ΑΑΔΕ: Στόχος ο Τελωνειακός Κώδικας να μεταβεί σε ένα περιβάλλον χωρίς χαρτί
Συντελούνται συνεχείς αλλαγές στον Κώδικα προκειμένου να εκσυγχρονιστεί
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Η μετάβαση των τελωνειακών διαδικασιών σε απόλυτα ψηφιακό, εκσυγχρονισμένο και απλοποιημένο περιβάλλον συνιστά τον στόχο της εφαρμογής του Τελωνειακού Κώδικα, ο οποίος θεσπίστηκε την 1η Μαρτίου 2019 και σταδιακά προσαρμόζεται στην ψηφιακή εποχή.
Όπως εξήγησε ο Άγγελος Λυμπέρης, προϊστάμενος διευθυντής Στρατηγικής Τελωνειακών Ελέγχων και Παραβάσεων (ΔΣΤΕΠ) της ΑΑΔΕ, οι συνεχείς αλλαγές που επέρχονται στον τελωνειακό κώδικα, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως και οι συχνές αναθεωρήσεις σε θεσμικό επίπεδο, απαιτούν τη συνεχή ενημέρωση της αγοράς ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ανταποκρίνονται επιτυχώς στο νέο αυτό περιβάλλον.
Διαβάστε επίσης: Επίδομα θέρμανσης: Πότε θα καταβληθούν τα χρήματα
Σε σχετικό webinar, παρουσίασε τις υπηρεσίες αλλά και τις διαδικασίες που έχουν μέχρι σήμερα ψηφιοποιηθεί. Επιπλέον, σε κωδικοποιημένη μορφή συνόψισε τα βασικότερα σημεία του Τελωνειακού Κώδικα.
Ακόμα, εξήγησε το πώς η εθνική Τελωνειακή Νομοθεσία συμπληρώνει την Κοινοτική Τελωνειακή Νομοθεσία. Επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι το Εθνικό Δίκαιο ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με το λαθρεμπόριο, τις διαδικασίες ελέγχου και τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παραβατικές συμπεριφορές.
Ο κ. Λυμπέρης, αναφέρθηκε επίσης στη σχέση του Τελωνειακού Δίκαιου με το Φορολογικό Δίκαιο σε ό,τι αφορά ειδικότερα την επιβολή φόρων στα προϊόντα, ενώ επισήμανε ότι οι Κοινοτικοί Κανονισμοί ενσωματώνονται αυτόματα στο Εθνικό Δίκαιο και εφαρμόζονται άμεσα, σε αντίθεση με τις Οδηγίες, για τις οποίες απαιτείται προηγούμενη νομοθέτηση.
Στο ίδιο webinar, ο Γιώργος Στάμνος, πρόεδρος της Επιτροπής Μελών Logistics του Eλληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Roadfreight Network Manager της Goldair Cargo ΑΕ, αναφέρθηκε στην Επιτροπή Logistics, τονίζοντας ότι ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2015 με στόχο να συμβάλει με την τεχνογνωσία των στελεχών της σε τρέχοντα ζητήματα, που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα και παρουσίασε ορισμένες από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες της Επιτροπής.
Ειδικότερα, στάθηκε στη δημιουργία του e-Logistics Portal, ενός ψηφιακού οδηγού με πολλές πληροφορίες που λειτουργεί ως μια μεγάλη βάση πληροφοριών του κλάδου, η οποία επικαιροποιείται και συμπληρώνεται με νέες ενότητες, όπως και στην υλοποίηση του πρώτου κλαδικού Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στη Διεθνή Έκθεση του Μονάχου το 2017, το οποίο πλέον έχει γίνει θεσμός και το 2023, μετά και την πανδημία, θα οργανωθεί για 3η φορά.
Ο κ. Στάμνος σημείωσε επίσης ότι, από κοινού με το αντίστοιχο τμήμα του Επιμελητηρίου, η Επιτροπή Logistics διοργανώνει επιχειρηματικές αποστολές, έχοντας μέχρι σήμερα επισκεφθεί λιμάνια, όπως αυτά του Αμβούργου, της Βρέμης και της Βαρκελώνης, καταξιωμένα και εξειδικευμένα πανεπιστήμια, όπως το Kühne Logistics University στη Γερμανία και το Zaragosa Logistics Center στην Ισπανία, καθώς και μεγάλες υποδομές σε logistics parks, ενώ στο περσινό Innovation Forum του Επιμελητηρίου η Επιτροπή διοργάνωσε ενότητα logistics με ομιλητές από την κυβέρνηση, αλλά και στελέχη της αγοράς, παρουσιάζοντας τις εξελίξεις του κλάδου και την γενική εικόνα του στο άμεσο μέλλον.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις