Τρίκαλα: Πιλοτική εφαρμογή μεταφοράς πραγμάτων στη πόλη με τα ρομποτάκια Yape
Τρίκαλα και καινοτομία συντάσσονται. Αυτή τη φορά ο Δήμος Τρικκαίων ρίχνει στη μάχη της μικροκινητικότητας ρομποτάκια για την μεταφορά πραγμάτων και η δοκιμή τους γίνεται στον Μύλο των Ξωτικών.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Πανευρωπαϊκής εμβέλειας πιλοτική δράση υλοποιείται στα Τρίκαλα. Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala ξεκίνησαν την κίνηση στον Μύλο των Ξωτικών, των ρομπότ Yape.
Σε πρώτη φάση τα ρομπότ μεταφέρουν τα γράμματα των μικρών παιδιών, από το Ταχυδρομείο των Ξωτικών, στον Αη Βασίλη. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, τα Yapes (5 στο σύνολο) θα κινηθούν και σε ένα άλλο περιβάλλον, με αστική κίνηση: στον πεζόδρομο της Ασκληπιού, στο κέντρο των Τρικάλων.
Έτσι, μετά το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό και πλήθος άλλων ευρωπαϊκών πιλοτικών προγραμμάτων για τη μικροκινητικότητα που υλοποιήθηκαν στα Τρίκαλα, ήρθε η ώρα να δοκιμαστούν και οι μικρομεταφορές εντός πόλεων.
Μάλιστα στην τεχνική ονομασία του προγράμματος, η διαδρομή καταγράφεται ως «The last mile» εννοώντας ακριβώς
– τη χρήση οχημάτων μικρομεταφορών – παραδόσεων μικρής κλίμακας,
– στο κέντρο πόλεων,
– με κανονικές συνθήκες,
– από στόλο οχημάτων.
Αυτή η πρωτοτυπία και καινοτομία για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στα Τρίκαλα.
Πώς λειτουργεί
Το ρομπότ αυτό «εκπαιδεύεται» με λέιζερ και χαρτογραφημένη διαδρομή, όχι απλώς να κινείται σε προκαθορισμένο πλαίσιο, αλλά και να «διαβάζει» τυχόν εμπόδια. Επομένως, θα μπορεί να προχωρά με βάση την κίνηση των πεζών, τα ποδήλατα και, γενικά, μη καθορισμένους παράγοντες.
Έτσι, μετά τα γράμματα στον Αη Βασίλη, στην επόμενη φάση, θα μεταφέρει εφημερίδες και προϊόντα που πωλούνται σε περίπτερα.
Στόχος, το να δοκιμαστεί, σε ποιες συνθήκες μπορούν να λυθούν θέματα μεταφοράς προϊόντων σε κέντρα πόλεων, συνυπολογίζοντας την κίνηση, μετρώντας τους χρόνους, τα ηλεκτρικά φορτία και όλα τα τεχνικά δεδομένα.
Επομένως, θα εξαχθούν συμπεράσματα για τον τρόπο και το εύρος χρήσης παρόμοιων ρομπότ σε αστικό περιβάλλον, με πεζούς, οχήματα, κινητά εμπόδια και όχι μόνο σε κλειστά κέντρα εμπορίου ή σε ελεγχόμενους χώρους, όπου ήδη τα ρομπότ αυτά έχουν κάνει την εμφάνισή τους.
Πρόγραμμα και χαρακτηριστικά
Αυτή η πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHOW, με το Yape να είναι ιταλικής κατασκευής (από το Μιλάνο) και με το Πανεπιστήμιο της Γένοβας να είναι ο επιστημονικός συνεργάτης.
Το όχημα είναι ηλεκτρικό, φορτίζει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, «βλέπει» μέσω λέιζερ, έχει ηχεία, έχει δυνατότητα για μετάδοση ηχητικού μηνύματος, διαθέτει qr code (τον οποίο ο/η λήπτης/τρια του προϊόντος θα σκανάρει στο κινητό τηλέφωνο και θα παραλαμβάνει το προϊόν), δίνει τη δυνατότητα για παρακολούθηση της πορείας του από τον λήπτη, και παρακολουθείται on line τους χειριστές του προγράμματος, οι οποίοι μπορούν να παρέμβουν, ελέγχοντας όλα τα δεδομένα.
Τα ρομπότ είναι ασφαλισμένα θα πρέπει να σημειωθεί.
Tο έργο SHOW συγκεντρώνει 69 εταίρους από 13 χώρες της ΕΕ, που καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα αστικής κινητικότητας, με συντονιστή εταίρo το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης ΕΚΕΤΑ-CERTH και τεχνικό σύμβουλο και επιστημονικό εταίρο το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ).
Tο έργο έχει λάβει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο της συμφωνίας επιχορήγησης No 875530.
*Πηγή φωτογραφιών: Δήμος Τρικκαίων
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις