Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Πόσο κόστισε το... αθόρυβο ταξίδι μας και ποιες εμπειρίες αποκομίσαμε σε μια από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Νετανιάχου: Δεν δέχεται τερματισμό του πολέμου με τη Χαμάς στην εξουσία – Άφησε «παράθυρο» για μερική συμφωνία
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Πρόστιμα και επιπλέον φόροι για όσους δεν κλείσουν εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του χρόνου
Σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση εισέρχεται δυναμικά στην αυτοκινούμενη ζωή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν «χώρο» και στους ελληνικούς δρόμους.
Η αστική μετακίνηση με τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι ήδη υπαρκτή χάρη στην επαρκή αυτονομία τους, όμως το ταξίδι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνεχίζει να δημιουργεί σύννεφα αμφισβήτησης εξαιτίας της αραιού δικτύου ταχυφορτιστών. Οπότε ο προγραμματισμός ενός ταξιδιού με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην πιο δημοφιλή διαδρομή (Αθήνα – Θεσσαλονίκη με επιστροφή) ήταν στο μενού των «εργασιών» μας.
Το νέο VW ID.5 Pro ήταν το νέο αμιγώς ηλεκτρικό που θα μας συνόδευε στην πρώτη μας διαδρομή εκτός πόλης έχοντας ως πρόκληση τα 500 χλμ. που χωρίζουν την πρωτεύουσα έως τη Θεσσαλονίκη. Εχοντας φορτίσει τη μεγάλη μπαταρία των 77 KWH που διέθετε η συγκεκριμένη έκδοση του άνετου γερμανικού μοντέλου – το βλέμμα μας στράφηκε κατευθείαν στην αυτονομία του που είχε αγγίξει τα 452 χλμ.
Οπότε, πριν από την εκκίνηση η πρώτη κίνησή μας ήταν το «κατέβασμα» της εφαρμογής του πάροχου των φορτιστών στους αυτοκινητόδρομους ώστε να είναι εφικτός ο προγραμματισμός της επόμενης στάσης για έναν εφοδιασμό της μπαταρίας στον επόμενο ταχυφορτιστή.
Επόμενη στάση
Με την κιλοβατώρα να κοστίζει 0.62 ευρώ το κόστος της επιπλέον επαναφόρτισης άγγιξε τα 19 ευρώ. Με φουλ μπαταρία και έχοντας εκ νέου 450 χλμ. το ταξίδι από την Αταλάντη έως τη Θεσσαλονίκη ήταν και στην πράξη εφικτό. Η επιστροφή συνέβη με την ίδια διαδικασία (επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή στη Θεσσαλονίκη, που απαίτησε μια στάση στη Λαμία για μια επιπλέον φόρτιση).
Το συνολικό κόστος του φουλαρίσματος για το ταξίδι των 1.000 χλμ. άγγιξε τα 101 ευρώ. Το ID.5 κατανάλωνε 17 kWh/100 χλμ., τιμή ικανοποιητική για τα δεδομένα του μοντέλου και το βάρος του αυτοκινήτου που άγγιζε τα 2.100 κιλά. Σαφώς, το μεγάλο μειονέκτημα παραμένει η έλλειψη πολλαπλών θέσεων φόρτισης στους νευραλγικούς αυτοκινητόδρομους, ενώ οι ελάχιστοι ταχυφορτιστές πριμοδοτούν τα μποτιλιαρίσματα σε περιόδους εξόδου λόγω των εορτών.
Η εμπειρία μιας μεγάλης διαδρομής εκτός πόλης 1.000+χλμ. με ένα ηλεκτρικό ΙΧ παραμένει σε κάθε περίπτωση ξεχωριστή μιας και τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες βιώνουν και απολαμβάνουν ένα αθόρυβο, αγχολυτικό ταξίδι με σύμμαχο την τεχνολογία – συνδεσιμότητα, εφαρμογές στο κινητό κ.ά. – που λειτουργούν αγχολυτικά στην αναζήτηση και τον ιδανικότερο προγραμματισμό της φόρτισης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις