Εκλογές 2023: «Τρέμουν» στη ΝΔ τη… χαλαρή ψήφο – Στο επίκεντρο νέοι, γυναίκες, μεσαίοι, πασοκογενείς
Τι δείχνει η πρώτη για το 2023 κυριακάτικη συνήθεια του Μητσοτάκη να κάνει διαδικτυακά τον κυβερνητικό απολογισμό και η συμφωνία του γραμματέα της ΝΔ με την αποστροφή του Κουτσούμπα για τη «μούφα» της «προοδευτικής διακυβέρνησης» του Τσίπρα
Στην πρώτη για το 2023 ανάρτηση απολογισμού από τον Κυριάκο Μητσοτάκη (μια… κυριακάτικη συνήθεια πλέον του πρωθυπουργού) η στόχευση είναι σαφής: το κείμενο όχι μόνο απευθύνεται περισσότερο σε συγκεκριμένες δεξαμενές αλλά επιπλέον είναι μία ανασκόπηση έτους (του 2022) και όχι απλώς μίας εβδομάδας.
Ο Μητσοτάκης γράφει καθαρά αυτό που εδώ και μήνες έχει ενταχθεί στη στρατηγική κατεύθυνση της ΝΔ προς συγκεκριμένα ακροατήρια ενόψει εκλογών.
«Δεν θα σταθώ στους δείκτες της οικονομίας…» – αναφέρει περίπου ως πρόλογο – «θα εστιάσω περισσότερο στις πολιτικές υπέρ των νέων, των γυναικών και των νέων οικογενειών». Και αμέσως ξεκινά με τις πρωτοβουλίες για τους νέους εργαζόμενους.
Νέοι και γυναίκες βρίσκονται σταθερά στο γαλάζιο ραντάρ, όπως έχει αναδείξει το in, μεταξύ άλλων ερμηνεύοντας την απόφαση του Μητσοτάκη να επιλέγει «διαφορετικές» εμφανίσεις – συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά στούντιο, με πρώτο στόχο να παρουσιάζει πιο «προσιτό» πρόσωπο και όχι βαριά πολιτικά μηνύματα.
Χαλαρότητα
Πέραν των συγκεκριμένων δεξαμενών όμως είναι και άλλα τα κοινά στα οποία στοχεύει η ΝΔ, προσδοκώντας μια αυξημένη δυναμική όταν έρθει η ώρα της πρώτης Κυριακής με την απλή αναλογική. Αυτή που συνοδεύεται από φόβους για τυχόν… χαλαρότητα – ή «πειραματισμούς», κατά τα λεγόμενα των κυβερνητικών.
Εξού και η ΝΔ προσαρμόζει τώρα τη ρητορική και τα μηνύματά της στον κρίσιμο στόχο της να βάλει φρένο στη χαλαρή – ακόμα χειρότερα σε μια τιμωρητική – ψήφο.
Στο πλαίσιο αυτό, η μεσαία τάξη (μια δεξαμενή καθοριστική για το εκλογικό αποτέλεσμα, στην οποία όλοι θέλουν να… βουτήξουν) καθώς και οι πασοκογενείς ψηφοφόροι είναι στην πρώτη γραμμή της νεοδημοκρατικής τακτικής.
Η «απειλή» της επιστροφής Τσίπρα
Από το Μαξίμου θέλουν να προβάλλουν πολιτικές και πρωτοβουλίες που απευθύνονται σε ευρύ ακροατήριο, πέραν δηλαδή των παραδοσιακών κομματικών τειχών, ενώ ενισχύεται εμφανώς πλέον το αφήγημα για την ανάγκη «προσοχής στην ψήφο».
Παλαιότερα ο Μητσοτάκης έχει μιλήσει για «πολιτική τερατογένεση». Τελευταία ο γραμματέας της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης επανάφερε αυτή την «απειλή» επιστροφής του Αλέξη Τσίπρα στην εξουσία, ως απόρροια ενδεχόμενης χαλαρής ψήφου, σπεύδοντας να συμφωνήσει ακόμα και με την αποστροφή του γενικού γραμματέα του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα περί «μούφας – καρικατούρας» της «προοδευτικής διακυβέρνησης».
Τον πιστεύει τον Κουτσούμπα, είπε ο Μαρινάκης – «όσο κι αν μας χωρίζει πολιτικά άβυσσος», όπως διευκρίνισε (Σκάι)- καθώς το σχέδιο των υπόλοιπων κομμάτων της αντιπολίτευσης είναι να επενδύσουν τη χαλαρότητα και στην «στην πρώτη κάλπη να μπορέσουν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και ο Βαρουφάκης -σκεφτείτε έναν πολιτικό εφιάλτη για τη χώρα μας τα επόμενα χρόνια- να κάνουν μια κυβέρνηση ηττημένων».
Καμπάνια με στοχευμένα κοινά
Στο μεταξύ, η επιχείρηση «εξωστρέφειας» της ΝΔ όσο πλησιάζει η Άνοιξη περιλαμβάνει καμπάνια με στοχευμένα κοινά. Στο επίκεντρο βρίσκονται κυρίως οι… καχύποπτοι – αναποφάσιστοι ψηφοφόροι και επαγγελματικές – κοινωνικές δεξαμενές που η κυβέρνηση αναγνωρίζει είτε ότι δεν τις γοητεύει όσο θα ήθελε. Με κυρίαρχη τη νεολαία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις