Άννα Αδριανού: Ο έρωτας γεννήθηκε για δύο, χρειάζεται προστασία και εσωτερική δουλειά για να κρατηθεί ζωντανός
Η ερωμένη και σύζυγος είναι δυο πλευρές της γυναικείας ερωτικής ζωής … Οι δύο όψεις του θηλυκού προσώπου, που ψάχνει μέσα από διαφορετικούς δρόμους το ίδιο πράγμα: Την αγάπη του άντρα,
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- «Παλιάνθρωπε…» - Οργή λαού έξω από την Εισαγγελία, νέες μαρτυρίες για τον αστυνομικό της Βουλής
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
Η Άννα Αδριανού λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης «Οι πιο Δυνατές», που θα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Αλκμήνη το Σάββατο 28 Ιανουαρίου μας μιλά για το έργο, που εμπνεύστηκε από τους πιο «δυνατούς» μονολόγους του Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Για τον έρωτα, τις σχέσεις, την απιστία και πώς αντιδρά η ίδια, τι αναζητά στη ζωή και τη συμβουλή του πατέρα της που κρατά σας φυλαχτό: «Μην προεξοφλείς την στεναχώρια του αύριο».
Πώς επιλέξετε να παρουσιάσετε ξανά το συγκεκριμένο έργο;
Το πρωτοέγραψα πριν από δέκα χρόνια (Με αφορμή έναν μονόλογο του Αύγουστου Στρίνμπεργκ, και παρουσιάστηκε τότε σαν ένα μικρό μονόπρακτο με επιτυχία, αλλά κοιτάζοντας το τώρα, τόσα χρόνια μετά, ένοιωσα ότι δεν ήταν ολοκληρωμένο κι αποφάσισα να το ξαναγράψω, με την σημερινή μου ματιά κι εμπειρία σαν συγγραφέας αλλά και σαν γυναίκα.
Άλλωστε το θέμα της απιστίας και του γυναικείου ανταγωνισμού για έναν άντρα, που τελικά παίζει μαζί τους και κακοποιεί συναισθηματικά και τις δυό, με τον τρόπο του, είναι παντοτινό και θα έλεγα, πιο επίκαιρο από ποτέ στις μέρες μας, που οι γυναίκες προσπαθούν να ορίσουν τον αληθινό εαυτό τους και τις ανάγκες τους και να διεκδικήσουν τα ψυχικά και συναισθηματικά τους δικαιώματα. Είναι ένα έργο πάνω στην στάση της γυναίκας απέναντι στην κτητικότητα των ανδρών και στην υποδούλωση της προσωπικότητάς τους, με αφορμή τον έρωτα και την ανάγκη μιας σχέσης.
Έχετε βιώσει τον ρόλο της απατημένης συζύγου στην προσωπική ζωή σας;
Φοβάμαι ότι σχεδόν όλες οι γυναίκες έχουν βιώσει κάτι τέτοιο και είναι άκρως οδυνηρό. Όμως είναι στο χέρι τους πώς θα αντιδράσουν σ’ αυτό. Θα μπούν στην παγίδα του ανταγωνισμού με την άλλη και θα καταναλώσουν την ζωή τους, να «την νικήσουν» και να πάρουν πίσω τον άπιστο, που συνήθως δεν είναι παρά ένας νάρκισσος, ανίκανος να αγαπάει αληθινά; Ή θα αποφασίσουν ότι «στους δύο, τρίτος δεν χωρά» και θα βγούν από το τρίγωνο, αναζητώντας την ελευθερία τους κι αργότερα μια πραγματική αγάπη;
Πώς αντιδράτε στην απιστία;
Πιστεύω ότι είναι δείγμα ότι κάτι πολύ βαθύ κι ουσιαστικό δεν πάει καλά στην ίδια την σχέση, γιαυτό φεύγω. Και μάλιστα άμεσα. Δεν είμαι διατεθειμένη να διεκδικήσω κάποιον που από μόνος του, «δεν είναι κοντά μου», μου λέει ψέμματα κι έχει ανάγκη από ένα τρίτο πρόσωπο, έστω και για να κολακευτεί και να επιβεβαιωθεί. Μια σχέση αγάπης κι έρωτα για μένα είναι σοβαρή υπόθεση και θέλει «αρετή και τόλμη» για να διατηρηθεί και να ανθίσει.
Ποιο είναι το μήνυμα του έργου τόσο για τις γυναίκες όσο και τους άνδρες;
Ότι ο έρωτας γεννήθηκε για δύο, χρειάζεται προστασία και εσωτερική δουλειά για να κρατηθεί ζωντανός. Είναι όπως το λουλούδι του Μικρού Πρίγκηπα: Είναι μοναδικό επειδή ο Πρίγκηπας το ξεχώρισε από τα άλλα και το αγαπάει. Επειδή δεν βαρέθηκε να το φροντίζει. Αν λοιπόν γνωρίσουμε κάποια στιγμή στη ζωή μας τον αληθινό έρωτα, οφείλουμε να τον ζήσουμε, χωρίς… το δίχτυ ασφαλείας, που μπορεί να είναι ένα τρίτο πρόσωπο, είτε πρόκειται για την σύζυγο, είτε για την ερωμένη.
Το ίδιο ισχύει και για τους άντρες, κι ας λένε ότι είναι γεννημένοι πολυγαμικοί. Άλλωστε ο έρωτας αξίζει όταν μας οδηγεί στην υπέρβαση του εαυτού και της φύσης μας, κι έτσι αξίζει.
Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τα έργα που ανεβάζετε;
Θέλω να έχουν κάτι ουσιαστικό να πούν. Δεν εννοώ ένα χονδροειδές μήνυμα, αλλά έστω μια ανησυχία, κάτι κοινωνικό ή υπαρξιακό που απασχολεί την ανθρώπινη ψυχή και βλέποντας το ο θεατής ανοίγει τα μάτια και την ψυχή του. Και «ψυχαγωγείται», δεν διασκεδάζει έτσι απλά. Ακόμα κι αν πρόκειται για κωμωδία. Άλλωστε και ΟΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ έχουν πολλές κωμικές στιγμές.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Φαντάζομαι ότι με τρομάζει ο θάνατος, όπως τους περισσότερους ανθρώπους, παρόλο που πιστεύω ότι δεν τελειώνει τίποτα εκεί. Αλλά μιας και δεν τον αποφεύγουμε, δεν τον σκέφτομαι. Πιο πολύ απ’ όλα όμως φοβάμαι και προσέχω να μην πάει η ζωή μου χαμένη. Να είναι η κάθε μέρα σημαντική και να προσφέρει κάτι θαυμαστό αλλά και βοήθεια και στους άλλους. Πιστεύω ότι η ευτυχία είναι ανάλογη με την αρμονία και την καλοσύνη που καλλιεργούμε μέσα μας. Και, ναι φοβάμαι πάντα να μην τα χάσω.
Μια συμβουλή που κρατάτε από τον πατέρα σας;
Μου έλεγε συχνά: «Μην προεξοφλείς την στεναχώρια του αύριο» και «Αν ποτέ σε πάνε να σε εκτελέσουν, κοίτα να χαρείς την διαδρομή».
Πώς κρίνετε την απόφαση της κυβέρνησης για το νέο ΠΔ 85/2022. που αφορά στην υποβάθμιση των πτυχίων των δραματικών σχολών;
Την βρίσκω απαράδεκτη. Δεν υπάρχει κράτος χωρίς πολιτισμό, ούτε πολιτισμός χωρίς καλλιτέχνες. Το θέατρο και οι καλλιτέχνες του ήταν ανέκαθεν, ο καθρέπτης της κοινωνίας και της ανθρώπινης ψυχής, το βήμα για σπουδαίες ιδέες και την φιλοσοφία. Αξίζουν σεβασμό κι όχι υποβάθμιση
Είστε ικανοποιημένη με την καλλιτεχνική διαδρομή σας; Έτσι τη φανταζόσασταν;
Είμαι. Έχω μάθει ότι ο καθένας κάνει σε κάθε στάδιο της ζωής του αυτό που μπορεί αλλά και το Σύμπαν του δίνει τις ευκαιρίες που του πρέπουν. Άλλωστε σημασία δεν έχει η καλλιτεχνική διαδρομή αλλά η διαδρομή μας στη ζωή, στην εξέλιξη της ψυχής μας. Όλα τα άλλα είναι σταθμοί και προκλήσεις γύρω από αυτά τα δύο.
Επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια;
Έχω στο νου μου μια… επιστροφή στο σενάριο με κάτι που με γοητεύει αλλά δεν κάνω μακροχρόνια σχέδια γιατί… ‘όταν ο άνθρωπος σκέφτεται, ο Θεός γελάει. Αυτή την στιγμή δίνω όλη μου την ενέργεια στην παράσταση μας.
Πληροφορίες παράστασης
Οι Πιο Δυνατές
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΕΠΗ ΜΟΣΧΟΒΑΚΟΥ
ΣΚΗΝΙΚΑ/ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΥΝΤΖΕΡΗΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΠΡΑΤΣΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ/ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΔΗΜΤΡΑ ΝΙΚΗΤΕΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΕΠΗ ΜΟΣΧΟΒΑΚΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΥΛΑΚΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΛΟΥΛΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: RMLIGHT/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟς ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΚΟΛΑΚΗς
ΕΡΜΗΝΕΙΑ αννα αδριανου- λιλυ τσεσματζογλου – MAΓΔΑ ΚΟΥΣΤΕΡΗ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΚΑΘΕ ΣΑΒΑΤΟ 21.30 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ 18.30
ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ (Αλκμήνης 8-12. στάση μετρό Κεραμεικός)
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΤICKET SERVICES: 12 EYΡΩ
ΤΑΜΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ :15 ΕΥΡΩ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις