Ο όμιλος Stellantis επεκτείνεται στην ηλεκτροκίνητη αεροπλοΐα με την συνδρομή της Archer
Ο πολυεθνικός όμιλος διευρύνει της συνεργασία του με την Archer, με στόχο την κατασκευή ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους κάθετης προσγείωσης/απογείωσης (eVTOL)
Οι Stellantis και Archer Aviation στην οποία ο πολυεθνικός όμιλος διατηρεί μερίδιο, ανακοίνωσαν την σημαντική επέκταση της συνεργασίας τους καθώς θα συμπράξουν για την κατασκευή του Midnight, ενός αμιγώς ηλεκτρικού αεροσκάφους με δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL).
Για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου που θα καταστήσει τον όμιλο Stellantis (και) κατασκευαστή αεροσκαφών εκτός από αυτοκινήτων, οι δύο εταιρείες θα δημιουργήσουν κοινοπρακτική βιομηχανική μονάδα στην Georgia των ΗΠΑ, όπου και θα κατασκευάζεται το Midnight από το 2024.
Αν και αεροσκάφος που έχει σχεδιαστεί με το σκεπτικό της κάθετης προσγείωσης/απογείωσης, σε αντίθεση με τα περισσότερα του είδους θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και ένα πιλότο, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ωφέλιμο φορτίο άνω των 450 κιλών.
Χάρη στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία είναι αθόρυβο, βιώσιμο ενώ περιγράφεται ως ιδιαιτέρως ασφαλώς χάρη στην ιδιαιτερότητα σε ό,τι αφορά τη διαδικασία προσγείωσης/απογείωσης. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία του ανέρχεται σε 160 χλμ. ωστόσο όπως επισημαίνουν οι δύο εταιρείες το Midnight έχει σχεδιαστεί ιδανικά για εναέρια ταξίδια και μεταφορές μικρών αποστάσεων, (περίπου 30 χλμ.) με ενδιάμεσες στάσεις για επαναφορτίσεις που δεν απαιτούν παραπάνω από δέκα λεπτά.
Αναμενόμενα, για την υλοποίηση του project κάθε εταιρεία θα συνεισφέρει με τη δική της τεχνολογία και τεχνογνωσία με την Archer να συμβάλλει στον σχεδιασμό, την εξέλιξη, την ηλεκτροκίνηση αλλά και την πιστοποίηση του αεροσκάφους με την συνδρομή έμπειρων μηχανικών, εξειδικευμένων στα eVTOL ενώ ο όμιλος Stellantis θα προσφέρει την τεχνογνωσία του σε ότι αφορά τις μεθόδους παραγωγής, το δυναμικό που θα χρειαστεί για αυτήν, αλλά και το απαιτούμενο κεφάλαιο. Ως αντάλλαγμα ο όμιλος Stellantis θα γίνει ως εκ τούτου ο αποκλειστικός κατασκευαστής του Midnight.
Στο πλαίσιο της νέας τροπής της συνεργασίας των δύο εταιρειών, ο όμιλος Stellantis θα χρηματοδοτήσει την Archer με κεφάλαιο έως και 150 εκ. δολαρίων το οποίο η πρώτη θα μπορεί να αξιοποιήσει όπως επιθυμεί σε διάστημα δύο ετών με την προϋπόθεση να επιτύχει τους εταιρικούς στόχους που έχουν τεθεί στο πλαίσιο της συνεργασίας. Σε δεύτερο χρόνο ο όμιλος Stellantis στοχεύει να αυξήσει το μετοχικό του κεφάλαιο στην Archer, στοιχείο που θα μετατρέψει σταδιακά τον όμιλο σε στρατηγικό επενδυτή της Archer.
«Συνεργαζόμαστε στενά με την Archer τα τελευταία δύο χρόνια και δηλώνω εντυπωσιασμένος από την εφευρετικότητα τους και την θέλησή τους για την υλοποίηση του project. H ενίσχυση της συνεργασίας μας με την Archer από την θέση του στρατηγικού επενδυτή, αποτελεί απτό δείγμα των προθέσεων του ομίλου Stellantis να επιδιώξει την τεχνολογική καινοτομία και την βιωσιμότητα της κινητικότητας σε κάθε πεδίο, από τον δρόμο ως τον ουρανό. Στηρίζοντας την Archer με την τεχνογνωσία μας στην παραγωγή είναι ένα άλλο παράδειγμα για το πώς ο όμιλος Stellantis θα γίνει ο ηγέτης σε κάθε πεδίο κινητικότητας», δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis για την διεύρυνση της συνεργασίας του ομίλου με την Archer με την οποία ο όμιλος διατηρεί στενούς δεσμούς από το 2020.
- Mac Miller: Η οικογένεια του ράπερ κυκλοφορεί το «Balloonerism» έξι χρόνια μετά τον θάνατό του
- Αμερικανός αναλυτής: «Ουκρανική προπαγάνδα ο ρωσικός διηπειρωτικός βαλλιστικός πύραυλος!»
- Σαμποτάζ στη Βαλτική: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή
- Target: Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την αλυσίδα εκπτωτικών πολυκαταστημάτων – Τι έφταιξε
- Μάντσεστερ Σίτι: Ανανέωσε ο Γκουαρντιόλα μέχρι το 2027 (pics+vid)
- Ένας ακόμα εκλεκτός του Τραμπ κατηγορούμενος για σεξουαλικό έκλημα – Νέα στοιχεία για τον Πιτ Χέγκσεθ