Ο Αλεσάντρο Μικέλε αποχωρεί από την Gucci μετά από επτά χρόνια ως δημιουργικός διευθυντής
Ο σχεδιαστής αναζωπύρωσε τον ενθουσιασμό γύρω από τον πολυτελή ιταλικό οίκο μόδας και σχεδόν τριπλασίασε τα έσοδα κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Ο γαλλικός όμιλος Kering, στον οποίο ανήκει η Gucci μεταξύ άλλων πολυτελών οίκων, ανακοίνωσε την αποχώρησή του την Τετάρτη. Ο Αλεσάντρο Μικέλε κατείχε τον ρόλο αυτό από το 2015.
Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kering, Φρανσουά Ανρί Πινό, ευχαρίστησε τον Μικέλε για την επταετή θητεία του. «Το πάθος του, η φαντασία του, η εφευρετικότητά του και η κουλτούρα του τοποθέτησαν την Gucci στο επίκεντρο, εκεί που είναι η θέση της» είπε.
Η Kering δεν αποκάλυψε ποιος θα διαδεχθεί τον Μικέλε, ο οποίος αποχώρησε άμεσα.
Με την υποστήριξη του διευθύνοντος συμβούλου της Gucci, Μάρκο Μπιτζάρι, ο διορισμός του Μικέλε από επικεφαλής αξεσουάρ σε δημιουργικό διευθυντή το 2015 προκάλεσε σοκ στη βιομηχανία της μόδας.
Ωστόσο, βοήθησε γρήγορα να οδηγηθεί σε μια περίοδο ισχυρής ανάπτυξης και αναζωπύρωσε τον ενθουσιασμό γύρω από τον ιταλικό οίκο μόδας πολυτελείας.
Τα έσοδα της Gucci σχεδόν τριπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του, από 3,9 δισ. ευρώ το 2015 σε 9,7 δισ. ευρώ το 2021. Κατά καιρούς, οι τριμηνιαίοι ρυθμοί ανάπτυξης προσέγγισαν το 50%.
Με εκτίμηση της ιστορίας του ιταλικού οίκου, ο Μικέλε συνδύασε τις υπογραφές της κληρονομιάς Gucci με μια πιο μοντέρνα αισθητική.
Η προσέγγιση του στη ρευστότητα του φύλου (από το 2017, η Gucci παρουσιάζει ανδρικές και γυναικείες συλλογές μαζί) και η χρήση μιας «εκλεκτικής κακοφωνίας» από σχέδια, χρώματα και υφές συγκέντρωσε μια νεότερη γενιά καταναλωτών στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Τα loafers με γούνινη επένδυση και οι cross-body τσάντες που κοσμούνται με το διπλό G στο λογότυπο έγιναν γρήγορα viral.
Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του προσέλκυσε λεγεώνες διάσημων θαυμαστών, όπως η Lady Gaga, η Beyoncé, η Billie Eilish, η Dakota Johnson και η Jodie Turner-Smith.
Ωστόσο, ενώ το 2017 ο ρυθμός αύξησης των εσόδων μειωνόταν σταθερά, τον Οκτώβριο του 2021 αποκαλύφθηκε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% το τρίτο τρίμηνο, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών.
Οι insiders επέρριψαν την ευθύνη στην κόπωση της μάρκας παράλληλα με τις επιπτώσεις της πανδημίας, ειδικά σε βασικές αγορές όπως η Ασία.
Σε σύγκριση με άλλους αντιπάλους πολυτελείας, όπως η LVMH και η Hermès, οι μετοχές της Kering έχουν υποαποδώσει.
Το τελευταίο σόου του Μικέλε για τον Gucci
Οι προσπάθειες της Gucci να καταπολεμήσει αυτή την πτώση περιλάμβαναν τη μείωση του ετήσιου προγράμματος επιδείξεων, την κατάργηση της ετήσιας κρουαζιέρας και την κατάργηση των προ-φθινοπωρινών συλλογών της.
Ο οίκος μόδας ξεκίνησε επίσης μια σειρά συνεργασιών με απροσδόκητες μάρκες όπως η Adidas και ένα «Hacker Project» με τον οίκο Balenciaga.
Το 2017, ο τραγουδιστής Χάρι Στάιλς ορίστηκε ως πρεσβευτής του Gucci. Εμφανίστηκε σε διάφορες καμπάνιες και μόλις αυτό το μήνα κυκλοφόρησε μια συλλογική συλλογή με τίτλο Ha Ha Ha.
- Μεξικό: 17 άνθρωποι δολοφονήθηκαν στην πολιτεία όπου σαρώνει το κύμα της βίας
- Κολομβία: Ο ELN κηρύσσει «μονομερή κατάπαυση του πυρός» για την περίοδο των γιορτών
- Δυτική Οχθη: Πυρά παλαιστινιακής οργάνωσης σκοτώνουν μέλος της Παλαιστινιακής Αρχής
- Τραμπ: Θα σταματήσω το «παραλήρημα των τρανσέξουαλ» από την πρώτη μέρα στον Λευκό Οίκο
- Ρωσία: Ο Πούτιν δηλώνει «πρόθυμος να συνεχίσει τις προμήθειες φυσικού αερίου στη Δύση»
- Μαγδεμβούργο: Φουντώνει η οργή κατά των γερμανικών αρχών για το μακελειό