Greenwashing: Η Κομισιόν προωθεί μέτρα για την πράσινη παραπλάνηση
Έρευνα του 2020 έδειχνε ότι περισσότεροι από τους μισούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς προϊόντων που μελετήθηκαν περιείχαν «ασαφείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες πληροφορίες».
Σε μια προσπάθεια να περιορίσει το εκτεταμένο greenwashing στη διαφήμιση προϊόντων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών ισχυρισμών για το κλίμα από εταιρείες.
Σύμφωνα με προσχέδιο των συγκεκριμένων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που αποκαλύπτει το Bloomberg, οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί που γίνονται από εταιρείες σχετικά με τα προϊόντα τους υποστηρίζονται από επιστημονικά στοιχεία.
Επίσης, όσες εταιρείες θέλουν να διαφημίσουν τις θετικές πτυχές των προσφορών τους σε ό,τι αφορά το κλίμα πρέπει επίσης να τονίσουν τις επιζήμιες επιπτώσεις.
Παραπλανητικές διαφημίσεις
Στο σχέδιο των προτάσεων αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι σε έρευνα του 2020 διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς προϊόντων που μελετήθηκαν περιείχαν «ασαφείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες πληροφορίες».
«Αυτή η πρωτοβουλία θα συμβάλει στην καταπολέμηση του πράσινου ξεπλύματος», ανέφερε το προσχέδιο εγγράφου, το οποίο εξακολουθεί να υπόκειται σε αλλαγές. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους οικολογικούς ισχυρισμούς είναι αρκετά χαμηλή».
Το σχέδιο, το οποίο αναμένεται τους επόμενους μήνες, θα είναι μεταξύ μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζει η Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι η αναπτυσσόμενη βιομηχανία για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα δεν βασίζεται σε αμφίβολα δεδομένα για το κλίμα. Οι κανόνες προορίζονται να λειτουργούν παράλληλα με τα υπάρχοντα περιβαλλοντικά σήματα, όπως το οικολογικό σήμα της ίδιας της ΕΕ.
Τέλος σύμφωνα πάντα με το προσχέδιο, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις σε εκείνες τις εταιρείες που δεν υποστηρίζουν τις απαιτήσεις τους.
Τι είναι το greenwashing
Ο όρος greenwashing αναφέρεται στην τεχνική εξαπάτησης του καταναλωτή μέσω παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με το πώς τα προϊόντα μιας εταιρείας είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον, υγιεινά ή βιώσιμα, έχοντας ως απώτερο στόχο τη θετική προβολή της εταιρείας, καταλήγοντας εννοείται στην αύξηση των πωλήσεών της. Ο όρος υιοθετήθηκε πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν ένα ξενοδοχείο τοποθέτησε ανακοινώσεις στους χώρους του ζητώντας από τους πελάτες να χρησιμοποιούν τις πετσέτες τους για πάνω από μία μέρα, ώστε να σωθεί ο πλανήτης.
Πηγή: OT.gr
- Παππάς: Όποιος ανησυχεί υπέρμετρα «να μη πάθει ΣΥΡΙΖΑ», ας αναλογιστεί μήπως ήδη «έχει πάθει Μητσοτάκη»
- Γερμανία: Τηλεφώνημα για βόμβα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ροστόκ
- Τουρκία: Ισχυρή έκρηξη στα διυλιστήρια στη Νικομήδεια – Αναφορές για 12 τραυματίες
- Η Επανάσταση του Τουρισμού Ευεξίας και Αντιγήρανσης στην Ελλάδα
- Αμερικανικές εκλογές: Ένας 24χρονος έδωσε μπουνιά σε εκλογικό υπάλληλο
- Aταμάν: «Όταν η Εuroleague ανακοινώσει που θα γίνει το Final Four θα πω στους φιλάθλους να πάρουν εισιτήρια»