Οι ευφυείς ιδέες χαρακτηρίζονται πάντα από απλότητα – αλλά αυτή η απλότητα μπορεί να απαιτήσει αμέτρητες προσπάθειες για να επιτευχθεί. Ο κανόνας αυτός ισχύει στο ακέραιο και για το νέο ECOCLIC® box από χαρτί, τη νέα καινοτομία της P&G που προέκυψε έπειτα από δοκιμές τεσσάρων και πλέον χρόνων, και η οποία μειώνει ακόμη περισσότερο το οικολογικό αποτύπωμα των πλύσεων πλυντηρίου, ενώ ταυτόχρονα καθιστά το προϊόν ακόμη πιο εύχρηστο, ασφαλές και προσβάσιμο σε όλους.

.

Τι κάνει μια χάρτινη συσκευασία «επαναστατική»;

Έχοντας αναπτυχθεί στο πλαίσιο της σταθερής προσπάθειας της P&G να περιορίσει τη χρήση πλαστικού, το νέο ECOCLIC® box είναι πλήρως ανακυκλώσιμο και αποτελείται εξ ολοκλήρου από χαρτί. Όχι, όμως, από οποιοδήποτε χαρτί: η νέα συσκευασία είναι πιστοποιημένη από το FSC (Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών)*, ενώ κατασκευάζεται από ανακυκλωμένες ίνες σε ποσοστό που ξεπερνά το 70%. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι αν όλοι οι χρήστες Ariel Pods απαρνιόμασταν την πλαστική του συσκευασία, θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε έως και 6.500 τόνους πλαστικού ετησίως μόνο στην Ευρώπη**.

Η φροντίδα για το περιβάλλον δεν περιορίζεται στο εξωτερικό περίβλημα. Οι ίδιες οι κάψουλες παράγονται με μηδενικά βιομηχανικά απόβλητα κατά τη διαδικασία παραγωγής, στο πλαίσιο της δέσμευσης της P&G και του Ariel να συνδράμουν στη μείωση του καθαρού πλαστικού που προέρχεται από τη βιομηχανία περιποίησης ρούχων κατά 30% στην Ευρώπη μέχρι το 2025.

Μια συσκευασία για όλους

Ένας από τους λόγους που χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια σχολαστικών δοκιμών σε περισσότερους από 2.500 καταναλωτές στην Ευρώπη, ήταν η επιθυμία της P&G να αναπτύξει μια συσκευασία ασφαλή και προσβάσιμη από όλους. Έτσι αναπτύχθηκε η εργονομική στη χρήση συσκευασία με το έξυπνο «κλικ» που ακούγεται στο άνοιγμα και το κλείσιμο, διασφαλίζοντας ασφαλές κλείσιμο για τις οικογένειες με μικρά παιδιά, αλλά και τα χαρακτηριστικά του ECOCLIC® box που το καθιστούν φιλικό σε άτομα με οπτικά, κινητικά ή νοητικά προβλήματα.

Εξετάζοντας τη νέα συσκευασία των Ariel Pods, γρήγορα παρατηρούμε ένα ανάγλυφο σημάδι στο επάνω εξωτερικό μέρος του κουτιού, σε χαρακτηριστικό σχήμα πλυντηρίου. Η παρουσία του οφείλεται στην επιθυμία της P&G να βοηθήσει τους καταναλωτές με προβλήματα όρασης να αναγνωρίσουν με ευκολία ότι αγοράζουν απορρυπαντικό.

Εξίσου σημαντική είναι και η τεχνολογία νέων οπτικών δεικτών NaviLens που, με την εγκατάσταση της αντίστοιχης εφαρμογής στα smartphones των καταναλωτών, τους επιτρέπει να σκανάρουν το προϊόν με την κάμερα της συσκευής τους και να μάθουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες τόσο για το ίδιο το απορρυπαντικό, όσο και για τη συσκευασία του, είτε μέσω φωνητικού μηνύματος, είτε διαβάζοντας το σχετικό κείμενο. Οι κωδικοί NaviLens είναι το μέλλον της προσβασιμότητας, αφού μπορούν να σκαναριστούν από απόσταση πάνω από 12 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τους κωδικούς QR και τα barcodes, αλλά και σε χειρότερες συνθήκες φωτισμού από αυτά.

Η αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων έχει φανεί κατά τη διάρκεια των δοκιμών, που συμπεριέλαβαν γονείς, αλλά και άτομα με αναπηρίες, εξασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη δυνατή προσβασιμότητα.

Σε ομιλία της σχετικά με τη νέα συσκευασία, η Elvan Onal, Αντιπρόεδρος της Κατηγορίας περιποίησης ρούχων της P&G στην Ευρώπη δήλωσε: «Αυτή η νέα συσκευασία από χαρτί αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες της P&G. Επενδύσαμε στη σχολαστική έρευνα για περισσότερα από 4 χρόνια προκειμένου να την τελειοποιήσουμε, θέτοντας ως βασικό στόχο του σχεδιασμού την εύκολη χρήση , αλλά και τη δημιουργία μιας βιώσιμης λύσης που θα ήταν αποτελεσματική και λειτουργική για όλους και όχι μόνο για λίγους. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που η σκληρή δουλειά απέδωσε και είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μία συσκευασία που μπορεί να είναι προσβάσιμη σε όλους, μειώνοντας το πλαστικό και τηρώντας τις υψηλές προδιαγραφές της ασφάλειας των παιδιών. Το γεγονός αυτό, παράλληλα με την εξαιρετική καθαριστική δύναμη του Ariel σε χαμηλές θερμοκρασίες, αποτελεί ορόσημο στο ταξίδι μας με στόχο να συμβάλλουμε στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε πλύσης».

Χαμηλή θερμοκρασία, υψηλή αποτελεσματικότητα

Πέραν της ανάπτυξης πιο βιώσιμων συσκευασιών, το Ariel παραμένει αφοσιωμένο στον στόχο της εξαιρετικής καθαριότητας και φρεσκάδας στο πλύσιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες. Με τον τρόπο αυτό, φιλοδοξεί να συμβάλει στην εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από το πλύσιμο των ρούχων καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, δεδομένου ότι σχεδόν το 60% του αποτυπώματος άνθρακα του πλυσίματος των ρούχων προέρχεται από τη φάση της πλύσης***, και κυρίως λόγω της θέρμανσης του νερού.

Αυτό σημαίνει πως εάν όλοι οι κάτοικοι της Ευρώπης μειώναμε τη θερμοκρασία πλύσης από τους 40°C στους 30°C, θα εξοικονομούσαμε 3,5 εκατ. τόνους CO2 ετησίως – ποσότητα που ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 2 εκατ. αυτοκινήτων από τους δρόμους****. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, οι νέες κάψουλες Ariel Pods έχουν σχεδιαστεί για την αποτελεσματική αφαίρεση των λεκέδων ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες, χαρίζοντας στα ρούχα το χαρακτηριστικό άρωμα καθαριότητας και φρεσκάδας που έχουμε ταυτίσει με το Ariel.

Ταυτόχρονα, η μείωση της θερμοκρασίας της πλύσης, είναι εξαιρετικά ευεργετική και για τον οικογενειακό μας προϋπολογισμό. Από τη μια πλευρά, το πιο δροσερό νερό είναι και πιο ευγενικό προς την γκαρνταρόμπα μας, προστατεύοντας τα υφάσματα και παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους. Από την άλλη πλευρά, η μείωση της θερμοκρασίας από τους 60°C στους 30°C, μπορεί να οδηγήσει έως και σε 60% χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας ανά κύκλο πλύσης, γεγονός που μπορεί να κάνει τη διαφορά στους λογαριασμούς του ρεύματος.

Θέτοντας ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους

Οι πρόσφατες αυτές επιτυχίες της P&G και του Ariel δεν είναι παρά ενδιάμεσοι σταθμοί της εξαιρετικά φιλόδοξης στρατηγικής που έχει σχεδιάσει η εταιρεία με ορίζοντα το 2030. Στο πλαίσιό της, εντάσσεται και ο στόχος της μείωσης της μέσης θερμοκρασίας πλύσης στην Ευρώπη κατά 5 βαθμούς μέχρι το 2030, μέσω της διευκόλυνσης του πλυσίματος σε χαμηλότερες θερμοκρασίες στα πάνω από 60 εκατ. νοικοκυριά που χρησιμοποιούν Ariel στην ήπειρο, αλλά και η δέσμευση για μείωση του πλαστικού από καθαρό πετρέλαιο στη συσκευασία κατά 50% παγκοσμίως μέχρι το 2030 και κατά 30% στην Ευρώπη μέχρι το 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά η P&G έχει δεσμευτεί πως το 100% των συσκευασιών της θα είναι ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες έως και το 2030.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει θέσει ως προτεραιότητα τη διασφάλιση προμήθειας αξιόπιστων και βιώσιμων υλικών, με απόλυτη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας και με πλήρη διασφάλιση της ασφάλειας και της καταλληλότητάς τους, ενώ φροντίζει για τη μείωση του αντικτύπου της βιομηχανίας της, με μηδενικά βιομηχανικά απόβλητα να καταλήγουν στη χωματερή, χρήση 100% ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας και μείωση του αντικτύπου της εφοδιαστικής αλυσίδας και των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου που προκύπτουν από την παραγωγή και μεταφορά του Ariel κατά 50% μέχρι το 2030.

Μάθετε περισσότερα για τους στόχους του Ariel και τη συμβολή τους στους στόχους της P&G για το 2030 εδώ.

*Κατασκευασμένο από ορθά διαχειρίσιμα FSC® πιστοποιημένα δάση και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά

**Σε αντίθεση με την τρέχουσα SUD πλαστική συσκευασία δοχείου, η οποία βασίζεται στον τρέχοντα όγκο που πουλήθηκε από τον Ιούλιο του ’20 έως τον Ιούνιο του’ 21 στη γεωγραφική περιοχή της Ευρώπης εξαιρουμένης της Ρωσίας.

***Το Ariel χρησιμοποιεί την Αξιολόγηση του Κύκλου Ζωής προκειμένου να κατανοήσει καλύτερα το ταξίδι του απορρυπαντικού ρούχων από την αρχή έως το τέλος και να μετρήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που έχει στον πλανήτη σε κάθε στάδιο. Η Αξιολόγηση του Κύκλου Ζωής δείχνει ότι κατά μέσο όρο το 60% του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του πλυσίματος ρούχων προέρχεται από την τρέχουσα φάση, η οποία περιλαμβάνει την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση του νερού. Κατά συνέπεια, η μείωση της θερμοκρασίας πλύσης αποτελεί το μοναδικό σημαντικότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του πλυσίματος των ρούχων σας.

**** https://us.pg.com/blogs/pg-sustainability-tide-ariel-cold-water-wash/

*****https://www.ariel.co.uk/en-gb/about-ariel/sustainability/your-commitment-how-you-can-save-energy