Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

60 χρόνια με τα γυαλιά Aviator της Ray-Ban

60 χρόνια με τα γυαλιά Aviator της Ray-Ban

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αποχωρίζεται το συγκεκριμένο αξεσουάρ από τότε που ήταν πρωτοετής στο κολέγιο και ναυαγοσώστης

Η εβδομάδα που κλείνει ήταν ανήσυχη για τον μέλλον της ανθρωπότητας. Ο αμερικανός πρόεδρος διαχειρίστηκε ακόμη μία κρίση – προάγγελο παγκόσμιας σύρραξης, προσπάθησε να βγάλει άκρη με τις κλιματικές αλλαγές στη συνάντηση των G20, χειρίστηκε τα διπλωματικά σκέρτσα των ηγετών της Τουρκίας και της Κίνας και ανακουφισμένος από το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών υπέρ των Δημοκρατικών φόρεσε τα Aviator γυαλιά ηλίου του δηλώνοντας ακόμη μία φορά ότι η Αμερική επέστρεψε για να μείνει στο διεθνές πεδίο της πολιτικής και της παγκόσμιας οικονομίας.
Το 2016 ο τότε αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ομπάμα σε συνέντευξή του στην «Washington Post» είχε παραδεχτεί ότι φορούσε το συγκεκριμένο μοντέλο γυαλιών ηλίου από τότε που ήταν πρωτοετής στο κολέγιο και ναυαγοσώστης. Με τη δήλωσή του αυτή τα αμερικανικά μίντια αναγνώρισαν στον Τζο Μπάιντεν ένα σύμβολο. Ο ίδιος μάλιστα ποτέ του δεν δίστασε να εμφανιστεί χωρίς αυτά. Τα φορούσε είτε συμμετέχοντας στην προεκλογική εκστρατεία του είτε σε επίσημες περιστάσεις, όπως η εναρκτήρια ομιλία του πριν από χρόνια στο Πανεπιστήμιο του Yale. Επίσης υπάρχει λόγος που κάθε χρόνο αγοράζει μερικά ζευγάρια Ray-Ban. Οχι επειδή τα ξεχνά πού τα άφησε, αλλά επειδή όπως έχει δηλώσει συχνά μερικοί τα κλέβουν για σουβενίρ.

Πριν από έξι δεκαετίες, ο Μπάιντεν επέλεξε το συγκεκριμένο αξεσουάρ και από τότε δεν το έχει αλλάξει παρά τις αλλαγές στη δική του ζωή. Η επιλογή του φαίνεται να αντικατοπτρίζει την προσέγγισή του σε ιδέες όπως ο δικομματισμός και ο σεβασμός των κανόνων, που εκφράζονται στις all time classic ομιλίες του καθώς μοιάζουν να έχουν γραφτεί ανά πάσα στιγμή τα τελευταία χρόνια.

Ακριβώς όπως και τα συγκεκριμένα γυαλιά που έχουν αποκτήσει διαχρονική αξία στο βαρόμετρο του στυλ, ακόμη και των κατά πολύ νεώτερων του Μπάιντεν ακόλουθων της σύγχρονης μόδας. Ετσι ο πρόεδρος Μπάιντεν την περασμένη Δευτέρα σε συνέντευξη Τύπου, λίγο μετά τη συνάντησή του με τον κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η Αμερική τηρεί τις δεσμεύσεις της. Η Αμερική επενδύει στη δύναμή μας στο εσωτερικό. Η Αμερική εργάζεται μαζί με τους συμμάχους και τους εταίρους μας για να επιτύχουμε πραγματική, ουσιαστική πρόοδο σε όλο τον κόσμο. Και σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, κανένα έθνος δεν είναι καλύτερα τοποθετημένο για να βοηθήσει στην οικοδόμηση του μέλλοντος που θέλουμε από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής».

Καλή διάθεση

Οι δικοί του άνθρωποι γνωρίζουν τις διαθέσεις του αμερικανού προέδρου ανάλογα με το αν φορά ή όχι γυαλιά ηλίου. «Αν έχει καλή διάθεση το αντιλαμβάνεσαι όταν φοράει τα Aviator του. Είναι ένα σημάδι ότι τα πράγματα βρίσκονται σε καλό δρόμο», δηλώνει στο Vanity Fair η Λις Σμιθ, σύμβουλος στρατηγικής πολιτικής και συγγραφέας του βιβλίου «Any Given Tuesday».

Τα γυαλιά ηλίου Aviator αναπτύχθηκαν ως μοντέλο από την εταιρεία Bausch & Lomb γύρω στα 1930 και προορίζονταν για τους πρωτοπόρους εξερευνητές των αιθέρων.

Ηταν το 1920, όταν ο πρωτοπόρος Σόρτι Σρέντερ έφτασε ένα διπλανό στα όριά του, ανεβάζοντάς το σε ύψος πάνω από 33.000 πόδια. Ομως εκεί ψηλά τα γυαλιά του θόλωσαν, καλύπτοντας εντελώς την όρασή του. Η μόνη πραγματική λύση που είχε στη διάθεσή του εκείνη τη στιγμή ήταν να βγάλει τελείως τα γυαλιά, αλλά αυτό προκάλεσε ένα άλλο πρόβλημα. Τα μάτια του ήταν πλέον άμεσα εκτεθειμένα στις θερμοκρασίες υπό το μηδέν σε αυτό το υψόμετρο. Τα μάτια του Σρέντερ πάγωσαν, με κάποιο τρόπο κατάφερε να προσγειώσει το αεροπλάνο και ο υπολοχαγός Τζέιμς Α. Mακρέντι βοήθησε τον Σρέντερ να βγει από το αεροπλάνο του, έχοντας ταυτόχρονα την εικόνα των πρησμένων, παγωμένων ματιών του φίλου του χαραγμένη στη μνήμη του.

Το 1929 ο ίδιος άρχισε να συνεργάζεται με την Bausch & Lomb, για να σχεδιάσει καλύτερα γυαλιά για τους πιλότους. Από αυτή τη συνεργασία προέκυψαν τα πρωτότυπα γυαλιά ηλίου που στο εξής άρχισαν να φοράνε οι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας καθώς ήταν ελαφρύτερα, λεπτότερα και πιο κομψά σχεδιασμένα. Χαρακτηρίζονται από σκούρους φακούς που η επιφάνειά τους καλύπτει την περιοχή των ματιών και τον πολύ λεπτό μεταλλικό σκελετό με διπλή ή τριπλή γέφυρα (τη λεγόμενη «οπή σφαίρας») όπως και τους εύκαμπτους βραχίονες με καλώδια που αγκιστρώνονται πίσω από τα αφτιά.

Η δημοτικότητα των Aviator συνέβη στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς το κοινό κατακλύστηκε από εικόνες αεροπόρων στα επίκαιρα που προβάλλονταν στα κινηματοθέατρα του Ειρηνικού και της Ευρώπης. Με τον στρατηγό Ντάγκλας ΜακΑρθουρ μέσα από τις εικόνες επιστροφής του από τις Φιλιππίνες να αναδεικνύεται στον διασημότερο φορέα αυτού του μοντέλου που συμβόλιζε θρίαμβο. Γιατί στο εξής όποιος έβλεπε αυτές τις εικόνες των αεροπόρων που φορούσαν τα σκούρα μεταλλικά γυαλιά ηλίου μέσα στα χρόνια του πολέμου άρχισαν να τα συσχετίζουν με αντιπροσωπευτικά παραδείγματα ένδοξης νίκης. Επόμενο ήταν η ζήτησή τους να αυξηθεί. Στη συνέχεια, όλοι αυτοί οι πιλότοι και οι ήρωες του πολέμου επέστρεψαν στην πατρίδα τους και έφεραν μαζί τους τα φετίχ της νίκης.

Το Χόλιγουν

Σε αυτό το σημείο μπήκε και το Χόλιγουντ στην δημοφιλή καριέρα των Aviator. Τα στούντιο παραγωγής ταινιών είδαν την ευκαιρία πίσω από τους φακούς τους κι έβαλαν τα γυαλιά ηλίου στους πρωταγωνιστές τους. Τη δεκαετία του 1950, η Ray-Ban ξεκίνησε μια μαζική διαφημιστική εκστρατεία με τα γυαλιά της να φοριούνται από τα περισσότερα κινηματογραφικά αστέρια. Την ίδια εποχή η ηθοποιός και ραδιοφωνική παραγωγός Βανέσα Μπράουν γράφοντας για τη μετάβαση των γυαλιών των αεροπόρων από στρατιωτικό εξοπλισμό σε εμπορικό προϊόν, σημείωνε: «Ο πόλεμος ήταν μια αποκάλυψη της απόλυτης ισχύος, της κλίμακας, της δύναμης και της φρίκης του σύγχρονου κόσμου, η οποία απαιτούσε ένα νέο είδος στρατιωτικής συμπεριφοράς και έδωσε νέους ορισμούς της ηρωικής στάσης που επρόκειτο να επηρεάσει βαθιά τη σύγχρονη μόδα».

Οταν όμως τα φόρεσε ο Μάρλον Μπράντο στον «Ατίθασο» έδωσε στο μιλιτέρ αξεσουάρ του θριάμβου ένα πανκ στοιχείο. Αργότερα ο Πολ Μακάρτνεϊ τα σύστησε σε πιο μοντέρνους κύκλους, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ τους έδωσε μία δημοκρατική αναλαμπή γοητείας στο πολιτικό θρίλερ των 70s «Τρεις μέρες του Κόνδορα». Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο φοράει μια τροποποιημένη εκδοχή τους στον «Ταξιτζή», τα διάσημα aviator του Μάικλ Τζάκσον για τα Grammy προκάλεσαν έξαρση της δημοτικότητάς τους το 1984 και το «Top Gun» του Τομ Κρουζ τα έφερε στο πιλοτήριο των σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών το 1986. Οσο για τον Τζον Γκούντμαν με ένα αντίστοιχο ζευγάρι στον «Μεγάλο Λεμπόφσκι» δίνει το δικό του μερίδιο για να επαυξηθεί ο καλτ χαρακτήρας ενός μοντέλου γυαλιών ηλίου πίσω από το οποίο χάνεται πια το αμερικανικό όνειρο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ

Must in

Rockhouse: Μια ματιά μέσα στο ξενοδοχείο στη Τζαμάικα που αποτέλεσε το καταφύγιο για πολλούς σταρ

Το Rockhouse, ο «παράδεισος» για σταρ όπως οι Rolling Stones και ο Μπομπ Ντίλαν, κλείνει 50 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό βιβλίο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024