Market Pass: Από την 1η Φεβρουαρίου οι αιτήσεις – Οι δικαιούχοι και τα ποσά
Ποιοι οι δικαιούχοι και τα ποσά που θα λάβουν
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- Πρόστιμα 5,5 εκατ. για αισχροκέρδεια σε 8 πολυεθνικές - Για ποιες εταιρείες χτυπάει η καμπάνα
- Το Λονδίνο καταδικάζει τις «απειλές» Μεντβέντεφ – Είπε ότι δημοσιογράφοι των Times είναι «νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»
Νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό θα ανοίξει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το Market Pass, γνωστό και ως κάρτα αγορών.
Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το κράτος θα καλύπτει το 10% του κόστους που καταβάλλει μηνιαίως το νοικοκυριό για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ. Εκτιμάται ότι οι δικαιούχοι είναι περί τα 3,5 εκατ.
Η απόφαση να ξεκινήσουν νωρίτερα οι αιτήσεις σχετίζεται με το νέο, «μίνι-κύμα» ανατιμήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπως δείχνουν και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός παρουσιάζει μείωση, όμως οι τιμές σε ορισμένες κατηγορίες τροφίμων είναι σε άνοδο έως και κατά 25% και άνω.
Συγκεκριμένα:
στο ψωμί και τα δημητριακά η μεταβολή είναι 18,1%
στα κρέατα 17,8%
στα ψάρια 2,4%
στα γαλακτοκομικά και αυγά 25,6%
στα έλαια και τα λίπη 21,7%
στα φρούτα 2,7%
στα λαχανικά 13,1%
σε ζάχαρη, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά 8,7%
στα λοιπά τρόφιμα 14%
Ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης προ ημερών ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα για τις αιτήσεις θα ανοίξει την 1η Φεβρουαρίου και πως εντός του μηνός (Φεβρουαρίου) θα ξεκινήσουν οι πληρωμές, που πιθανότατα θα αφορούν σε όσους κάνουν αποδεκτή την ψηφιακή κάρτα.
«Έχουν ξεκινήσει ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, σε διάφορα προϊόντα, της τάξεως του 5-10% όπως σε γαλακτοκομικά, κρέατα, απορρυπαντικά και είναι ανατιμήσεις που έχουν να κάνουν με όλη την αύξηση του πληθωρισμού του τελευταίου τρίμηνου του έτους – το τελευταίο τρίμηνο δεν είχαμε καθόλου ανατιμήσεις – και όλη η πληθωριστική πίεση μου μαζεύτηκε σε διάφορα προϊόντα Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο, αποτυπώνεται στις αυξήσεις που κάνουν οι εταιρείες τον Ιανουάριο», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει συμβάλει στη συγκράτηση των τιμών σε βασικά προϊόντα, την ώρα που σε άλλες κατηγορίες οι τιμές ανεβαίνουν. Όπως είπε, το 50% των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ είναι από το καλάθι, για το οποίο εξετάζεται η προσθήκη επώνυμων προϊόντων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις