Toyota AE86 Η2 & ΒΕV Concept: Back to the future με… υδρογόνο και ηλεκτροκίνηση
H ιαπωνική φίρμα «πειράζει» το κλασικό AE86, ενσωματώνοντας εναλλακτικές τεχνολογίες του σήμερα, παρουσιάζοντας στην έκθεση του Τόκυο δύο πρωτότυπα restomods του μοντέλου με ηλεκτροκίνηση και υδρογόνο
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Τα restomods αλά ηλεκτρικά είναι μια τάση που αποδεικνύεται ολοένα και δημοφιλέστερη, με ανεξάρτητους κατασκευαστές να έχουν τον πρώτο λόγο στην ενδιαφέρουσα αυτή διαδικασία που συντηρεί τον μύθο αλλοτινών θρύλων με τεχνολογικά συστατικά του σήμερα.
Υπάρχουν όμως και ορισμένες εξαιρέσεις καθώς ενίοτε, οι mainstream κατασκευαστές, αφήνουν για λίγο στην άκρη το μελλοντικό τους portfolio, αποφασίζουν να ανοίξουν τα «αρχεία» τους και δημιουργούν ενδιαφέρουσες “back to the future” εκδόσεις κλασικών μοντέλων τους, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες με θεαματικό τρόπο, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από κολοσσιαίες εταιρείες με θεωρητικά ανεξάντλητους κατασκευαστικούς και τεχνολογικούς πόρους.
Σε αυτήν ακριβώς την συνομοταξία ανήκουν τα δύο πρωτότυπα AE86 που παρουσιάζει η Toyota στην έκθεση του Τόκυο αναβιώνοντας, δύο εμβληματικές παραλλαγές του ιστορικού πια μοντέλου χρησιμοποιώντας στην αθέατη πλευρά τους, απολύτως σύγχρονες όσο και εναλλακτικές τεχνολογίες αιχμής.
Το πρώτο και υδρογονοκίνητο πρωτότυπο AE86 Η2 Concept, παίρνει ως βάση την έκδοση Trueno του κλασικού μοντέλου με τα χαρακτηριστικά, ανοιγόμενα φωτιστικά σώματα και τη ρετρό διχρωμία άσπρου μαύρου στο αμάξωμα και αξιοποιεί στην αθέατη πλευρά του τεχνολογία προερχόμενη από το Mirai.
Για την ακρίβεια, οι μηχανικοί της Toyota, «μετέφεραν» στο πορτ μπαγκάζ του AE86 H2 Concept τις δύο δεξαμενές υδρογόνου του Mirai οι οποίες τροφοδοτούν με καύσιμο όχι ένα σύστημα κυψελών καυσίμου αλλά τον τετρακύλινδρο κινητήρα του AE86 ο οποίος κατά την προσφάτως προσφιλή συνήθεια της Toyota έχει μετατραπεί προκειμένου να είναι συμβατός με το υδρογόνο.
Χάρη σε αυτή την μεικτή τεχνική που όπως επανειλημμένως έχουν αποδείξει οι Ιάπωνες με πολυάριθμα concept αλλά και απολύτως ρεαλιστικές αγωνιστικές εκδόσεις αντίστοιχης τεχνολογίας, το AE86 H2 προσφέρει τον καλύτερο εαυτό δύο διαφορετικών κόσμων καθώς, διατηρεί στο ακέραιο την αίσθηση που αποκομίζει κανείς από ένα θερμικό κινητήρα μειώνοντας παράλληλα τον αντίκτυπο στο περιβάλλον, λόγω των ιδιοτήτων του υδρογόνου.
Αντιστοίχως ισχύει και για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο AE86 ΒEV Concept που υπόσχεται μια εμπειρία εξόχως συμμετοχική χάρη στην παρουσία ενός χειροκίνητου «μηχανικού» κιβωτίου σε συνδυασμό με συμπλέκτη, αλλά και την αμεσότητα στην απόδοση ισχύος που εγγυάται ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο.
Το τελευταίο στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί ένα ιδιότυπο παζλ ηλεκτρικών χαρακτηριστικών από διάφορα μοντέλα Toyota και Lexus καθώς το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο αξιοποιεί την μπαταρία του νέου plug-in υβριδικού Prius και το μοτέρ του Tundra σε ένα συνδυασμό που φιλοξενείται στην αθέατη πλευρά του κλασικού μοντέλου στην παραλλαγή Levin με τα πιο παραδοσιακά, σταθερά φωτιστικά σώματα και την ίδια διχρωμία στο αμάξωμα.
Να σημειωθεί ότι πολλά από τα μέρη του εσωτερικού όπως τα καθίσματα και στις δύο περιπτώσεις δεν έχουν αντικατασταθεί με καινούρια, αλλά με επιδιορθωμένες, συντηρημένες εκδοχές των παλαιών ενώ πολλά στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι ζώνες ασφαλείας κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Πέρα από την τόλμη της Toyota, αυτό που θα άξιζε επίσης να συγκρατήσει κανείς από τα δύο πρωτότυπα, εκτός φυσικά από την συνεχή εξέλιξη των υδρογοκίνητων εφαρμογών από τους Ιάπωνες, είναι ότι η Lexus έχει ήδη ανακοινώσει ότι εξελίσσει ένα «μηχανικό» κιβώτιο σε συνδυασμό με συμπλέκτη, για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, στοχεύοντας να αυξήσει την εμπλοκή του οδηγού στη διαδικασία εφόσον εκείνος το επιθυμεί.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις