Tesla: Η μετοχή βυθίζεται, ο Μασκ προσπαθεί να δικαιολογηθεί
Ο Ίλον Μασκ γίνεται αποδέκτης έντονης κριτικής ότι η μετοχή βυθίζεται από την στιγμή που ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να εξαγοράσει το Twitter, τον περασμένο Απρίλιο
- «Διαταραγμένη» χαρακτήρισε η κυβέρνηση τη νεαρή Ιρανή φοιτήτρια που γδύθηκε δημοσίως
- Γερμανία: Σε κρίση το επιχειρηματικό μοντέλο – Καταρρέει η οικονομία
- Άιντα Λουπίνο - Η ατρόμητη σταρ του Χόλιγουντ που ξεπέρασε τη femme fatale τυποποίηση
- Οδηγός ταξί πήρε 160 ευρώ από τουρίστα για να τον πάει στον Πειραιά - «Ευχαριστώ που ήσουν κορόιδο»
Οι μετοχές της Tesla, της εταιρείας του Έλον Μασκ που κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα οχήματα, βυθίζεται σε ένα νέο ιστορικό χαμηλό 52 εβδομάδων, κλείνοντας περίπου στα 138 δολάρια ανά μετοχή, καταγράφοντας πτώση 8%.
Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη, ο Έλον Μασκ επιχειρεί να δικαιολογήσει την κατάσταση… κατηγορώντας για την πτώση της μετοχής μακροοικονομικούς παράγοντες.
Διαβάστε επίσης: Νέο ξεπούλημα δισεκατομμυρίων από τον Μασκ – Στα κάγκελα οι επενδυτές της Tesla
Ένας από τους πιο παλιούς επενδυτές της Tesla, ο Ρος Γκέρμπερ, συνιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, σε ανάρτησή του στο Twitter αναφέρει καυστικά ότι «η τιμή της μετοχής της Tesla αντικατοπτρίζει πλέον την αξία του να μην έχεις CEO».
Tesla stock price now reflects the value of having no CEO. Great job tesla BOD – Time for a shake up. $tsla
— Ross Gerber (@GerberKawasaki) December 20, 2022
Σημειώνεται ότι ο Γκέρμπερ έχει ξεκινήσει μια… ανεπίσημη εκστρατεία για να προκαλέσει ψηφοφορία μεταξύ των μετόχων της εταιρείας ώστε να διοριστεί ο ίδιος στο διοικητικό συμβούλιο της Tesla.
Η απάντηση του Μασκ ήρθε μέσω Twitter (πως αλλιώς) υποστηρίζοντας ότι «τα επιτόκια στις τραπεζικές καταθέσεις, τα οποία είναι εγγυημένα, αρχίζουν να πλησιάζουν τις αποδόσεις του χρηματιστηρίου, οι οποίες δεν είναι εγγυημένες, έτσι οι άνθρωποι θα μεταφέρουν όλο και περισσότερο τα χρήματά τους από τις μετοχές σε μετρητά, προκαλώντας έτσι πτώση των μετοχών».
In simple terms:
As bank savings account interest rates, which are guaranteed, start to approach stock market returns, which are *not* guaranteed, people will increasingly move their money out of stocks into cash, thus causing stocks to drop.
— Elon Musk (@elonmusk) December 20, 2022
Πτώση της μετοχής από τον Απρίλιο
Ωστόσο, όπως αναφέρει το CNBC η μετοχή της Tesla εμφανίζει πτώση μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των υπολοίπων αυτοκινητοβιομηχανιών ιδιαίτερα από την ανακοίνωση των σχεδίων εξαγοράς του Twitter τον Απρίλιο του 2022 και έπειτα. Από εκείνη την ημερομηνία οι μετοχές της Tesla έχουν χάσει το 59% της αξίας τους έναντι πτώσης 26% της Ford και 12% της General Motors.
Σύμφωνα με τον Γκέρμπερ o επικεφαλής της Tesla έχει πολλά πράγματα που του αποσπούν την προσοχή: ο Μασκ σαν νέος ιδιοκτήτης του Twitter έχει προκαλέσει πολλαπλές διαμάχες, παράλληλα παραμένει επικεφαλής της SpaceX, ενός οργανισμού που θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές έργου σε project των τομέων Άμυνας και Διαστήματος.
Η Tesla κλυδωνίζεται
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο Μασκ έχει πουλήσει μετοχές αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων που κατείχε στην Tesla ουσιαστικά για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά του Twitter, με τελευταία την πώληση μετοχών αξίας 3,6 δισ. δολαρίων τον περασμένο μήνα.
Όπως δήλωσε ο ίδιος στους εργαζόμενους στην Tesla οι κινήσεις αυτές έγιναν για να «σωθούν» οι δουλειές τους, προχώρησε σε περικοπή πάνω από το μισό του προσωπικού της εταιρείας και σε μια σειρά από αλλαγές προϊόντων και πολιτικής, μερικές από τις οποίες αργότερα ανέτρεψε.
Καθώς ο Μασκ φαίνεται ότι απολαμβάνει τον ρόλο του σαν «Chief Twit», η Tesla έχει αναγκαστεί να προσφέρει εκπτώσεις και κίνητρα για την πώληση αυτοκινήτων στην Κίνα, όπου λειτουργεί ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, αγωνίζεται να κάνει πιο αποδοτικά τα νέα της εργοστάσια σε Τέξας και Γερμανία, ενώ αντιμετωπίζει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που είναι ενδημικές στην αυτοκινητοβιομηχανία
Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη που μπορεί να μειώσουν την ελκυστικότητα ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις