Τεχνητή νοημοσύνη της Meta κατατρόπωσε τους ανθρώπους σε παιχνίδι στρατηγικής
Το επιτραπέζιο παιχνίδι Diplomacy απαιτεί όχι μόνο στρατηγικό σχεδιασμό αλλά και προφορικές διαπραγματεύσεις με τους αντιπάλους.
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- Τζεφ Μπέζος: Ένας ακόμα τεχνολογικός μεγιστάνας σε δείπνο με τον Τραμπ
Μετά το σκάκι και το γκο, η μηχανή κερδίζει τον άνθρωπο σε ένα ακόμα επιτραπέζιο παιχνίδι.
Τεχνητή νοημοσύνη της Meta Platforms επικράτησε των ανθρώπινων παικτών στο Diplomacy, ένα παιχνίδι που απαιτεί όχι μόνο στρατηγικό σχεδιασμό αλλά και προφορικές διαπραγματεύσεις με τους αντιπάλους.
Το σύστημα, με την ονομασία Cicero (Κικέρων), παρουσιάζεται στο κορυφαίο περιοδικό Science από ερευνητές του τμήματος Meta Fundamental AI Research (FAIR) και κορυφαίων αμερικανικών πανεπιστημίων όπως το ΜΙΤ, το Χάρβαρντ και το Στάνφορντ.
Σε αντίθεση με το σκάκι ή άλλα παιχνίδια στρατηγικής, το Diplomacy απαιτεί προϋποθέτουν ικανότητα διαπραγμάτευσης, συνεργασία, πολυεπίπεδο ανταγωνισμό με πάνω από έναν παίκτη ταυτόχρονα αλλά και μπλόφες, κάτι που θεωρείται πιο δύσκολο για τις μηχανές.
Η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται σε δύο υποσυστήματα, ένα για διαλόγους σε φυσική γλώσσα και ένα για στρατηγικό συλλογισμό.
Χάρη στους νέους αλγόριθμους μάθησης στους οποίους βασίστηκε, μπορεί να αναλύει τους στόχους, τις πεποιθήσεις και τις προθέσεις των επτά συμπαικτών με βάση τις κινήσεις τους πάνω στον χάρτη του παιγνιδιού.
Στη συνέχεια χρησιμοποιεί αυτά τα στοιχεία για να χαράξει στρατηγικό σχέδιο δράσης που λαμβάνει υπόψη τα ποικίλα και συχνά αντικρουόμενα συμφέροντα για να προτείνει έναν συντονισμό με βάση το αμοιβαίο όφελος.
Παίζοντας ανώνυμα απέναντι σε ανθρώπους σε 40 online αναμετρήσεις μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίο, το Cicero πέτυχε κατά μέσο όρο υπερδιπλάσιο σκορ (25,8%) σε σχέση με τους ανθρώπους (12,4%).
Το εντυπωσιακό ήταν ότι κανείς από τους 82 αντιπάλους του δεν κατάλαβε ότι έπαιζε απέναντι σε υπολογιστή και όχι άνθρωπο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις