ΗΠΑ: Απαγορεύτηκε δια νόμου μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση εργαζομένων στο σιδηρόδρομο
Αν και ο Μπάιντεν συνέχεια λέει ότι υποστηρίζει τα συνδικάτα, θεώρησε την κατάσταση «επικίνδυνη»
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Νόμο με τον οποίο αποτρέπεται οποιαδήποτε απεργιακή κινητοποίηση στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών ψήφισε χθες το αμερικανικό Κογκρέσο, σύμφωνα με το οποίο μια τέτοια απεργία θα μπορούσε να καταστρέψει την οικονομία της χώρας.
Η ίδια απόφαση πάρθηκε με ψηφοφορία την προηγούμενη μέρα στη Γερουσία.
Διαβάστε επίσης: Θρίλερ με το τετραπλό φονικό στις ΗΠΑ – Τα σενάρια και οι θεωρίες συνωμοσίας
Ο Δημοκρατικός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ξεκαθάρισε ότι θα επικυρώσει με την υπογραφή του το νομοσχέδιο, αμέσως μόλις φθάσει στο γραφείο του από το Κογκρέσο. «Δουλεύοντας μαζί, γλιτώσαμε αυτή τη χώρα από μια χριστουγεννιάτικη καταστροφή» είπε σε ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποιήθηκε από τις υπηρεσίες του.
Ο ίδιος ο Μπάιντεν ήταν που, ενόψει της απεργίας που θα κηρυσσόταν από τις 9 Δεκεμβρίου και μετά, απαίτησε από το Κογκρέσο να λύσει το πρόβλημα αναγκαστικά θεσπίζοντας νόμο, κάτι που έχει τη δυνατότητα να κάνει βάσει νόμου του 1926.
Ο Δημοκρατικός πρόεδρος, που συνέχεια λέει ότι υποστηρίζει τα συνδικάτα, θεώρησε την κατάσταση πολύ επικίνδυνη: η έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων του τομέα θα ακρωτηρίαζε την οικονομική δραστηριότητα, θα κόστιζε ως και δύο δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (Association of American Railroads, AAR).
Παράλυση
Θα είχε επίσης συνέπειες για τη μεταφορά επιβατών, καθώς οι περισσότεροι επιβατικοί συρμοί χρησιμοποιούν σιδηροτροχιές οι οποίες ανήκουν σε εταιρείες μεταφοράς φορτίων.
Ο Αμερικανός πρόεδρος ισχυρίστηκε στην ανακοίνωση Τύπου ότι «δίσταζε να αφήσει στην άκρη» τις διαπραγματεύσεις των συνδικάτων με την εργοδοσία. «Όμως σε αυτή την περίπτωση, οι συνέπειες του κλεισίματος θα ήταν απλά πάρα πολύ μεγάλες».
Η προοπτική παράλυσης των αμερικανικών σιδηροδρόμων αντιπροσώπευε μείζονα πολιτικό κίνδυνο για τον πρόεδρο, την ώρα που ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός και η αμερικανική οικονομία παρουσιάζει πλέον ενδείξεις επιβράδυνσης.
Όμως, επιλέγοντας την επιβολή κλαδικής συλλογικής σύμβασης, παραμερίζοντας τον διάλογο των κοινωνικών εταίρων, ο Τζο Μπάιντεν εκτέθηκε στις επικρίσεις των συνδικάτων και της αριστερής πτέρυγας του κόμματός του.
«Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρο παράδειγμα της απληστίας των επιχειρήσεων από αυτό που βλέπουμε στη βιομηχανία των σιδηροδρόμων σήμερα», στηλίτευσε ο προοδευτικός γερουσιαστής Μπέρνι Σάντερς.
Ο Τζο Μπάιντεν αμύνθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες πριν από την ψηφοφορία στη Γερουσία, διαβεβαιώνοντας πως κατάφερε «να διαπραγματευτεί μια σύμβαση που δεν θα μπορούσε να διαπραγματευθεί κανένας άλλος».
Άδεια ασθενείας
Το κείμενο προβλέπει αύξηση μισθών 24% σε μια πενταετία, από το 2020 ως το 2024 (με αναδρομική ισχύ), καθώς επίσης και μια ημέρα επιπλέον άδεια.
Ο AAR, ο Σύνδεσμος των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, εξέφρασε ικανοποίηση για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, που επιτρέπει κατ’ αυτόν να αποτραπεί μια «οικονομικά καταστροφική» απεργία. Αποτελεί «συμβιβασμό», αλλά προσφέρει «ουσιώδη κέρδη» στους εργαζόμενους, έκρινε.
Ωστόσο, το κείμενο δεν επέβαλε στις εταιρείες να δίνουν άδειες για λόγους υγείας μετ’ αποδοχών στους εργαζομένους τους, πιεστικό αίτημα κάποιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των σιδηροδρομικών. Ορισμένες εταιρείες δεν προβλέπουν ούτε ημέρα τέτοιας άδειας.
Διαβάστε επίσης: «The Boy in the Box»: Λύση στο μυστήριο 65 χρόνια μετά – Η άγρια δολοφονία που συγκλόνισε τις ΗΠΑ
Στην προσπάθειά τους να επιλύσουν αυτή τη διένεξη, οι Δημοκρατικοί παρουσίασαν συμπληρωματικό νομοσχέδιο, που προέβλεπε επτά ημέρες άδειας για λόγους υγείας μετ’ αποδοχών ετησίως.
Αλλά δεν εξασφάλισε τις εξήντα ψήφους που απαιτούνταν στη Γερουσία.
«Το γεγονός πως δεν υπάρχουν 60 γερουσιαστές με το σθένος να υψώσουν το ανάστημά τους στον κόσμο των μεγάλων επιχειρήσεων, να αγωνιστούν για βασικά δικαιώματα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, είναι φρικιαστικό», ήταν η αντίδραση του Σον Ο’ Μπράιεν, του προέδρου του συνδικάτου Teamsters, μέσω Twitter.
«Σχεδόν όλα τα μέλη του Κογκρέσου κάνουν εκστρατεία λέγοντας πως είναι υπέρ ‘της εργατικής τάξης’· οι πράξεις πολλών από αυτών σήμερα (σ.σ. χθες) δείχνουν πως στην πραγματικότητα υπερασπίζονται επιχειρηματικά συμφέροντα», κατήγγειλε άλλο συνδικάτο, το BRS, με ανακοίνωσή του.
Συνολικά, δώδεκα συνδικάτα διαπραγματεύονται με αντιπροσώπους των εργοδοτών από το 2020. Μπροστά την πρώτη απειλή για την προκήρυξη απεργίας τον Σεπτέμβριο, ο Τζο Μπάιντεν έριξε όλο του το πολιτικό βάρος για να επιτευχθεί προκαταρκτική συμφωνία, που όμως στη συνέχεια απορρίφθηκε από τα μέλη των τεσσάρων συνδικάτων.
«Ήμουν πολύ σαφής: θα συνεχίσω να μάχομαι για να χορηγείται άδεια ασθενείς μετ’ αποδοχών, όχι μόνο στους σιδηροδρομικούς, αλλά σε όλους τους αμερικανούς εργαζόμενους», υποσχέθηκε ο αμερικανός πρόεδρος χθες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις