Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε το 2022 το 83% του επιπέδου που είχε πριν την πανδημία
Ποιες αεροπορικές εταιρείες βγήκαν ενισχυμένες το 2022, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση - Τι αναφέρεται για την Ελλάδα.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε πέρυσι το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, πριν από την υγειονομική κρίση, καταγράφοντας «ισχυρή» ανάκαμψη την οποία ώθησαν οι εταιρείες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης, ανακοίνωσε την Δευτέρα ο Eurocontrol.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, αντίθετα, μετέθεσε ένα έτος αργότερα, το 2025, την εκτίμησή του για μια επαναφορά στα στοιχεία της προ Covid εποχής, επικαλούμενος – σε μια παρουσίαση στον ιστότοπό του – την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία.
Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με «έντονες ανισότητες» ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.
Ξεπέρασε το 100% η Ελλάδα
Έτσι, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%.
Η κίνηση στην Ελλάδα, αντίθετα, ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και στο 137% στην Αλβανία.
Από πλευράς εταιρειών, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.
Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη θέση στην Ευρώπη, πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως και η Volotea.
Οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από την British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.
«Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα», συνόψισε ο Οργανισμός.
Μετά την παραλλαγή Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια την εισβολή στην Ουκρανία, «η κίνηση ανέκτησε εντούτοις το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%», υπογραμμίζει.
Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά εκτιμά ότι θα είναι μια «δύσκολη χρονιά», καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις – μια μάστιγα, που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022, κυρίως λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις