3 λεπτά μέσα στη «σπηλιά» του Thomas Hirschhorn
Η εγκατάσταση «Cavemanman» του Thomas Hirschhorn έκλεψε τις εντυπώσεις στην έκθεση Dream On.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Σε μια αντιστοιχία των σκέψεων του ανθρώπινου νου, η μνημειώδης εγκατάσταση «Cavemanman» του Thomas Hirschhorn κατάφερε χωρίς δυσκολία να μαγνητίσει τα βλέμματα των επισκεπτών της έκθεσης Σύγχρονης Τέχνης «Dream On» στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.
Ο Ελβετός εικαστικός Thomas Hirschhorn αξιοποίησε για το εντυπωσιακό έργο του «Cavemanman» κατά κύριο λόγο οικονομικά υλικά. Χαρτόνι, αλουμινόχαρτο, ταινίες, οθόνες, λάμπες φθορίου, βιβλία, φωτοτυπίες, κουτάκια αναψυκτικών.
Διαβάστε επίσης: Εσύ θα κατέστρεφες την πιστωτική σου για ένα έργο τέχνης;
Το «Cavemanman», που εγκαταστάθηκε αρχικά το 2002 στην γκαλερί Barbara Gladstone, στη Νέα Υόρκη, αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα έργα του. Καταφέρνει να προκαλεί αβίαστα την περιέργεια στους θεατές.
Η είσοδος σε ένα άκρως ιδιαίτερο «σπήλαιο» δεν άφησε κανέναν αδιάφορο στην έκθεση «Dream On» που διοργάνωσε ο NEON, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τη Βουλή των Ελλήνων, στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.
Ένα άνοιγμα στον τοίχο οδηγούσε στον ιδιαίτερο κόσμο που είχε κατασκευάσει για τους επισκέπτες ο Thomas Hirschhorn. Με την είσοδό σου, ξεκινούσε και η εξερεύνηση σε έναν ιδιότυπο λαβύρινθο.
Σαν να μπαίνεις σε ένα σύγχρονο σπήλαιο Λασκώ, στο οποίο έχει δοθεί το προσωνύμιο η «Καπέλα Σιξτίνα των τοιχογραφιών». Σε δύο από τις οθόνες που είχαν ενσωματωθεί στην εγκατάσταση του Thomas Hirschhorn προβάλλονταν βίντεο του Λασκώ ΙΙ.
Aντιγράφου του σπηλαίου Λασκώ και των τοιχογραφιών του που χρονολογούνται πριν από 16.000 χρόνια. Δημιουργήθηκε σε απόσταση 200 μέτρων από το σπήλαιο που δεν είναι προσβάσιμο στο κοινό.
Η σπηλιά του Thomas Hirschhorn σε καλούσε να εξερευνήσεις τις συνδέσεις. Να προχωρήσεις στους διαδρόμους και να παρατηρήσεις έναν κόσμο, όπου όλα συνδέονται μεταξύ τους. Και τα πάντα συνδέονται με εκρηκτικά. Σαν να θέλει να υποδηλώσει πως όλα βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.
Το βλέμμα σου σταματούσε για να παρατηρήσει σε κάθε χώρο και κάτι διαφορετικό. Από βιβλία του Νίτσε και του Φουκώ και «παγκόσμια ρολόγια» ρυθμισμένα στην ίδια ώρα, μέχρι αφίσες του Albert Einstein, της Amy Winehouse και του Bob Marley.
Κάτι που έκαναν όλοι όσοι βρέθηκαν στην εντυπωσιακή έκθεση και πέρασαν την πύλη για τον ιδιαίτερο κόσμο του Thomas Hirschhorn.
Thomas Hirschhorn: «Αυτό που κάνω αφορά πάντα όλο τον κόσμο»
«Αισθάνομαι ότι ως καλλιτέχνης πρέπει να κάνω πάρα πολλά. Πρέπει να κάνω τα πάντα. Πάντα το έργο μου αφορά ολόκληρο τον κόσμο. Αφορά ολόκληρη τη δυνατότητα, την ολότητα.
Και, βεβαίως, είναι επιτηδευμένο και φιλόδοξο, αλλά και κατά κάποιο τρόπο ανόητο να επιθυμώ να κάνω κάτι τέτοιο. Ως καλλιτέχνης, πρέπει να αναδείξω τη γελοιότητα αυτής της φιλοδοξίας και αυτής της επιτήδευσης.
Αυτό που κάνω αφορά πάντα όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό μου αρέσει να επιβάλλομαι στη φόρμα, να κάνω πάρα πολλά, να εμπεριέχω τα πάντα. Να προσπαθώ ξανά και ξανά, να βάζω τα πάντα στο έργο μου.
Είμαι μέρος αυτού του χαοτικού κόσμου. Είμαι μέρος αυτής της ασάφειας που κυριαρχεί στον κόσμο. Πιστεύω ότι μέρος της αποστολής μου ως καλλιτέχνης είναι να δουλέψω μέσα σε αυτή την ασάφεια, μέσα σε αυτό το χάος.
Όχι να φέρω τη διαύγεια και την καθαρότητα, αλλά να παλέψω με το χάος», αναφέρει χαρακτηριστικά για το έργο του o Ελβετός εικαστικός Thomas Hirschhorn.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Παλαιοκρασσά, επιμελητή της έκθεσης Dream On, «λίγα μπορούν να ειπωθούν για αυτό το magnum opus, στην πραγματικότητα ίσως δεν υπάρχουν λόγια μπροστά στο σοκ και το δέος που προκαλεί αυτή η υπέρμετρα φιλόδοξη εγκατάσταση, αυτό το απόλυτο όνειρο».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις