Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Hawaiian Tropic: Πώς έχτισε ο Ron Rice την αυτοκρατορία του

Hawaiian Tropic: Πώς έχτισε ο Ron Rice την αυτοκρατορία του

Από ναυαγοσώστης και καθηγητής χημείας, ο Ron Rice κατάφερε να χτίσει την αυτοκρατορία των αντηλιακών Hawaiian Tropic.

Υπάρχουν πολλές ιστορίες ιδρυτών εταιρειών που έχουν καταφέρει να γίνουν ηγέτες στον τομέα τους, χωρίς οι ίδιοι να έχουν από πίσω τους μεγάλες περιουσίες. Μέσα στα παραδείγματα των ιδρυτών αυτών είναι το Facebook, η Apple, αλλά και η Hawaiian Tropic.

Ο Ron Rice, ιδρυτής της μεγάλης βιομηχανίας αντιηλιακών, Hawaiian Tropic , ξεκίνησε από καθηγητής χημείας και κατάφερε να χτίσει μία αυτοκρατορία. Ο επιχειρηματίας μεγάλωσε στα Βουνά Blue Ridge της Β. Καρολίνας, μακριά από τη θάλασσα και τις παραλίες με τις οποίες αργότερα θα συνέδεε το brand του.

Τζον Στάινμπεκ: Ένας γοητευτικός παραμυθάς

Η ιδέα που μετεξελίχθηκε σε αυτοκρατορία

Το 1965, κατά την διάρκεια μίας βάρδιας του, ως ναυαγοσώστης, είχε την ιδέα να φτιάξει ένα προϊόν που θα ανταγωνιζόταν τα αντηλιακά Coppertone. Πήρε έναν σκουπιδοτενεκέ των 4 δολαρίων και μια σκούπα αξίας 1 δολαρίου, την οποία έσπασε για να την χρησιμοποιήσει για να ανακατέψει το σκεύασμα του.

Αναμειγνύοντας λάδι μέσα στο σκουπιδοτενεκέ βρήκε την δική του φόρμουλα – λίγο «Α, Β, Γ» με «Χ, Υ, Ζ», είπε ο Rice. Για να δει τι λειτουργεί καλύτερα έτριβε τα παρασκευάσματα του πάνω στο σώμα των θαμώνων της παραλίας.

Αν και δεν είχε την δυνατότητα να φτιάξει λοσιόν, κάλεσε κάποιον που μπορούσε. Όταν ήρθε η ώρα να βάλουν ετικέτες στα μπουκάλια, τα 11χρονα παιδιά τον βοήθησαν πάρα πολύ. «Τους πλήρωσα πολλά χρήματα για να κάνουν αυτή τη δουλειά γιατί τους χρειαζόμουν και έπρεπε να γίνει γρήγορα», είπε ο Rice. «Μεγαλώναμε τόσο γρήγορα. Μεγαλώναμε σαν τρελοί».

Τι έκανε όμως τους ανθρώπους να συρρέουν προκειμένου να αγοράσουν αυτό το νέο προϊόν; Μέρος της απάντησης, είπε ο Rice, είναι ότι είχε τη σωστή ιδέα την κατάλληλη στιγμή. Επιπλέον, υπήρχε η ευχάριστη μυρωδιά και η πεποίθηση των πελατών ότι το λάδι προερχόταν στην πραγματικότητα από τη Χαβάη.

«Ήξερα ότι, ό,τι κι αν έφτιαχνα μπορούσα να το πουλήσω, επειδή ήξερα να πουλάω τον εαυτό μου και αυτό αποδείχτηκε όταν άρχισα να πουλάω το ένα μπουκάλι μετά το άλλο», είπε ο Rice. «Ήμουν πολύ καλός πωλητής».

Αλλά δεν ήταν ο καλύτερος όσον αφορά τις πατέντες. Στην πραγματικότητα, ο Rice δεν είχε ιδέα ότι το αρχικό του όνομα Tropic Tan είχε ήδη καταχωρηθεί από μια οικογένεια στο Νιου Τζέρσεϊ μέχρι να το ελέγξει ένας δικηγόρος.

Το Hawaiian Tropic ήταν το επόμενο καλύτερο όνομα που σκέφτηκε εκείνη την εποχή ο Rice.

Hawaiian Tropic: Η αυτοκρατορία που ξεκίνησε μέσα σε έναν σκουπιδοτενεκέ-6

Πώς βοήθησε η στρατηγική του επιθετικού marketing

Θέλοντας να προωθήσει σωστά το προϊόν του, ο επιχειρηματίας έκανε χρήση του επιθετικού marketing, διοργανώνοντας καλλιστεία, χορηγώντας αγώνες αυτοκινήτων και εξασφαλίζοντας την παρουσία των προϊόντων του σε ταινίες του Χόλιγουντ.

Ο ετήσιος διαγωνισμός ομορφιάς Miss Hawaiian Tropic «έτρεχε» από το 1983 έως το 2010, με διάφορες διασημότητες για κριτές. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, ο οποίος μάλιστα γνώρισε τη δεύτερη σύζυγό του, Marla Maples, όταν εκείνη διαγωνιζόταν στα καλλιστεία.

«Βγάζαμε χρήματα με το τσουβάλι. Δεν ξέραμε τι να τα κάνουμε», είχε πει ο Rice σε συνέντευξή του το 2020. Πραγματικά, έως το 2006, η εταιρεία του είχε γίνει Νο2 στον κόσμο, με πωλήσεις 110 εκατ. δολαρίων τον χρόνο, σύμφωνα με το Business Insider. Η Hawaiian Tropic εξαγοράστηκε αντί 83 εκατ. δολαρίων από την Playtex Products, Inc. τον Μάιο του 2007.

Με τη Hawaiian Tropic και την Banana Boat, η Playtex έγινε η μεγαλύτερη βιομηχανία προϊόντων αντηλιακής φροντίδας στο δυτικό ημισφαίριο. Μετά την αγορά της Hawaiian Tropic, η Playtex Products αγοράστηκε από την Energizer Holdings Inc. σε μια συμφωνία αξίας 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στο σφυρί η έπαυλη του

Μετά τον θάνατο του, τον περασμένο Μάϊο, η έπαυλη στην οποία έζησε για σχεδόν 40 χρόνια και έκανε τα μεγαλύτερα πάρτι με celebrities, βγαίνει στο σφυρί με τιμή εκκίνησης τα 5,99 εκατομμύρια δολάρια.

Μέσα στο σπίτι, ο γνωστός επιχειρηματίας έχει κρατήσει όλα αυτά τα χρόνια σε περίοπτη θέση μέσα στο σαλόνι τον σκουπιδοτενεκέ που έκανε δοκιμές για το πρώτο αντιηλιακό, ο οποίος από ότι φαίνεται για εκείνον είχε μεγάλη συναισθηματική αξία και τον είχε κάνει πλέον επάργυρο.

Το ακίνητο στην Φλόριντα αγοράστηκε από εκείνον το 1983 αντί 360.000 δολαρίων και έκανε προσθήκες, με το κτίσμα να ολοκληρώνεται το 1987. Το σπίτι του, ήταν γεμάτο με αγάλματα ζώων σε φυσικό μέγεθος, φωτογραφίες από καλλιστεία και περίτεχνα έπιπλα.

Ο αγοραστής του σπιτιού δεν θα πάρει τον σκουπιδοτενεκέ. Παρόλα αυτά, ο μεσίτης που έχει αναλάβει την πώληση, λέει στο Business Insider ότι δεν έχει ξαναδεί τόσο ντόρο γύρω από ένα ακίνητο.

Λίγα λόγια για τον επιχειρηματία

Ο Ron Rice μετά την αποφοίτηση του είχε να αποφασίσει αν θα ξεκινούσε να δουλεύει ή αν θα έμπαινε στον στρατό για να πολεμήσει για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Τελικά, ο ίδιος αποφάσισε να επιστρέψει στο σχολείο, προκειμένου να διδάξει χημεία και να αναλάβει τον ρόλο του προπονητή στο ποδόσφαιρο στις τάξεις του γυμνασίου, για να λάβει αναβολή στράτευσης.

Κατέληξε λοιπόν να διδάσκει και να προπονεί στη Φλόριντα, όπου ήταν επίσης ναυαγοσώστης – πολύ μακριά από τα βουνά της Βόρειας Καρολίνας και του Τενεσί.

Must in

Ολυμπιακός: Στην Ελλάδα ο Μενσά (vid)

Ο Γκανέζος σέντερ ήρθε στην Ελλάδα για να ενσωματωθεί στις προπονήσεις του Ολυμπιακού και να τεθεί στη διάθεση του Γιώργου Μπαρτζώκα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο