Σάββατο 02 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Υδρογόνο ή μπαταρίες; Airbus και Rolls-Royce πειραματίζονται για τα αεροπλάνα του αύριο

Υδρογόνο ή μπαταρίες; Airbus και Rolls-Royce πειραματίζονται για τα αεροπλάνα του αύριο

H αεροπορική βιομηχανία πασχίζει να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα.

Η βρετανική Rolls-Royce έγινε αυτή την εβδομάδα η πρώτη εταιρεία που δοκιμάζει κινητήρα αεροπλάνων που καίει υδρογόνο, ενώ η Airbus ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών.

Με τις αερομεταφορές να αντιστοιχούν σχεδόν στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, κατασκευαστές και αεροπορικές εταιρείες δέχονται πιέσεις για μια πράσινη μετάβαση, η οποία όμως θεωρείται τεχνικά δύσκολη.

Διαβάστε επίσης: Ηλιακό drone της Airbus έμεινε στον αέρα για 26 ημέρες –και συνεχίζει

Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να δώσει λύση για μικρά αεροσκάφη και σύντομες πτήσεις, όμως οι μπαταρίες δεν επαρκούν για πολύωρα δρομολόγια λόγω της μικρής ενεργειακής πυκνότητάς τους.

Σε αυτή την περίπτωση η μόνη εναλλακτική λύση δείχνει να είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να παραχθεί με ηλεκτρόλυση του νερού. Η διαδικασία απαιτεί ενέργεια, η οποία όμως μπορεί να προέλθει από ανανεώσιμες πηγές ώστε να ελαχιστοποιείται το αποτύπωμα άνθρακα.

O πρώτος κινητήρας αεροσκαφών που λειτουργεί με υδρογόνο δοκιμάστηκε από την Rolls-Royce σε στατικό τεστ ενός τροποποιημένου αεροπλάνου AE 2100-A, αναφέρει το Reuters. Το καύσιμο παρήχθη με αιολική και παλιρροϊκή ενέργεια, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Η Rolls-Royce συνεργάζεται με την easyJet για την αξιοποίηση του πράσινου υδρογόνου σε επιβατικές πτήσεις.

Κινητήρα υδρογόνου αναπτύσσει και η ευρωπαϊκή Airbus σε συνεργασία με την CFM International. Όπως ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο, σχεδιάζει να δοκιμάσει έναν τροποποιημένο κινητήρα στο πίσω μέρος της ατράκτου ενός A380.

Ωστόσο η Airbus προβλέπει ότι τα περισσότερα επιβατικά αεροπλάνα θα συνεχίσουν να πετούν με συμβατικά καύσιμα τουλάχιστον έως το 2050, καθώς η μετάβαση στο νέο κάπνισμα θα απαιτούσε τον επανασχεδιασμό τόσο των αεροπλάνων όσο και των υποδομών εδάφους.

Ανάλογη ήταν η εκτίμηση του Έρικ Σουλτζ, διευθύνοντος συμβούλου της SHZ Consulting, ο οποίος δήλωσε τον Ιούλιο ότι οι απαιτούμενες σχεδιαστικές αλλαγές είναι τόσο μεγάλες ώστε θα χρειαστεί πάνω από μια νέα γενιά αεροσκαφών για να επιτευχθεί ο στόχος,.

Μια άλλη λύση για τις εκπομπές άνθρακα της αεροπορίας θα μπορούσε να είναι τα «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», υδρογονάνθρακες που παράγονται από βιομάζα ή με χημική σύνθεση. Η διαδικασία παραμένει πειραματική.

Για τις πτήσεις μικρής διάρκειας, μια άλλη λύση είναι η ηλεκτροκίνηση, με την Airbus να ανακοινώνει αυτή την εβδομάδα ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη μπαταριών για αεροπλάνα και αυτοκίνητα.

Η συνεργασία θα λειτουργήσει «συμπληρωματικά» στη συμμαχία που έχει ήδη συνάψει η Renault με την ιαπωνική Nissan, διευκρίνισε η ευρωπαϊκή εταιρεία.

Only in

ΣΥΡΙΖΑ: Οι 3,5 πράξεις ενός προαναγγελθέντος διαζυγίου

Εξίσωση με πολλές μεταβλητές για πολύ δυνατούς λύτες η κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ και άπαντες στα μαθηματικά φαίνεται να παίρνουν κάτω από τη βάση, με το αδιέξοδο να φαντάζει μονόδρομος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 02 Νοεμβρίου 2024