Μουντιάλ: Οι μπάλες στην πρίζα – Φόρτιση πριν από κάθε αγώνα
Πόσες ώρες φορτίζονται πριν από κάθε αγώνα οι μπάλες του Μουντιάλ.
Έκπληκτοι οι θεατές βλέποντας τις μπάλες του Μουντιάλ να «μπαίνουν» στην πρίζα. Για πρώτη φορά στην ιστορία του ποδοσφαίρου, οι μπάλες διαθέτουν 3D αισθητήρες. Λειτουργούν με μπαταρία διάρκειας 6 ωρών, με αποτέλεσμα να χρειάζονται φόρτιση πριν από τη διεξαγωγή του αγώνα.
Η FIFA και η Adidas, σύμφωνα με τη Marca, παρουσίασαν μια μπάλα προηγμένης τεχνολογίας. Η «Al Rihla» της Adidas περιέχει αισθητήρα 14 γραμμαρίων. Η απόφαση για μια τόσο προηγμένης τεχνολογίας μπάλα έρχεται για να βελτιώσει τις ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις. Εκτιμούν ότι θα συνδράμει και σε πιο δίκαιες αποφάσεις εντός των γηπέδων.
The official «Al Rihla» footballs produced by Adidas for the #QatarWorldCup2022 are so advanced that they require charging in addition to air inflation.
They also have sensors that measure speed, direction and enable the VAR to track and make offside judgments.#GhanaLive pic.twitter.com/9kLfNsxWRS
— Ghana Live Newsroom ® (@GhanaLive_) November 30, 2022
Μια μπάλα για τις επίμαχες φάσεις του Μουντιάλ
Ο νέος αυτός τεχνολογικός μηχανισμός επιτρέπει να υπάρχει μια πιο ακριβής και ποιοτική κρίση σε καταστάσεις που οι αποφάσεις των διαιτητών καθίστανται δύσκολες. Όπως δηλαδή σε περιπτώσεις γκολ, οφσάιντ και άλλων επίμαχων στιγμών. Συμβάλλει επίσης στη διευκόλυνση και βελτιστοποίηση της χρήσης του VAR.
Η μπάλα που «άδειασε» τον Ρονάλντο
Χαρακτηριστική επίμαχη στιγμή στην οποία συνέβαλε σημαντικά ο αισθητήρας, είναι η πολυσυζητημένη φάση του γκολ του Φερνάντες, που χρεώθηκε αρχικά στον Κριστιάνο Ρονάλντο.
Adidas has confirmed NO contact was made between the World Cup matchball and Cristiano Ronaldo, thanks to a 500Hz IMU sensor and Connected Ball Technology housed in Adidas’s Al Rihla used in the tournament. 🚨🇵🇹#Qatar2022 I #FIFAWorldCup | #WorldCupwithMicky pic.twitter.com/m0ucVStIv4
— #Qatar2022 ✪ (@MickyJnr__) November 29, 2022
Ο συνιδρυτής της KINEXON, της εταιρείας που δημιούργησε τους αισθητήρες, Maximilian Schmidt, δήλωσε πως κάθε φορά που η μπάλα προσκρούει, το σύστημα καταγράφει τις κινήσεις της με ρυθμό 50 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
«Τα δεδομένα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο από τους αισθητήρες σε ένα τοπικό σύστημα εντοπισμού θέσης (LPS), το οποίο περιλαμβάνει μια σύνολο κεραιών δικτύου εγκατεστημένων γύρω από τον αγωνιστικό χώρο, οι οποίες λαμβάνουν και αποθηκεύουν τα δεδομένα για άμεση χρήση. Όταν μια μπάλα βγαίνει εκτός ορίων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και μια νέα μπάλα εισάγεται για να την αντικαταστήσει, το σύστημα back-end της KINEXON μεταβαίνει κατευθείαν στα δεδομένα της νέας μπάλας, χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης», υπογράμμισε ο Maximilian Schmidt.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις