου και δεν θα πρέπει να διευρυνθεί για άλλη μία χρονιά σε μία παρατεταμένη περίοδο (black week, black month) στην οποία να προσφέρονται μέτριες προσφορές κατά κύριο λόγο από τις μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Αντίθετα, η συμμετοχή στην εμπορική γιορτή της Black Friday θα πρέπει να αγκαλιαστεί από όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και να πραγματοποιηθεί για μια μόνο μέρα με τη καλύτερη δυνατή τιμή που μπορεί να προσφέρει κάθε επιχείρηση.
Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους για να προσφέρουν όπως κάθε χρονιά δελεαστικές προσφορές και παράλληλα προετοιμάζονται και για την Cyber Monday, η οποία πραγματοποιείται την πρώτη Δευτέρα μετά τη Black Friday δηλαδή φέτος στις 28 Νοεμβρίου και είναι βέβαιο ότι θα καταφέρουν να προσελκύσουν μεγάλο όγκο πωλήσεων.
Τέλος, είναι ενδιαφέρον να τονιστεί ότι δύο στους τρεις Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά κατά την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της GRECA, συνδυάζοντας το ηλεκτρονικό με το φυσικό κανάλι, γεγονός που επιβεβαιώνει την παγίωση του τρόπου διακλαδικής (omnichannel) συμπεριφοράς αγορών των Ελλήνων καταναλωτών και την καταναλωτική τους ωριμότητα, η οποία επιτάσσει την έρευνα αγοράς πριν την τελική επιλογή.
* Ο Μάκης Σαββίδης είναι Αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Εκπρόσωπος για την Ελλάδα και μέλος ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Αντιπρόεδρος GRECA
- Η κλιματική αλλαγή ίσως βλάπτει σοβαρά και τα μάτια
- Χωρίς Όσμαν ο Παναθηναϊκός στο Κάουνας – Ενσωματώνεται στην Εθνική Τουρκίας
- Νάξος: Το νησί της «μυστικής» Ευρώπης που προσφέρει αυθεντικότητα μακριά από το χάος
- Η Amazon επενδύει σε αιολική ενέργεια από την Ελλάδα
- Ουκρανία: Κλείνει η ελληνική πρεσβεία στο Κίεβο υπό τον φόβο επίθεσης
- Sean «Diddy» Combs: Κοκαΐνη, χρησιμοποιημένα προφυλακτικά και αιματοβαμμένα κλινοσκεπάσματα