Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Bvlgari: Ο Έλληνας κοσμηματοπώλης πίσω από την αυτοκρατορία μόδας που λάτρεψαν οι διάσημοι

Bvlgari: Ο Έλληνας κοσμηματοπώλης πίσω από την αυτοκρατορία μόδας που λάτρεψαν οι διάσημοι

«Η μοναδική λέξη που ξέρει στα ιταλικά είναι Bulgari» είχε πει για τη Λιζ Τέιλορ, o σύζυγός της Ρίτσαρντ Μπάρτον, τον οποίο είχε παντρευτεί δύο φορές.

Η Bulgari, γνωστή και ως BVLGARI στους κύκλους της μόδας, είναι μια εμβληματική μάρκα πολυτελείας διεθνών διαστάσεων χάρη στα υψηλής ποιότητας κοσμήματα, ρολόγια, αρώματα, αξεσουάρ και δερμάτινα είδη.

Με εκατοντάδες μεγαλοκαταστήματα, ξενοδοχεία και προορισμούς θέρετρων σε όλο τον κόσμο, τίποτα δεν θυμίζει σήμερα το ταπεινό ξεκίνημα του οίκου.

Εξάλλου, δεν θα μπορούσαν πολλοί να φανταστούν ότι το μικρό κοσμηματοπωλείο που ίδρυσε ένας σκληρά εργαζόμενος Έλληνας αργυροχόος, ο Σωτήριος Βούλγαρης, στη Ρώμη το 1884, θα κατέληγε να είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες διεθνείς μάρκες παγκοσμίως.

Photo: YouTube

Photo: YouTube

Η ιστορία του Σωτήρη Βούλγαρη

Ο Βούλγαρης γεννήθηκε στην Ήπειρο

Ο «πατέρας» του brand που εξελίχθηκε σε οίκο πολυτελείας γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1857 στην ελληνική περιοχή της Ηπείρου και ήταν ένα από τα έντεκα παιδιά του πατέρα του, Γεωργίου Βούλγαρη και της μητέρας του Ελένης Στρογγάρη.

Το 1880, ο Σωτήριος μετακόμισε στην Ιταλία για ένα καλύτερο μέλλον με λίγα μόνο σεντς στην τσέπη του. Το ταλέντο του και το πάθος του να δουλεύει με πολύτιμα μέταλλα και πέτρες του χάρισαν μερικές κερδοφόρες δουλειές πριν ανοίξει το δικό του κοσμηματοπωλείο το 1884.

Στις αρχές της, η Bvlgari ήταν γνωστή για τα ασημένια κοσμήματά της που ήταν εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική, ρωμαϊκή και βυζαντινή τέχνη.

Το πρώτο κατάστημα του οίκου / Photo: YouTube

Photo: YouTube

Ένα από τα πιο δημοφιλή κομμάτια της μάρκας εκείνη την εποχή ήταν το Trombino, ένα μικρό δαχτυλίδι, που έγινε κορυφαίο σε πωλήσεις στη Ρώμη και το Παρίσι κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Με σκληρή δουλειά και αφοσίωση στην τέχνη του, ο Σωτήριος Βούλγαρης έθεσε τα θεμέλια του μοναδικού στυλ Bvlgari, ενώ όλο και περισσότερα καταστήματα άνοιγαν σε όλη την Ιταλία.

Το λογότυπο ΒVLGARI χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1934

Το 1932, ο Σωτήριος πέθανε σε ηλικία 75 ετών, αφήνοντας πίσω του μια μεγάλη κληρονομιά στους δύο γιους του, τον Τζιόρτζιο και τον Κωνσταντίνο, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την εικόνα που έχει σήμερα ο οίκος. Το λογότυπο Bvlgari χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1934, όταν τα επιχρυσωμένα ορειχάλκινα γράμματά του κοσμούσαν την κεντρική πόρτα του καταστήματος της ναυαρχίδας στην οδό Via Condotti.

Τα δύο αδέλφια συνέχισαν να εισάγουν νέα στοιχεία στον οίκο μόδας με τη χρήση του χρυσού να γίνεται όλο και πιο σημαντική για τη δημιουργία κοσμημάτων. Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο οίκος παρουσίασε επίσης τα διάσημα ρολόγια-βραχιόλια Serpenti, τα οποία σύντομα κατέκτησαν τις αγορές.

Η Σάρον Στόουν στην ταινία Casino φοράει κοσμήματα Bvlgari

Και ύστερα ήρθαν οι διάσημες

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, η Bvlgari λάνσαρε τις πρώτες φλοράλ καρφίτσες της, οι οποίες έγιναν ευρέως γνωστές ως «en tremblant» λόγω των διαμαντένιων στεφάνων τους. Εν τω μεταξύ, ο οίκος είχε ήδη προσελκύσει τις πρώτες διασημότητές του με τις Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Άννα Μανιάνι, Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Τζίνα Λολομπριτζίτα να είναι μερικές από τις πιο διάσημες πελάτισσες του.

Ο θάνατος του Τζιότζιο το 1966 έφερε στο προσκήνιο τον γιο του Τζιάνι, ο οποίος ηγήθηκε της εταιρείας Bvlgari για σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια. Με τον Τζιάνι ως πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, ο οίκος εισήλθε σε μια εποχή παγκόσμιας επέκτασης τη δεκαετία του 1970 με τα καταστήματα Bvlgari να ανοίγουν στη Νέα Υόρκη, τη Γενεύη, το Μόντε Κάρλο και το Παρίσι.

Πολλά νέα μοτίβα έκαναν το ντεμπούτο τους εκείνη την εποχή, ενώ η κυρίαρχη χρήση κίτρινου χρυσού για τα κοσμήματα της εταιρείας έγινε γνωστή ως σήμα κατατεθέν της Bvlgari παγκοσμίως.

Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, η εταιρεία παρέμεινε επιτυχημένη με τον οίκο να σημειώνει αύξηση των εσόδων του κατά 150% μεταξύ 1997 και 2003.

Photo: YouTube

Η Bvlgari ένα παγκόσμιο σύμβολο χωρίς σύνορα

Το 2014, η Bvlgari γιόρτασε την 130η επέτειο της μάρκας, ενώ το 2017, δημιουργήθηκε στη Βαλέντζα της Ιταλίας μια νέα έδρα κατασκευής κοσμημάτων, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη με συνολική έκταση 14.000 τετραγωνικών μέτρων.

Με περισσότερους από τέσσερις χιλιάδες υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο και καθαρή αξία δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Bvlgari είναι, σήμερα, ένα παγκόσμιο brand πολυτελείας χωρίς σύνορα. Ωστόσο, ο οίκος δεν ξεχνά τις ρίζες και τη χώρα καταγωγής του ιδρυτή του.

Ο διευθυντής διεθνούς επικοινωνίας του Bvlgari, Στέφαν Στένγκεν, υπενθύμισε σε όλους την ελληνική κληρονομιά του πολυτελούς οίκου και την ελληνική καταγωγή του ιδρυτή του, Σωτήριου Βούλγαρη, όταν μίλησε αποκλειστικά στο Greek Reporter το 2017.

Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ λάτρεψε τα Bvlgari

Must in

Η Τσέλσι των «16», οι 15 με… εισιτήριο και ο Παναθηναϊκός στο τελευταίο βήμα

Από τις 36 ομάδες της διοργάνωσης, μόνο η Τσέλσι διατηρεί το απόλυτο της συγκομιδής με πέντε νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια, ενώ άλλες δύο ομάδες -Γκιμαράες και Σάμροκ Ρόβερς- παραμένουν αήττητες

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο