Σημαντικές αλλαγές στο νέο ΚΟΚ – Στο στόχαστρο οι οδηγοί, όχι τα ΙΧ
Αλλάζει η κατεύθυνση των ποινών με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σημαντικές αλλαγές στο πλαίσιο των ποινών για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα υπάρξουν το προσεχές διάστημα.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, η κυριότερη αλλαγή θα είναι ότι πλέον οι ποινές θα έχουν «κατεύθυνση» τους οδηγούς και όχι τα οχήματα όπως ίσχυε μέχρι τώρα.
Διαβάστε επίσης: Ποια ηλικιακή ομάδα εμπλέκεται με μεγαλύτερη συχνότητα σε ατυχήματα
Ειδικότερα, όπως τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, ο νέος ΚΟΚ θα τιμωρεί τον οδηγό για τις παραβάσεις.
«Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένας εγκληματικός οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση τιμωρείται σήμερα και αυτός και το αυτοκίνητο και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας που χρειάζονται το αυτοκίνητο και δεν έχουν όλες οι οικογένειες την πολυτέλεια να έχουν δύο και τρία αυτοκίνητα» υπογράμμισε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Παράλληλα, ανέφερε ότι σε όποιες παραβάσεις θα προβλέπεται και αφαίρεση πινακίδων, αυτές θα επιστρέφονται μετά την πληρωμή του προστίμου, προκειμένου το όχημα να είναι ξανά ελεύθερο να κυκλοφορήσει.
«Θα παίρνουμε τις πινακίδες για κάποιες παραβάσεις, όπως η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, αλλά με το που θα πληρώσεις την κλήση σου και θα τιμωρηθείς και διοικητικά με το δίπλωμά σου, θα παίρνεις πίσω τις πινακίδες σου» πρόσθεσε.
Από τις αλλαγές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν θα εξαιρεθούν και τα επαγγελματικά οχήματα, κάτι που ήταν διαχρονικό αίτημα των επιχειρήσεων.
«Σε άλλες περιπτώσεις δεν θα αφαιρούνται καθόλου οι πινακίδες. Αυτό έχει να κάνει και με τις εταιρείες. Ένα αυτοκίνητο επαγγελματικό δεν μπορείς να το στερήσεις από μία εταιρεία, επειδή κάποιος οδηγός το χειρίζεται με λάθος τρόπο», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
Οι επικίνδυνες παραβάσεις
Ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε και στην κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και των αντίστοιχων ποινών, υπογραμμίζοντας ότι τα περισσότερα τροχαία γίνονται πλέον εντός των πόλεων.
«Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στην Εθνική όπως γίνονταν παλιά και γι΄ αυτό, κατά τη δική μου άποψη δεν υπάρχουν επικίνδυνες ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις. Ωστόσο, προσδιορίζουμε κάποιες παραβάσεις ως άκρως επικίνδυνες, όπως είναι το αλκοόλ και το κόκκινο, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται» συμπλήρωσε.
«Η ουσία είναι να πείσουμε τον πολίτη να αλλάξει τη λογική που έχει με την οδήγηση, να αλλάξει την κουλτούρα του. Όχι όπως συμβαίνει σήμερα που κάποιος μαθαίνει τον ΚΟΚ όταν δίνει εξετάσεις και μετά τον ξεχνάει. Αυτή είναι η αλήθεια και για αυτό στον νέο νόμο που περάσαμε πέρυσι, αλλάζουμε το σύστημα εξετάσεων και υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος και μέσα στις αίθουσες ώστε να είναι διαφανής η διαδικασία» κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.
- Μάλι: Περισσότεροι από 20 άμαχοι σκοτώθηκαν από τζιχαντιστές σε χωριά της περιφέρειας Μοπτί
- Συρία: Το Ιράν ζητά την διερεύνηση της δολοφονίας εργαζομένου στην πρεσβεία του στη Δαμασκό
- Νότια Αφρική: Σεισμός 5,3 Ρίχτερ έπιασε τους κατοίκους στον ύπνο – Αισθητός στο Κέιπ Τάουν
- Μαγδεμβούργο: Ο ύποπτος Ταλέμπ Α. οδηγήθηκε ενώπιον ανακριτή
- Βραζιλία: Τουλάχιστον 38 νεκροί μετά σύγκρουση λεωφορείου με μπλοκ γρανίτη σε αυτοκινητόδρομο
- Ινδία: Κατάρρευση τριώροφου κτιρίου στην πολιτεία Παντζάμπ σε πρόσφατα «εξευγενισμένη» περιοχή