Η Lidl Ελλάς στοχεύει σε ένα βιώσιμο αύριο
Το πρόγραμμα «Plastic Free Greece» επέστρεψε με έξι επιπλέον τουριστικούς προορισμούς, για να τους απαλλάξει από τα πλαστικά απορρίμματα
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Ποιος είναι εκείνος που δεν εκνευρίζεται όταν, απολαμβάνοντας το μπάνιο του σε μια ονειρική ελληνική παραλία, βλέπει το παραδεισένιο τοπίο να διαταράσσεται από το πλαστικό μπουκάλι αναψυκτικού που άφησαν πίσω τους οι προηγούμενοι λουόμενοι; Και μπορεί οι θαλάσσιες μέδουσες να μην ενθουσιάζουν κανέναν, όμως είναι βέβαιο πως όλοι μας θα προτιμούσαμε να κολυμπήσουμε μαζί τους, παρά ανάμεσα σε πλαστικές σακούλες που πλέουν μακάριες, παρασυρμένες από το κύμα. Όμως οι καθαρές ακτές δεν είναι απλώς ζήτημα καλαισθησίας. Πρώτα και πάνω από όλα, αποτελούν επιτακτική ανάγκη για τη διαφύλαξη των πολύτιμων ελληνικών οικοσυστημάτων.
Έχοντας θέσει ως στόχο τη συμβολή της στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο αύριο χωρίς πλαστικό, η Lidl Ελλάς συνεχίζει για τρίτη χρονιά το πρόγραμμα «Plastic Free Greece» που υλοποιεί από κοινού με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, προχωρώντας σε εκτεταμένους καθαρισμούς έξι αγαπημένων τουριστικών προορισμών της Ελλάδας.
Έξι αγαπημένοι προορισμοί απαλλάσσονται από το πλαστικό
Η δράση, που υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και κάτω από την ομπρέλα της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ταξίδεψε φέτος στο Ηράκλειο, στο δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, στη Σαντορίνη, τη Σύρο, τη λίμνη Κερκίνη και τη Λήμνο.
Οι εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς, μαζί με τους συνεργάτες και τους εθελοντές του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης επισκέφθηκαν τους έξι προορισμούς, με στόχο την ανακούφιση των τοπικών οικοσυστημάτων από τα πλαστικά απορρίμματα, αλλά και την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων για την προστασία των ακτών και των θαλασσών σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 12 παράκτιοι και 10 υποβρύχιοι καθαρισμοί, αλλά και συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης κάθε περιοχής και εκπαιδευτικές δράσεις για την ευαισθητοποίηση των κατοίκων.
Οι απόλυτοι αριθμοί αρκούν για να αναδείξουν τη βαρύτητα της κατάστασης. Οι εθελοντές συνέλεξαν 1.600 κιλά απορριμμάτων, εκ των οποίων τα 1.300 βρίσκονταν στον βυθό και τα 300 στις ακτές, ενώ για μια ακόμη χρονιά τα μικρά πλαστικά κομμάτια και τα αποτσίγαρα ήταν τα πιο συνηθισμένα απορρίμματα που συνάντησαν. Για αυτό και οι δυο φορείς αποφάσισαν φέτος να συνεργαστούν με το «Γόπα Project» και να τοποθετήσουν σταχτοδοχεία στις παραλίες που επισκέφθηκαν.
«Το πρόγραμμα «Plastic Free Greece» αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης της κοινωνίας των πολιτών, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι, αν θέλουμε πραγματικά να αλλάξουμε την ζωή μας προς το καλύτερο, αξίζει να δοκιμάσουμε να ζήσουμε την καθημερινότητά μας με βιώσιμο τρόπο, ανακυκλώνοντας με συνέπεια, εξοικονομώντας φυσικούς πόρους και παράγοντας με όρους κυκλικής οικονομίας», αναφέρει η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς.
«Οι καθαρές ακτές και οι καθαροί βυθοί δεν είναι μόνο ζήτημα αισθητικής. Είναι σημαντικές προϋποθέσεις για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την υγεία των οικοσυστημάτων και του ανθρώπου, όπως και την οικονομία. Οι συνεχιζόμενες παρεμβάσεις του «Plastic Free Greece» στοχεύουν να αφήσουν τη χώρα μας πιο καθαρή, αλλά και να δείξουν στις τοπικές κοινωνίες ότι μπορούν να συμμετέχουν στην προσπάθεια για να προστατέψουμε το περιβάλλον», τονίζει η Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Οι συγκεκριμένες ενέργειες, παρά τη σημασία τους για το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, δεν είναι παρά οι πιο πρόσφατες που προστέθηκαν στο πλούσιο ιστορικό των δράσεων περιβαλλοντικής κοινωνικής εταιρικής ευθύνης της Lidl Ελλάς, στο πλαίσιο της στρατηγικής REset Plastic του ομίλου Schwarz για το πλαστικό. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα εμπίπτει στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle, φιλοδοξώντας να συμβάλει στην οικοδόμηση ενός πλανήτη χωρίς πλαστικό.
Μάθετε περισσότερα για τη δράση Plastic Free Greece εδώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις