Νέα εποχή για το Toyota Prius
Η νέα, πέμπτη κατά σειρά γενιά του πρωτοπόρου σε ό,τι αφορά την υβριδική τεχνολογία μοντέλου αποκαλύπτεται σηματοδοτώντας μια plug-in στροφή σε ό,τι αφορά την Ευρώπη
To Prius αποτελεί ενός είδους συμβόλου για την φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση, αποτελώντας τον πρωτοπόρο της υβριδικής τεχνολογίας πριν 25 χρόνια. Πλέον, αν και η προσέγγιση της Toyota σε ό,τι αφορά τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πολυπαραγοντική με έμφαση στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, η νέα, πέμπτη κατά σειρά γενιά του Prius εμμένει στην υβριδική τεχνολογία αν και ειδικά για την Ευρώπη αυτή θα συνοδεύεται από την προσθήκη πρίζας.
Εν είδει υπενθύμισης, η πρώτη plug-in υβριδική παραλλαγή του ιαπωνικού μοντέλου πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 ενώ συνολικά οι τέσσερις προηγούμενες γενιές του Prius συσσώρευσαν πάνω από πέντε εκατομμύρια πωλήσεις.
Η νέα γενιά δεν απεμπολεί φυσικά την υβριδική τεχνολογία, ωστόσο η στόχευση, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, θα αφορά την plug-in υβριδική τεχνολογία.
Αφετηρία για το νέο Prius αποτελεί μια νέα, δεύτερη γενιά της πλατφόρμας TNGA ενώ τον ρόλο του κινητήρα εσωτερικής καύσης, εκτός από μια βελτιωμένη εκδοχή του κινητήρα 1,8 λίτρου, αναλαμβάνει ένα μεγαλύτερης χωρητικότητας, 2,0 λίτρων μοτέρ βενζίνης το οποίο εφοδιάζει τόσο την υβριδική όσο και την plug-in υβριδική έκδοση.
Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων συνδυάζεται στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης με ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας 223 ίππους και εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Ακόμα σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι η εξελιγμένη τεχνολογία αναμένεται να ενισχύσει την αποδοτικότητα. Aν και προς το παρόν η Toyota δεν ανακοινώνει τα επίμαχα μεγέθη, οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να κινηθούν κοντά στο 1,0 λίτρο/100 χλμ. σε 29 γρ./χλμ. αντιστοίχως. Αντιθέτως αυξημένη θα είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας (13,6 kWh) αυξάνοντας την ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 100 χλμ.
Σε ό,τι αφορά τις υβριδικές εκδόσεις, θα εφοδιάζονται με κινητήρες 1,8 και 2,0 λίτρων χωρίς προς το παρόν η Toyota να ανακοινώνει μεγέθη. Αυτό που πάντως φροντίζει να διευκρινίσει η ιαπωνική φίρμα είναι ότι το νέο Prius θα προσφέρει σαφώς βελτιωμένη οδική συμπεριφορά με την συνδρομή μιας νέας ανάρτησης η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, χαρακτηριστικά που υπόσχονται μέγιστη ευελιξία, απόκριση και ακρίβεια.
Σε αντίθεση με το παρελθόν, το plug-in υβριδικό και το υβριδικό Prius μοιράζονται κοινή αισθητική η οποία με τη σειρά της, αντλεί σαφώς τις επιρροές της από το νέο σχεδιαστικό κώδικα που η φίρμα εφαρμόζει στα ηλεκτροκίνητά μοντέλα της. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό που θυμίζει το ηλεκτρικό bZ4X αν και υιοθετεί μια μεγαλύτερη κεντρική οθόνη για το infotainment. Το παζλ συμπληρώνουν ένας μικρότερος ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια για τον κλιματισμό χαμηλότερα από την κεντρική οθόνη ενώ σε αντίθεση με το ηλεκτρικό μοντέλο, το Prius διατηρεί τον παραδοσιακό επιλογέα σχέσεων έναντι του περιστροφικού.
Κοινή εξοπλιστική συνισταμένη όλων των εκδόσεων αποτελεί η πανοραμική ηλιοροφή η οποία στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης υιοθετεί φωτοβολταϊκά στοιχεία συμβάλλοντας στην επαναφόρτιση των μπαταριών και παράγοντας ενέργεια ισοδύναμη με έως και 1.250 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας ετησίως. Το παρών δίνει η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της ιαπωνικής φίρμας, Toyota Safety Sense, η οποία περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης στάθμευσης το οποίο μπορεί να ελεγχθεί μέσω smartphone app.
- LIVE: Ολυμπιακός – Μπασκόνια
- ΗΠΑ: Αποσύρεται από υποψήφιος υπουργός Δικαιοσύνης ο Ματ Γκετς
- Αυτός είναι o ρωσικός πύραυλος που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ουκρανία [Video]
- Η κληρονομιά του σπουδαίου Ναδάλ και το συγκλονιστικό βίντεο με τους 92 τίτλους του Ισπανού
- Σέρρες: Μεγάλη κινητοποίηση για φωτιά σε χωράφια – Τέσσερις προσαγωγές
- Πηγές 87+: Να απομονώσει τους αποστάτες ο πολιτικός κόσμος, να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας