Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Το τότε και το τώρα 6 θρυλικών παιχνιδιών

Το τότε και το τώρα 6 θρυλικών παιχνιδιών

Θυμάστε πώς ήταν παλιά η Barbie, τα Hot Wheels και τα Transformers;

Γράφει η Βασιλίνα Ριστάνη * 

Τα παιδιά του κόσμου παίζουν με κάποιο είδος παιχνιδιού από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας. Είναι ικανά να κάθονται με τις ώρες και να απογειώνουν με τη φαντασία ό,τι πιάνουν στα χέρια τους, από ένα κομμάτι ξύλο μέχρι ένα πολύπλοκο ηλεκτρονικό παιχνίδι. Ο 20ός αιώνας έχει δει την ανάπτυξη και την εξέλιξη όλων των εργαλείων που χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Αυτό περιλαμβάνει και τα παιχνίδια. Ποιος θα μπορούσε να διανοηθεί όταν ήταν μικρός ότι μια εφαρμογή θα γινόταν το πιο δημοφιλές παιχνίδι σήμερα; Κάποια από τα αγαπημένα μας παιχνίδια, ωστόσο, έχουν αντέξει το τεστ του χρόνου. Έτσι έμοιαζαν αυτά τα γνωστά παιχνίδια όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σε σύγκριση με το τώρα.

1. Barbie

Η επωνυμία Barbie περιελάμβανε μία κούκλα όταν η Mattel λάνσαρε το εμβληματικό παιχνίδι το 1959. Η συνιδρύτρια της εταιρείας, Ρουθ Χάντλερ, είχε την ιδέα αφού είδε την κόρη της να παίζει με χάρτινες κούκλες ενήλικων γυναικών. Η κούκλα παρουσιάστηκε επίσημα στην Αμερικανική Έκθεση Παιχνιδιών στη Νέα Υόρκη στις 9 Μαρτίου 1959.

Τότε κόστιζε μόλις τρία δολάρια, σύμφωνα με το History Channel. Από το ντεμπούτο η Mattel έχει δώσει στην κούκλα εκατοντάδες καριέρες όπως αστροναύτης, γιατρός και μελισσοκόμος. Έχει προσθέσει επίσης νέους χαρακτήρες στο σύμπαν της Barbie.

Το 2016, η εταιρεία εισήγαγε «ψηλούς», «καμπυλωτούς» και «μικροκαμωμένους» σωματότυπους στη σειρά Barbie Fashionistas, καθώς και νέους τόνους δέρματος και χρώματα μαλλιών. Η συλλογή έγινε ακόμη πιο περιεκτική με κούκλες ουδέτερου φύλου το 2019. Πρόσφατα μάλιστα κυκλοφόρησαν κούκλες με αναπηρικό καροτσάκι και προσθετικά μέρη του σώματος.

2. Hot Wheels

Η Mattel ήθελε τα Hot Wheels να γίνουν το κορυφαίο παιχνίδι στο τμήμα για αγόρια – με τον ίδιο τρόπο που η Barbie κυριαρχούσε στα κορίτσια. Ο συνιδρυτής Έλιοτ Χάντλερ σχεδίασε τα αυτοκινητάκια με έντονα χρώματα. Ήθελε να ξεχωρίζουν ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα μινιατούρες τη δεκαετία του 1960, αναφέρει το περιοδικό Time.

Η εταιρεία ανέπτυξε επίσης συστήματα πίστας όπου τα Hot Wheels που μπορούσαν να τρέξουν, οδηγώντας το παιχνίδι στην κορυφή της αγοράς. Όπως υπογραμμίζει το Μουσείο Παιχνιδιού, η επιτυχία συνεχίστηκε καθώς κάθε χρόνο κυκλοφορούσαν νέα μοντέλα. Η Mattel πωλεί σήμερα μια σειρά σχεδίων Hot Wheels, συνεταιριζόμενη με άλλες εταιρείες όπως Mario Kart και Batman.

Οι συλλεκτικές φιγούρες πλέον ελέγχονται συχνά με τηλεχειριστήριο. Τα μίνι-αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι δημοφιλή στα παιδιά, αλλά έχουν κερδίσει έδαφος και στους ενήλικες συλλέκτες.

3. Transformers

Τα Transformers πωλήθηκαν για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1984. Τα ρομποτικά παιχνίδια είχαν ως πρότυπο τα Diaclones και το New Microman, δύο σειρές παιχνιδιών από την ιαπωνική εταιρεία ψυχαγωγίας Takara. Οι φιγούρες δημιούργησαν ένα τεράστιο franchise με ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, συνέδρια και κόμικς σε όλο τον κόσμο.

Μέσω αυτών των εγχειρημάτων, τα παιχνίδια εκσυγχρονίστηκαν για να τους δώσουν μια πιο τεχνολογικά έξυπνη εμφάνιση. Το παγκόσμιο franchise «Transformers» δεν θα ήταν εκεί που είναι σήμερα χωρίς τις ρομποτικές φιγούρες δράσης που τα ξεκίνησαν όλα.

4. Χελωνονιτζάκια

Τα χελωνονιντζάκια (Teenage Mutant Ninja Turtles), ήταν μια επιτυχημένη σειρά παιχνιδιών με το ομώνυμο τηλεοπτικό franchise στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Με βάση τη σειρά του Netflix «The Toys That Made Us», πολλές εταιρείες παιχνιδιών απέρριψαν αρχικά την ιδέα.

Τα ερπετά που πολεμούν το έγκλημα ξεκίνησαν ως χαρακτήρες κόμικς, που δημιουργήθηκαν από τους Peter Laird και Kevin Eastman. Το ζευγάρι έκλεισε συμφωνία με την Playmates Toys, η οποία δεν είχε δημιουργήσει ποτέ πριν φιγούρα δράσης. Ο αρχικός σχεδιασμός των παιχνιδιών περιελάμβανε ουρά, αλλά αφαιρέθηκε επειδή φαινόταν πολύ φαλλική.

Οι μινιατούρες συνέχισαν να πωλούνται με επιτυχία μετά την κυκλοφορία της σειράς κινουμένων σχεδίων και μιας ταινίας του 1990. Κατασκευάστηκαν περισσότερα παιχνίδια για να αντικατοπτρίζουν τη συνεχώς μεταβαλλόμενη εμφάνιση τους. Οι «κλασικές» εκδόσεις της φιγούρας δράσης είναι διαθέσιμες για αγορά.

5. Ελατήριο Slinky

Σύμφωνα με το «The Strong» Εθνικό Μουσείο Παιχνιδιού στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης, ο μηχανολόγος μηχανικός Ρίτσαρντ Τζέιμς δεν σκόπευε ποτέ να φτιάξει ένα παιχνίδι από συσπειρωμένα μεταλλικά κομμάτια. Ο James προσπαθούσε να κατασκευάσει ένα ελατήριο για εξοπλισμό πλοίου όταν έριξε μερικά από τα πρωτότυπα από ένα ράφι.

Όταν αυτά άρχισαν να κατρακυλούν στις σκάλες γεννήθηκε η ιδέα για το Slinky. Τα πρώτα 400 εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά, αφού χρησιμοποιήθηκαν στη χριστουγεννιάτικη επίδειξη του 1945 για ένα πολυκατάστημα. Το παιχνίδι παράγεται πια και σε πολύχρωμες πλαστικές ποικιλίες και σε σχήμα σκύλου. Μέχρι το τέλος του 20ού αιώνα, πωλήθηκαν 250 εκατομμύρια Slinkys.

6. Buzz Lightyear

Ο Buzz Lightyear είναι εξίσου δημοφιλής στα καταστήματα όσο και στην οθόνη. Ο σχεδιασμός του παιχνιδιού έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητος από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1995. Ο ο φανταστικός διαστημάνθρωπος πρωτοπαρουσιάστηκε στον κόσμo του «Toy Story». Έγινε για πρώτη φορά φιγούρα δράσης από την Thinkway Toys.

Βάσει των Los Angeles Times, ο πρώην επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος της Pixar, Τζον Λάσιτερ, επέμενε το παιχνίδι να έχει ύψος 12 ίντσες, ίδιο μέγεθος με αυτό που είχε στην ταινία. Μέχρι και το 2008 καταγράφεται ότι ο Buzz Lightyear εξαντλούνταν συνεχώς στα καταστήματα.

Διατέθηκαν νέες εκδόσεις για να ταιριάζουν με την ανανεωμένη εμφάνιση του αστροναύτη στην ταινία της Disney «Lightyear» του 2022. Υπάρχουν ακόμα φιγούρες που διατηρούν τα αρχικά χαρακτηριστικά και το σχήμα του.

* Η Βασιλίνα Ριστάνη σπουδάζει στη New Media Studies 

Must in

Λάκης Λαζόπουλος: Τι σχέση έχουν οι Δέκα Μικροί Μήτσοι με την υπέρταση;

«Τα πάντα» είναι η αυθόρμητη συγκινητική απάντηση που δίνει ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ακούει το όνομα Τασούλα. Τα συναισθήματα από την χαρά στη συγκίνηση στο γέλιο και στην χαρμολύπη εναλλάσσονται με ταχύτητα φωτός στο παιχνίδι των γρήγορων ερωτήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024