Amazon: Ήττα στη δικαστική διαμάχη για τα μαϊμού παπούτσια Louboutin
Η πλατφόρμα μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη αν παραπλανά το κοινό για την προέλευση των διαφημίσεων, έκρινε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
H Amazon μπορεί δυνητικά να θεωρηθεί υπεύθυνη για απομιμήσεις προϊόνων που πωλούνται στην πλατφόρμα της ως γνήσια, έκρινε το Δικαστήριο της ΕΕ, δικαιώνοντας τον οίκο Christian Louboutin για τα παπούτσια-μαϊμού.
Ψηλοτάκουνα με τη χαρακτηριστική κόκκινη σόλα, η οποία έχει αναγνωριστεί ως εμπορικό σήμα του οίκου στην ΕΕ, διαφημίζονται συχνά από τρίτους πωλητές στην πλατφόρμα της Amazon.
Η γαλλική εταιρεία προσέφυγε το 2019 στα δικαστήρια του Βελγίου και το Λουξεμβούργου, υποστηρίζοντας ότι το μοντέλο που εφαρμόζει η Amazon «παραπλανά το κοινό».
Το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε ότι οι χρήστες θα μπορούσαν εσφαλμένα να θεωρήσουν ότι τα παπούτσια που διαφημίζονται στην πλατφόρμα πωλούντυσαι από την ίδια την Amazon. Η αμερικανική εταιρεία εμφανίζει για παράδειγμα τον λογότυπό της στις διαφημίσεις τρίτων πωλητών και αναλαμβάνει την αποθήκευση και αποστολή των προϊόντων τους.
«Οι συνθήκες αυτές καθιστούν πράγματι δύσκολο έναν σαφή διαχωρισμό» αναφέρεται στη δικαστική απόφαση σύμφωνα με το Associated Press.
Σχολιάζοντας την ετυμηγορία, ο οίκος Louboutin έκανε λόγο για «νίκη υπέρ της προστασίας της τεχνογνωσίας και της δημιουργικότητάς του».
Η γαλλική εταιρεία «ξεκίνησε αυτή τη διαδικασία προκειμένου να αναγνωριστεί η ευθύνη της Amazon για την διάθεση απομιμητικών προϊόντων στις πλατφόρμες της από τρίτα μέρη», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Το ευρωπαϊκό δικαστήριο έκρινε ότι εναπόκειται στις αρχές του Βελγίου και του Λουξεμβούργου να εξετάσουν το εάν οι χρήστες του ηλεκτρονικού πολυκαταστήματος μπορεί να είχαν την εντύπωση ότι οι διαφημίσεις για τα παπούτσια-μαϊμού μπορεί να έρχονταν από την ίδια την Amazon.
«Η Amazon θα υποχρεωθεί να αλλάξει το μοντέλο της και να σταματήσει να παραπλανά το κοινό αναμειγνύοντας τις δικές της προσφορές με τις προσφορές τρίτων πωλητών» δήλωσε σύμφωνα με το BBC ο δικηγόρος του οίκου Τιερί Βαν Ίνι.
Διευκρίνισε πάντως ότι ο πελάτης του δεν αξιώνει οικονομική αποζημίωση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις