Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Επικοινωνία κάνουν τα κόμματα – επαγγελματίες της επικοινωνίας χρειάζονται

Επικοινωνία κάνουν τα κόμματα – επαγγελματίες της επικοινωνίας χρειάζονται

Τα κόμματα λειτουργούν όλο και περισσότερο ως επικοινωνιακοί και όχι ως πολιτικοί οργανισμοί

Βλέπω διάφορους να σχολιάζουν το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε πως η Πόπη Τσαπανίδου θα είναι η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος.

Υπονοώντας ότι θα ήταν προτιμότερο να είχε επιλέξει ένα «πολιτικό στέλεχος».

Μόνο που όσοι κάνουν αυτά τα σχόλια αγνοούν πώς έχουν εξελιχθεί (ή μεταλλαχθεί) τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας.

Γιατί τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας ειδικά στις εκλογές είναι κυρίως επικοινωνιακοί μηχανισμοί.

Δεν προσφέρουν προγράμματα, αλλά «πουλάνε» ένα επικοινωνιακό προϊόν.

Μια εικόνα. Μια ρητορική. Ένα «αφήγημα».

Αυτά που δεν συζητάμε

Συχνά χωρίς να διαφέρουν από διαφημιστικές εταιρείες.

Αυτό γίνεται ακόμη πιο έντονο, όσο οι προγραμματικές διαφορές ανάμεσα στα κεντροδεξιά και τα κεντροαριστερά κόμματα μειώνονται.

Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο.

Δηλαδή, πέραν επιμέρους θεμάτων, πόσο διαφορετική πολιτική θα εφαρμόσουν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ;

Εντός ΕΕ θα κινηθούν, εντός νεοφιλελευθερισμού και εντός – επί της ουσίας – λιτότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο μια χαρά θα είναι η Πόπη Τσαπανίδου.

Έμπειρη και αξιόλογη δημοσιογράφος είναι. Γνωρίζει καλά από τηλεόραση. Ξέρει να χειρίζεται την επικοινωνία.

Και μικρή σημασία έχει τι μπορεί να έχει πει στο παρελθόν. Αναλογιστείτε να κάνετε αυτή τη δουλειά, με αυτή τη συνεχή δημόσια έκθεση για χρόνια, και μετά σκεφτείτε πόσα πράγματα μπορεί εσείς να λέγατε.

Δεν τα λέω αυτά γιατί δεν καταλαβαίνω γιατί διάφοροι αντέδρασαν.

Αλλά γιατί αντιδρούν στο σύμπτωμα, στο φαινόμενο και όχι στην ουσία.

Η ουσία είναι τα κόμματα κατεβαίνουν στις εκλογές με περισσότερη επικοινωνία παρά ουσία.

Τα προγράμματα τα έχουν συχνά για να μην τα τηρήσουν ή απλώς για να τα θυμηθούν στις επόμενες εκλογές.

Οι κομματικοί μηχανισμοί δεν λειτουργούν πια ως πεδία επικοινωνίας ανάμεσα στην κοινωνία και τα κόμματα.

Είναι απλώς το πεδίο του καταμερισμού ανάμεσα στους επαγγελματίες της επικοινωνίας και τους επαγγελματίες της εξουσίας.

Κάποιοι από αυτούς θα είναι μπροστά, εμφανείς, δημόσιοι, εκτεθειμένοι, κάποιοι θα λειτουργούν στα παρασκήνιο (συνήθως με περισσότερη εξουσία).

Όσο για την «κομματική βάση», αυτή μπορεί να αντιδρά κάποιες φορές, αλλά μετά έρχεται ο εκλογικός εκβιασμός και απλώς «συστρατεύεται».

Όσο για την πραγματική πολιτική, αυτή που πιστεύει ότι δημοκρατία σημαίνει ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν, αυτή θα παραμείνει δυστυχώς ανεύρετη.

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024