Meta Platforms: Νέα ευρωπαϊκή «καμπάνα» για την στοχευμένη διαφήμιση
Πρόστιμο 400 εκατ. δολαρίων στην Meta Platforms για την πολιτική στοχευμένης διαφήμισης
Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) επέβαλε πρόστιμο ύψους άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων στην αμερικανική Meta Platforms για το θέμα της διαχείρισης των δεδομένων των χρηστών.
Πιο συγκεκριμένα, η DPC ανακοίνωσε ότι η Meta θα πρέπει να πληρώσει το ποσό των 210 εκατ. ευρώ (περίπου 222 εκατ. δολάρια) για παραβίαση των κανόνων ιδιωτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την πλατφόρμα του Facebook, ενώ το πρόστιμο για τις αντίστοιχες παραβιάσεις του Instagram ανέρχεται στα 180 εκατ. ευρώ (περίπου 191 εκατ. δολάρια).
Καταγγελίες από το 2018
Τα πρόστιμα προέκυψαν μετά από δύο καταγγελίες του 2018 σχετικά με τον τρόπο που η Meta – τότε Facebook Inc. – (δεν) συμμορφωνόταν με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR), ο οποίος είχε τεθεί σε εφαρμογή εκείνη την χρονιά.
Τόσο οι όροι χρήσης του Facebook όσο και του Instagram άρχισαν να απαιτούν από τους χρήστες την αποδοχή των νέων όρων παροχής υπηρεσιών που περιλάμβανε και την επεξεργασία των δεδομένων των χρηστών. Ωστόσο, οι τότε καταγγελίες ισχυρίστηκαν ότι αυτό ισοδυναμούσε με τον «αναγκασμό» τους να συναινέσουν σε πράγματα όπως η στοχευμένη διαφήμιση κατά παράβαση των νέων κανόνων.
Η ιρλανδική Αρχή που ερεύνησε την υπόθεση διαπίστωσε ότι οι ενημερώσεις της Meta δεν ήταν επαρκώς σαφείς και μετά από διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB), αποφάσισε ότι η εταιρεία δεν μπορούσε να θεωρηθεί ότι συμμορφώνεται με τον Κανονισμό. Επιπλέον, με την καθοδήγηση της EDPB η ρυθμιστική Αρχή της Ιρλανδίας αύξησε τα ποσά των προστίμων που επρόκειτο να επιβληθούν.
Πέρα από τα πρόστιμα, η Meta Platforms οφείλει να συμμορφωθεί με τα όσα ορίζει ο GDPR εντός τριών μηνών.
Προσαρμογή στους κανονισμούς
Προηγούμενο δημοσίευμα της Wall Street Journal ανέφερε ότι η Meta θα βρισκόταν αντιμέτωπη με σημαντικούς περιορισμούς στο θέμα του να προσαρμόσει την πρακτική της στοχευμένης διαφήμισης στους νέους κανονισμούς. Σε εταιρική ανάρτηση η Meta ανέφερε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά των αποφάσεων, αλλά αρνήθηκε ότι αυτές εννοούσαν ότι θα έπρεπε να σταματήσει την εν λόγω πρακτική.
«Αυτές οι αποφάσεις δεν εμποδίζουν την εξατομικευμένη διαφήμιση στην πλατφόρμα μας. Οι αποφάσεις αφορούν μόνο τη νομική βάση που χρησιμοποιεί η Meta όταν προσφέρει ορισμένες διαφημίσεις», αναφέρεται στην ανάρτηση. «Αξιολογούμε μια ποικιλία επιλογών που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να προσφέρουμε μια πλήρως εξατομικευμένη υπηρεσία στους χρήστες μας».
Τα τελευταία πρόστιμα έρχονται να προστεθούν σε αρκετές προηγούμενες αποφάσεις ότι η Meta Platforms παραβίασε τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Το DPC αποφάσισε τον Νοέμβριο ότι η αμερικανική εταιρεία θα έπρεπε να πληρώσει 276 εκατ. δολάρια για διαρροή δεδομένων το 2021, τον Σεπτέμβριο εξέδωσε πρόστιμο 402 εκατ. δολαρίων για τον τρόπο με τον οποίο χειριζόταν τα δεδομένα των εφήβων στο Instagram και τον Μάρτιο επέβαλε πρόστιμο περίπου 18 εκατ. δολάρια για προβλήματα τήρησης αρχείων.
Πηγή: OT.gr
- Απόπειρα εκβιασμού με σκευωρία που στήθηκε με όρους παρακράτους καταγγέλλει ο Ολυμπιακός
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία