Συναυλία με διαμαρτυρία έξω από το Μέγαρο Μουσικής: Όχι στην υποβάθμιση των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ
Το βράδυ της Τετάρτης 16 Νοεμβρίου οι αντιδράσεις των μουσικών κορυφώθηκαν, οι οποίοι δείχνουν αποφασισμένοι να μην αφήσουν να περάσουν αναπάντητες οι απολύσεις των συναδέλφων τους.
Η μουσική βραδιά Ρίχαρντ Στράους, από την Συναυλία της Εθνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης στο Μέγαρο Μουσικής ήταν διαφορετικού ύφους από τις συνηθισμένες συναυλίες.
Λίγο πριν την έναρξη της, στην είσοδο του Μεγάρου Μουσικής τα μέλη της Ορχήστρας άνοιξαν ένα μεγάλο πανό που έγραφε: «Όχι στην υποβάθμιση των Μουσικών Συνόλων. Κάλυψη των Κενών Οργανικών Θέσεων. Σωματείο Εργαζομένων Καλλιτεχνών Ορχηστρών Χορωδίας ΕΡΤ», θέλοντας να δείξουν την σθεναρή αντίθεση τους στις αποφάσεις της διοίκησης της ΕΡΤ για περικοπές.
Διαβάστε επίσης: Ο Γιώργος Νταλάρας τραγουδά Μάνο Λοϊζο σε μια μεγάλη συναυλία αφιέρωμα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Καλλιτεχνών Ορχηστρών και χορωδίας ΕΡΤ
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ με απόφαση που έλαβε στις 31/11/22 υποβαθμίζει το έργο των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ (Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής και Χορωδία). Αποφάσισε τη Σύναψη 28 συμβάσεων μίσθωσης έργου και για τα τρία Μουσικά Σύνολα, οι οποίες πιστεύει ότι είναι ικανές να καλύψουν τις συνολικά 117 κενές οργανικές θέσεις.
Να σημειωθεί ότι ήδη υπάρχουν 25 συνάδελφοι Μουσικού καλύπτουν επί σειρά ετών κενές οργανικές θέσεις στην Ε.Σ.Ο και την Ο.Σ.Μ μετά από διαδικασία ακροάσεων και ουσιαστικά δίνονται μόνο 3 επιπλέον συμβάσεις.
Οι εν λόγω συμβάσεις έχουν ως αντικείμενο 24 παραγωγές το μήνα. Πρώτη φορά διοίκηση ζητάει καλλιτεχνική παραγωγή με το σταγονόμετρο, σε αντίθεση με τους εργαζόμενους Μουσικούς και Χορωδούς που ζητούν επανειλημμένα εβδομαδιαίες παραγωγές ( Συναυλίες, ηχογραφήσεις, τηλεοπτικά, κοινωνικές δράσεις).
Όχι στην απαξίωση των Μουσικών συνόλων στην ΕΡΤ
Ζητάμε την άμεση ένταξη των 25 συναδέλφων συμβασιούχων στο τακτικό προσωπικό και την άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με συμβάσεις αορίστου χρόνου.»
Στην παράσταση διαμαρτυρίας εμφανίστηκαν οι μουσικοί αορίστου χρόνου με την επίσημη ενδυμασία τους. Στη συνέχεια, ο μαέστρος Μύρων Μιχαηλίδης (πρώην καλλ. Διευθυντής της ΕΛΣ) μιλώντας υποστήριξε τους εργαζόμενους ενώ κατόπιν εμφανίστηκαν με λευκά πουκάμισα οι μουσικοί με συμβάσεις έργου, οι οποίοι από το νέο έτος εκδιώχνονται από την εργασία τους.
Η Ορχήστρα βρέθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου «σε εκατονταμελή διάταξη, ερμήνευσε σπουδαία έργα του μεγάλου Γερμανού συνθέτη Ρίχαρντ Στράους. Και αυτό της αξίζει, να υπηρετεί δηλαδή το μεγάλο συμφωνικό ρεπερτόριο και να το προβάλλει επιπλέον σε τηλεόραση και ραδιόφωνο», όπως έγραψε ο Μύρων Μιχαηλίδης που διηύθυνε την αποψινή συναυλία.
Με τη δική του ιδιότητα, του τέως καλλιτεχνικού διευθυντή της Λυρικής και γνωστού αρχιμουσικού εξέφρασε κι εκείνος τη συμπαράστασή του, ζητώντας το ίδιο απ΄ όλους:
«Οφείλουμε όλοι να υποστηρίξουμε τη λειτουργία της ΕΣΟ, αυτής της ιστορικής ορχήστρας, ως μεγάλου συμφωνικού σχήματος, για πολλούς λόγους. Αλλά θα αναφέρω τους δύο σημαντικότερους: πρώτον, δεν νοείται Ευρωπαϊκη πρωτεύουσα χωρίς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ συμφωνική ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της και, δεύτερον, για τη διαφύλαξη του μουσικού επαγγέλματος και των αξιοπρεπών όρων άσκησής του».
Λουκάς Καρυτινός: Η προσφορά των Μουσικών Συνόλων είναι ανεκτίμητη
Ο μαέστρος Λουκάς Καρυτινός πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ και επί δεκαετίες αρχιμουσικός της και νυν καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών επίσης παίρνει θέση δημοσίως υπέρ των εργαζομένων της ορχήστρας της ΕΡΤ:
«Έχω τη χαρά και την τιμή να συνεργάζομαι με τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, από το πολύ μακρινό 1983 και να παρακολουθώ τα προγράμματα και τις εκδηλώσεις της, πολύ πιο πριν. Έχω μόνο υπέροχες αναμνήσεις από τις συναυλίες μας Χριστουννιάτικες και μη και ιδιαίτερα από τις πολύ επιτυχημένες περιοδείες μας στο εξωτερικό και γενικότερα από τις κοινές μας προσπάθειες για την προώθηση της μουσικής. Θέλω να πω ότι πρόκειται για μια από τις 3 σημαντικότερες ορχήστρες που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία 200 χρόνια και μαζί με τους 2 κρατικές ορχήστρες αποτελεί τον στυλοβάτη της έντεχνης μουσικής στον τόπο μας.
Στα πάνω από 80 χρόνια της λειτουργίας της έχει να παρουσιάσει ένα ογκοδέστατο έργο ηχογραφήσεων και ζωντανών συναυλιών που περιλαμβάνει πληθώρα ελληνικών και ξένων έργων και σπάνιες εκτελέσεις. Υπάρχει ένας θησαυρός στην ΕΡΤ. Η προσφορά της είναι ανεκτίμητη. Το μουσικό της αρχείο και το μουσικό περιεχόμενο του που συνεχώς διευρύνει τις δραστηριότητες είναι η μοναδική μουσική μας κληρονομιά. Σε αυτή πρέπει να στηριζόμαστε και να εμπλουτίζουμε για είναι πραγματικά αυτή που θα μας μείνει και θα μας κάνει περήφανους.
Έχουμε ένα θησαυρό στους κόλπους τους ελληνικούς και πρέπει όχι να το διαφυλάτουμε αλλά να τον προωθουμε.
Δυστυχώς στην Ελλάδα τέτοιου είδους δραστηριότητες περνάνε σε δεύτερη μοιρα, δίοτι πάντα υπάρχουν κάποιες καθημερινές δραστηρίοτητες που ποτέ δεν σταματουν. Υπάρχει έντονη τάση για διασκέδαση και αυτή καταντά βαρετή και εκτρέπει τον άνθρωπο από τον πραγματικό προορισμό του.
Πρέπει ως κόρη οφθαλμού να τις προβαλλουμε.»
Ο Λεωνίδας Καβάκος υπέρ των μουσικών
Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του ο διεθνούς φήμης βιολονίστας και διευθυντής ορχήστρας δηλώνει:
«Στέλνω την αμέριστη συμπαράστασή μου στους μουσικούς της Ε.Σ.Ο. της ΕΡΤ οι οποίοι εδώ και αρκετά χρόνια εργάζονται σε συνθήκες που δεν αρμόζουν στο έργο που κάνουν και στην αποστολή που έχουν». Και αναφέρεται διεξοδικά στην παθογένεια που, ακριβώς, δεν αρμόζει στην Ορχήστρα η οποία μεταξύ πολλών άλλων καθηκόντων είναι εκείνη που εκπροσωπεί τη χώρα μας στην EBU. Επίσης αναφέρεται στην απουσία καλλιτεχνικού διευθυντή στη Συμφωνική της ΕΡΤ που παραμένει ακέφαλη και το γεγονός ότι «η ορχήστρα αυτή λειτουργεί με δυο ταχύτητες :υπάρχουν συνάδελφοι που κάθονται σε διπλανά αναλόγια και εργάζονται υπό διαφορετικές συνθήκες πρόσληψης, κάτι, κατά την άποψη μου, αδιανόητο(..)».
- Συνελήφθη 49χρονος για τη γιάφκα στο Παγκράτι
- Ολυμπιακός: Επιπλέον εισιτήρια για το ντέρμπι με την ΑΕΚ – Ολοταχώς για sold out
- Χαρίτσης: Το Ισραήλ δρα ως διεθνής παραβάτης διαπράττοντας γενοκτονία σε βάρος των Παλαιστινίων
- Θα φάει το έργο τέχνης που αγόρασε 6,2 εκατ. ευρώ – Η μπανάνα και το άδοξο τέλος
- Πρώτο, ιστορικό πορτρέτο άστρου σε άλλο γαλαξία
- Η κληρονομιά του πατέρα της ήταν 10.000 δίσκοι – Τους ανεβάζει στο διαδίκτυο, τον θρηνεί και τον γνωρίζει