«Σκανδαλώδες» γυμνό της Αναγέννησης ξεγυμνώνεται έπειτα από 400 χρόνια λογοκρισίας
Η αυτοπροσωπογραφία της αδικημένης ζωγράφου Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι είχε εκ των υστέρων καλυφθεί με ρούχα
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Στην ψηφιακή αποκάλυψη ενός «λογοκριμένου» πίνακα του 17ου αιώνα προχωρούν συντηρητές έργων τέχνης στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Εργάζονται για να αποκαταστήσουν την αυτοπροσωπογραφία μιας γυμνής γυναίκας που είχε καλυφθεί εκ των υστέρων με ρούχα.
Ο πίνακας η «Αλληγορία της κλίσης» ζωγραφίστηκε από την καλλιτέχνιδα Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι το 1616 στην Ιταλία και θεωρείται αυτοπροσωπογραφία. Περίπου 70 χρόνια αργότερα από την δημιουργία του, ένας απόγονος του ατόμου που παρήγγειλε τον πίνακα ενοχλήθηκε από το γυμνό που απεικόνιζε και πλήρωσε έναν καλλιτέχνη για να καλύψει τη γυναίκα με πέπλα και κουβέρτες.
Διαβάστε επίσης: Πίνακας του Μοντριάν είναι κρεμασμένος ανάποδα για πάνω από 70 χρόνια
Οι συντηρητές χρησιμοποιούν υπεριώδες φως, διαγνωστική απεικόνιση και ακτίνες Χ για να εξετάσουν τον πίνακα και να προσδιορίσουν την αρχική του μορφή.
Η συναρπαστική ζωή της Τζεντιλέσκι
Η ίδια η Τζεντιλέσκι είναι μια σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία της ιταλικής τέχνης. Μετακόμισε στη Φλωρεντία σε ηλικία 17 ετών από τη Ρώμη, όπου ο βιαστής της είχε μόλις δικαστεί και καταδικαστεί να εκτίσει οκτώ μήνες φυλάκιση.
Η Τζεντιλέσκι αναγκάστηκε να καταθέσει στη φρικτή δίκη, όπου είχε δεμένα σχοινιά γύρω από τα δάχτυλά της που την έσφιγγαν ενώ μιλούσε για να αποδείξει την ειλικρίνειά της. Έπρεπε επίσης να υποβληθεί σε φυσική εξέταση για να διαπιστωθεί αν ήταν ακόμα παρθένα.
Η Λίντα Φαλκόνε, συντονίστρια του έργου Artemisia Up Close, είπε: «Μέσα από αυτήν, μπορούμε να μιλήσουμε για το πόσο σημαντικό είναι να αποκαταστήσουμε τα έργα τέχνης, πόσο σημαντικό είναι να επαναφέρουμε τις ιστορίες των γυναικών στο προσκήνιο».
«Αυτός είναι ένας από τους πρώτους της πίνακες. Ήταν η πρώτη της ζωγραφιά που έγινε στην Φλωρεντία, την ίδια χρονιά έγινε δεκτή στην Ακαδημία Σχεδίου, η οποία ήταν η πρώτη ακαδημία σχεδίου στην Ευρώπη εκείνη την εποχή» είπε η Φαλκόνε για την ζωγράφο που δημιούργησε τον πίνακα όταν ήταν μόλις 22 ετών.
Η ψηφιακή αποκατάσταση θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 και θα εκτεθεί στο Casa Buonarroti, όπου φιλοξενείται ο πίνακας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις