Συγγρού: Η ιστορία του δρόμου που ασφαλτοστρώθηκε σε 24 ώρες
Η Συγγρού, είναι μια από τις πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής καθώς ενώνει το κέντρο της Αθήνας με τη θάλασσα.
Η ιστορία της Συγγρού, του δρόμου, που αργότερα έγινε λεωφόρος, χάνεται στο βάθος των ετών με πολλά σημαντικά γεγονότα να συνδέονται με το έργο που άλλαξε την πρωτεύουσα. Έχει περάσει από διάφορες ανακατασκευές μέχρι να φτάσει στη σημερινή της μορφή.
Η Λεωφόρος Συγγρού δε σχεδιάστηκε τυχαία στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Η περιοχή ανέκαθεν αποτελούσε ένα σημείο από το οποίο διέρχονταν άνθρωποι και μέσα μεταφοράς για να πάνε και να επιστρέψουν από το λιμάνι του Φαλήρου.
Το 1898 αποτέλεσε το έτος ορόσημο καθώς τότε ξεκίνησε η κατασκευή του χαρακτηριστικού αυτού δρόμου της Αθήνας. Την υλοποίηση των σχεδίων πραγματοποίησε ένας μηχανικός του στρατού, ο Ιωάννης Γενίσαρλης. Μεγάλο τμήμα του έργου χρηματοδοτήθηκε από κληροδοτήματα του Ανδρέα Συγγρού, του οποίου και το όνομα φέρει.
Η ιστορία της Συγγρού
Εκείνη την εποχή η Συγγρού σίγουρα δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή της εικόνα. Ατελείωτα χωράφια και παλιά σπίτια βρίσκονταν δεξιά και αριστερά του δρόμου. Ένα από τα συμβάντα που έχουν μείνει στην ιστορία είναι το εξής: Σε ένα σημείο του δρόμου τον μήνα Φεβρουάριο του 1898, πραγματοποιήθηκε απόπειρα δολοφονίας του Βασιλέως Γεωργίου Α΄ από τον Γ. Καρδίτση και Ι. Κυριακό, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια. Στον τόπο της αποτυχημένης απόπειρας χτίστηκε σε ανάμνηση ο Ιερός Ναός του Αγίου Σώστη.
Ασφαλτοστρώθηκε σε 24 ώρες
Το 1954 έγιναν οι πρώτες εργασίες ανακατασκευής του δρόμου ενώ λίγα χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 1959 εγκαινιάστηκε το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού της λεωφόρου. Το 1966 εγκαινιάστηκε σε αυτό τον δρόμο το Ίδρυμα Ευγενίδου με το πρώτο πλανητάριο στην Ελλάδα.
Αυτό, ωστόσο, που προκαλεί εντύπωση και έχει μείνει στην ιστορία είναι η ασφαλτόστρωση του δρόμου που έγινε ούτε λίγο ούτε πολύ μέσα σε 24 ώρες, όπως αναφέρει το exploringgreece.tv.Υπήρχε, βέβαια, λόγος που συνέβη αυτό. Την άνοιξη του 1979 επί κυβερνίας Κωνσταντίνου Καραμανλή θα υπογραφόταν στο Ζάππειο η συμφωνία εισόδου της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ). Έτσι αναμενόταν για την τελετή ότι θα έρθει στην Αθήνα ο Γάλλος Πρόεδρος Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν με το προεδρικό αεροπλάνο.
Η κυβέρνηση, όπως ήταν λογικό επιφύλασσε μεγάλη υποδοχή στον Ντ’ Εστέν. Μια υποδοχή που θα συζητιόταν. Η υποδοχή θα γινόταν με τιμές και μεταξύ άλλων θα έπρεπε να γίνει με κάποιο τρόπο η μεταφορά τους από το τότε αεροδρόμιο του Ελληνικού με ανοιχτό αυτοκίνητο. Σκοπός αυτού ήταν να μπορεί ο κόσμος να τους δει και εκείνοι να χαιρετίσουν. Και βέβαια, αυτή η πομπή θα περνούσε από τη Λεωφόρο Συγγρού που χρειαζόταν μεγάλη ανακαίνιση. Πώς ήταν δυνατόν να γίνει τέτοια υποδοχή χωρίς ο δρόμος να έχει καλή άσφαλτο; Έτσι και έγινε και μάλιστα σε σχεδόν μια μέρα. Η νέα ασφαλτόστρωση έγινε σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Σχεδόν σε 24 ώρες ο δρόμος άλλαξε όψη και τα αυτοκίνητα των Αθηναίων θα έμπαιναν σε μια νέα εποχή.
- Μπόνους δόμησης: Μάχη χαρακωμάτων δημάρχων – ΥΠΕΝ μετά την απόφαση του ΣτΕ
- Εύβοια: «Τα παιδιά αυτά λειτούργησαν ως μαριονέτες» – Νέα στοιχεία για τη δολοφονία
- Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Εκτός εκπομπής – Τι είπε η Ανθή Βούλγαρη για την απουσία του
- Βεζένκοφ – Ναν: Ανταγωνισμός για τα πρωτεία
- Μιχαήλ Στασινόπουλος: Η πρώτη εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας μετά τη Χούντα
- Νικηφόρος Βρεττάκος: «Νιώθω ευτυχία, χαμογελώ πικραμένος»