Τα Public μας συστήνουν την «πράσινη» πλευρά του λιανεμπορίου
Μέσα από σημαντικές πρωτοβουλίες και καλές πρακτικές, ο μεγαλύτερος omnichannel retailer της Ελλάδας έχει κατορθώσει να περιορίσει αποφασιστικά το οικολογικό του αποτύπωμα
- Συνεχίζεται ο «πόλεμος» καταγγελιών στον ΣΥΡΙΖΑ για νοθεία - Τη σκυτάλη παίρνει η Επιτροπή Νομιμοποίησης
- Έλινορ, Τζάκι, Μισέλ, Μελάνια, Τζιλ - Η διπλωματία της μόδας και οι πρώτες κυρίες των ΗΠΑ
- Η Μπιγιονσέ έπαθε... Πάμελα Άντερσον και το διαδίκτυο έχασε το μυαλό του
- Ακρόαση Τζιτζικώστα: «Βγάλτε τον έξω» φώναζε η Βόζεμπεργκ όταν επιχείρησε να ρωτήσει ο Παπαδάκης
Αυτές οι λέξεις γράφονται στα τέλη του πιο ζεστού Νοεμβρίου που μπορούμε να θυμηθούμε, έπειτα από την πιο θερμή πενταετία που έχει καταγραφεί ποτέ παγκοσμίως και ενώ δεν έχουμε ακόμη απαλλαγεί από μια πανδημία που ανέτρεψε τις ζωές μας σχεδόν τρία χρόνια νωρίτερα. Η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών – και αυξάνεται 100 φορές γρηγορότερα από όλες τις προηγούμενες περιόδους στη γεωλογική ιστορία της Γης.
Όσο ζοφερά κι αν είναι, όμως, αυτά τα στοιχεία – τα τελευταία προκύπτουν από την πρόσφατη σχετική έκθεση του ΟΗΕ – φαίνεται πως γίνονται η αφορμή και για ορισμένες θετικές πρωτοβουλίες, που συμβάλλουν στην προστασία του πλανήτη και την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, τόσο από τα κράτη, όσο και από ιδιωτικούς φορείς. Ανάμεσά τους και αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις που κάνουν ουσιαστικά βήματα για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος και την ανεύρεση καλών πρακτικών που συμβάλλουν στην οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Ορισμένες εξ αυτών, μάλιστα, δεν μένουν στην ανάπτυξη μιας στιβαρής πράσινης ταυτότητας και την υιοθέτηση νέων μοντέλων λειτουργίας, αλλά προχωρούν αναπτύσσοντας μια νέα, πιο βιώσιμη καταναλωτική πρόταση. Κίνηση που γίνεται ακόμη πιο σημαντική όταν προέρχεται από έναν retailer του μεγέθους των Public και όταν προκύπτει από ένα καλά μελετημένο και σφαιρικό πρόγραμμα, όπως το «Love Earth» που εγκαινιάζει το Group.
Απορρίμματα τέλος
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η απόφαση του Public Group να δημιουργήσει το πρώτο zero waste κατάστημα στην Ελλάδα, με σύνθημα «Just Go Zero». Πρόκειται για το flagship κατάστημα του Συντάγματος, αλλά και για τα Public Café, για τα οποία δημιουργήθηκαν ολοκληρωμένα ρεύματα μείωσης, ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών, σε συνεργασία με την Polygreen που ειδικεύεται σε εφαρμογές κυκλικής οικονομίας. Μάλιστα, υπήρξε πρόβλεψη ώστε να καλυφθούν όλα τα οργανικά απόβλητα, συμπεριλαμβανομένων των υπολειμμάτων καφέ, των καπνικών προϊόντων, αλλά και του χαρτιού, του γυαλιού, του αλουμινίου και του πλαστικού.
Καλύτερες συνήθειες για όλους
Ίσως ακόμη πιο σημαντικές να είναι οι διάφορες πρωτοβουλίες των Public με στόχο την ευαισθητοποίηση του (ευρύτατου) κοινού τους, προσφέροντας μια νέα γκάμα υπηρεσιών που διευκολύνουν τις «πράσινες» επιλογές.
Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η δυνατότητα που δίνεται πλέον στους καταναλωτές, να αγοράσουν ανακατασκευασμένες (refurbished) και πλήρως λειτουργικές συσκευές στο iRepair corner, που βρίσκεται στο κατάστημα Γλυφάδας, αλλά αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα σημεία του δικτύου των Public. Ταυτόχρονα, φαινομενικά μικρότερες κινήσεις της αλυσίδας, φέρνουν ακόμη μεγαλύτερα αποτελέσματα: εδώ και καιρό, τα καταστήματα Public όχι μόνο παρέχουν την επιλογή της ηλεκτρονικής έναντι της έντυπης απόδειξης, μειώνοντας έτσι τη χρήση χαρτιού, αλλά και ενθαρρύνουν τους καταναλωτές σε αυτή, συνοδεύοντάς τη με τη δυνατότητα checkout εκτός ουράς.
Σε πράσινη πορεία
Πρόκειται μόνο για ορισμένα από τα βήματα που υλοποιούν τα Public στο πλαίσιο των πράσινων προτύπων που φιλοδοξούν να εισάγουν ευρύτερα στο λιανεμπόριο. Ήδη, το φυσικό δίκτυο των καταστημάτων βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, που θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμες ή πολλαπλών χρήσεων, ενώ μέσω του προγράμματος Love Earth ο Όμιλος έχει στόχο να ενθαρρύνει καταναλωτές, συνεργάτες, εργαζόμενους, αλλά και το σύνολο της αγοράς σε μια συνεργασία για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.
Το ίδιο το Public Group ήδη κάνει πράξη αυτές τις διακηρύξεις, πετυχαίνοντας σταθερή μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του φυσικού δικτύου. Το σύνολο των 57 καταστημάτων που διαθέτουν απευθείας σύμβαση με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, αξιοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, με αποτέλεσμα την αποφασιστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η προστασία του περιβάλλοντος αποτέλεσε κύρια προτεραιότητα και κατά την επιλογή των εγκαταστάσεων που στεγάζουν τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου. Πρόκειται για ένα κτήριο κατασκευασμένο με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, που επιτρέπει τον φυσικό φωτισμό και αερισμό, εξασφαλίζοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και δημιουργώντας ένα σύγχρονο, αειφόρο και αναβαθμισμένο περιβάλλον εργασίας. Επιπλέον, στο κτίριο λειτουργούν εννιά σταθμοί ανακύκλωσης, αλλά και βιολογικός καθαρισμός.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις