Tesla: Στημένο το βίντεο που διαφήμιζε την «πλήρως αυτόνομη οδήγηση»
Όταν το αυτοκίνητο επιχείρησε να παρκάρει μόνο του έπεσε πάνω στην περίφραξη του πάρκινγκ. Οι οδηγοί χρειάστηκε να παρέμβουν.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Βίντεο που παρουσίασε το 2016 η Tesla για να διαφημίσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης ήταν στην πραγματικότητα στημένο και δεν έδειχνε τις πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου, αποκαλύπτει η κατάθεση μηχανικού της εταιρείας σε αμερικανικό δικαστήριο.
Το επίμαχο βίντεο, το οποίο παραμένει διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο της Tesla, παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2016 και αναρτήθηκε στο Twitter από τον Έλον Μασκ, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ως απόδειξη ότι τα Tesla «οδηγούν τον εαυτό τους».
Όμως το Model X που εμφανιζόταν στο βίντεο δεν «οδηγούσε τον εαυτό του», παραδέχτηκε ο Άσοκ Ελουσουάμι, διευθυντής του τμήματος λογισμικού Autopilot στην Tesla, μιλώντας ως μάρτυρας κατά την εκδίκαση αγωγής κατά της Tesla σχετικά με θανατηφόρο δυστύχημα το 2018.
Η κατάθεση δόθηκε τον Ιούλιο, μόλις τώρα όμως έρχεται στο φως από το Reuters.
Το βίντεο ξεκινά με τη φράση «Το πρόσωπο στην θέση του οδηγού βρίσκεται εκεί μόνο για νομικούς λόγους. Δεν κάνει τίποτα. Το αυτοκίνητο οδηγεί τον εαυτό του».
Όπως δήλωσε ο Ελουσουάμι, το βίντεο γυρίστηκε με εντολή του Μασκ ως «επίδειξη των δυνατοτήτων του συστήματος».
Το όχημα κινήθηκε κατά μήκος μιας προκαθορισμένης διαδρομής, από ένα σπίτι στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια μέχρι τα τότε κεντρικά γραφεία της Tesla στο Πάλο Άλτο.
To 2021 οι New York Times αποκάλυψαν ότι η διαδρομή είχε προκαταβολικά χαρτογραφηθεί σε τρεις διαστάσεις, κάτι που δεν είχε διευκρινίσει η εταιρεία.
Στη διάρκεια της διαδρομής οι οδηγοί παρενέβησαν για να αναλάβουν τον έλεγχο του οχήματος, κατέθεσε ο Ελουσουάμι. Όταν το Model X επιχείρησε να παρκάρει μόνο του έπεσε πάνω στην περίφραξη του χώρου στάθμευσης της Tesla, αποκάλυψε.
Όταν δε ρωτήθηκε αν το βίντεο δείχνει τις ικανότητες του συστήματος Autopilot το 2016, ο Ελουσουάμι απάντησε όχι.
«Στόχος του βίντεο δεν ήταν να δείξει με ακρίβεια τι ήταν διαθέσιμο στους αγοραστές το 2016. Στόχος ήταν να δείξει τι μπορεί να ενσωματωθεί στο σύστημα» είπε ο Ελουσουάμι στο δικαστήριο.
Όμως ο Έλον Μασκ είχε δώσει εντελώς διαφορετική εικόνα, γράφοντας στο Twitter πως «το Tesla οδηγεί τον εαυτό του (χωρίς καμία απολύτως ανθρώπινη παρέμβαση) μέσα από αστικούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους, και μετά βρίσκει θέση στάθμευσης».
Tesla drives itself (no human input at all) thru urban streets to highway to streets, then finds a parking spot https://t.co/V2T7KGMPBo
— Elon Musk (@elonmusk) October 20, 2016
Η Tesla διευκρινίζει στον δικτυακό τόπο της ότι το Autopilot μπορεί να αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού και του φρένου σε δρόμους με διαγράμμιση, όμως οι δυνατότητες αυτές «δεν καθιστούν το όχημα αυτόνομο».
Η εταιρεία τονίζει επίσης ότι οι οδηγοί πρέπει να κρατούν τα χέρια στο τιμόνι και να είναι έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.
Παρόλα αυτά η Tesla βρίσκεται στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών για τους ισχυρισμούς της. Έπειτα από μια σειρά τροχαίων δυστυχημάτων με τον «αυτόματο πιλότο» ενεργοποιημένο, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ξεκίνησε έρευνα το 2021 για τον ισχυρισμό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας οδηγούν τον εαυτό τους.
Η δίκη στην οποία κατέθεσε ο Ελουσουάμι αφορούσε θανατηφόρα σύγκρουση το 2018 στο Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια, δυστύχημα στο οποίο σκοτώθηκε ο μηχανικός της Apple Ουάλτερ Χουάνγκ.
Με έρευνά του το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών κατέληξε το 2020 το δυστύχημα είναι πιθανό να προήλθε από απροσεξία του οδηγού σε συνδυασμό με τους περιορισμούς του Autopilot.
Εκτίμησε επίσης ότι «η πλημμελής παρακολούθηση της απασχόλησης του οδηγού» έπαιξε ρόλο στο συμβάν.
Πράγματι, ο Ελουσουάμι είπε ότι οι οδηγοί μπορούν να «ξεγελούν το σύστημα» ώστε να νομίζει το αυτοκίνητο ότι έχουν τον έλεγχο του τιμονιού.
Ο Ελουσουάμι, ο Μασκ και η Tesla δεν ανταποκρίθηκαν σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις