Αudi Q8 e-tron: Ανανέωση κορυφής
To μοντέλο που ανέλαβε τις συστάσεις για την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Audi, ανανεώνεται επιφυλάσσοντας υψηλότερη αυτονομία, ανανεωμένη εμφάνιση αλλά και μια νέα ονομασία
- Το τελευταίο μήνυμα επιβάτη στη σύζυγό του πριν την συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν
- Λαβρόφ: Η Γαλλία πρότεινε διάλογο για το ουκρανικό χωρίς τη συμμετοχή της Ουκρανίας
- Η Λίλι-Ρόουζ Ντεπ για τον σωματικά και συναισθηματικά απαιτητικό ρόλο της στο «Nosferatu»
- «Μας χτύπησε και μας κλώτσησε»: Αντιδήμαρχος καταγγέλλει τον αστυνομικό που χαιρέτισε ναζιστικά στο Χαλάνδρι
Ήταν το 2018, όταν το e-tron ανέλαβε το βάρος των συστάσεων για την νεοσύστατη τότε ηλεκτρική στρατηγική της Audi. Πλέον και αφού η αντίστοιχης τεχνολογίας γκάμα της Audi είναι πολυμελής και δεν περιορίζεται αποκλειστικά στα SUV, το e-tron υποδέχεται την ανανεωμένη εκδοχή του η οποία υιοθετεί και νέα διακριτικά παγιώνοντας την θέση του στην κορυφή της SUV γκάμας της γερμανικής φίρμας.
Αναμενόμενα και η ανανεωμένη εκδοχή του Q8 e-tron θα είναι διαθέσιμη τόσο σε Sportback εκδόσεις οι οποίες υπακούν στην coupe SUV λογική όσο και στις παραδοσιακές SUV.
Σε ό,τι αφορά τις βελτιώσεις, η εστίαση της ανανέωσης αφορά τις μπαταρίες και τα ηλεκτρικά σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται το Q8 e-tron. Σύμφωνα με τις συστάσεις της Audi, η αυξημένη αποδοτικότητα έχει επιτευχθεί χάρη, στη νέα χημική σύσταση των μπαταριών, το βελτιωμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας, τη βελτιστοποιημένη διάταξη των συστοιχιών καθώς και τις επιπλέον περιελίξεις των μοτέρ οι οποίες αυξάνονται από 12 σε 14, αυξάνοντας τα μεγέθη ροπής.
Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί η έκδοση 50 Sport η οποία εφοδιάζεται από μια μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία 95 kWh. H αυτονομία διαμορφώνεται σε 490 χλμ. για την SUV έκδοση και 505 χλμ. για την πιο αεροδυναμική Sportback. Η ισχύς της έκδοσης διαμορφώνεται σε 250 kW (254 ίπποι) και 664 Nm ροπής, επιτρέποντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα τόσο για την SUV όσο και για την coupe SUV έκδοση.
Ψηλότερα στην γκάμα, η έκδοση 55 επωφελείται από μπαταρία 114 kWh προσφέροντας αυτονομία 581 χλμ. για την SUV και 600 χλμ. για την Sportback έκδοση. Η ισχύς της έκδοσης ανέρχεται σε 300 kW (305 ίπποι), εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα.
Στην περίπτωση της ισχυρότερης S έκδοσης η οποία εφοδιάζεται με την ίδια μπαταρία η αυτονομία διαμορφώνεται σε 494 χλμ. για την συμβατική και σε 513 χλμ. για την coupe SUV έκδοση. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 4,5 δευτερόλεπτα χάρη στην ισχύ των 370 kW (375 ίπποι) που «προκύπτουν» από την παρουσία τριών μοτέρ. Η μέγιστη ταχύτητα της S διαμορφώνεται σε 210 χλμ. ενώ σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 200 χλμ./ώρα.
Βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και σε όρους φόρτισης καθώς με εξαίρεση την βασική έκδοση 50 Sport η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση με τάση 150 kW όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις επιτρέπουν την επαναφόρτιση με τάση 170 kW. Έτσι, στην περίπτωση της βασικής έκδοσης η αναπλήρωση της ενέργειας απαιτεί μόλις 28 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC και 31 λεπτά για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν φορτιστή AC 11 kW η σύνδεση του οποίου σε οικιακό δίκτυο συνεπάγεται φόρτιση διάρκειας εννέα ωρών και 15 λεπτών για την πλήρη επαναφόρτιση της βασικής έκδοσης 50.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Q8 e-tron θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού για τις εκδόσεις 50 και 55. Η βασική έκδοση περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της τροχούς 20 ιντσών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ηλεκτρική θύρα αποσκευών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, σύστημα διζωνικού κλιματισμού και επαγωγικής φόρτισης κινητών. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και περιμετρικής θέασης.
Η πιο γενναιόδωρη εξοπλιστικά έκδοση Vorsrpung και φυσικά η S εφοδιάζονται ως standard με αερανάρτηση η οποία χάρη σε νέα μέρη αλλά και σε νέα ρύθμιση υπόσχεται περισσότερη ευελιξία και δυναμισμό σε συνάρτηση και με το ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης και ESC.
Σε επίπεδο σχεδιασμού, οι επιρροές προέρχονται από τις νεότερες εξελίξεις στην ηλεκτρική γκάμα της Audi, με κυρίαρχη την νέα όψη η οποία παραπέμπει στο e-tron GT και συνοδεύεται από μια νέα εισαγωγή αέρα με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα και από μια οριζόντια σειρά LED που λειτουργεί ως σύνδεση για τα επίσης ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED ή matrix LED στις εκδόσεις που βρίσκονται πιο κοντά στην κορυφή της πυραμίδας. Να σημειωθεί ότι οι αλλαγές στην όψη και στις επιφάνειες του αμαξώματος έχουν ως αποτέλεσμα την βελτιστοποίηση του αεροδυναμικού συντελεστή ο οποίος αντιστοιχεί σε 0.24 για την Sportback και σε 0.27 για την SUV έκδοση.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται σε στοχευμένες βελτιώσεις αν και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί προέρχονται σε μεγαλύτερο ποσοστό από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες ενώ έχουν αξιοποιηθεί και στοιχεία που προέρχονται από τρισδιάστατη εκτύπωση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις