Οι Ελληνες προτιμούν τα μοντέλα βενζίνης
Ενας στους δύο καταναλωτές αγόρασε SUV, ενώ η επιδότηση στα ηλεκτρικά έδωσε ώθηση στα ΙΧ που μπαίνουν στην πρίζα
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Κρύο και καταιγίδες από το απόγευμα - Σε ποιες περιοχές θα χιονίσει
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα των 100 χιλιάδων μονάδων. Συγκεκριμένα και παρά τα προβλήματα που προκάλεσαν οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των μοντέλων – δημιουργώντας ουρές αναμονής στις αντιπροσωπείες -, στην Ελλάδα πρωτοκυκλοφόρησαν το 2022105.283 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ καιτου ΣΕΑΑ, σημειώνοντας αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2021(100.911).
Ο Δεκέμβριος του 2022, που παραδοσιακά είναι ένας νωχελικός μήνας από πλευράς πωλήσεων – μιας και οι αγοραστές αναστέλλουν την αγορά ώστε να αποφύγουν την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας -, ήταν ένας ιδιαίτερα αποδοτικός μήνας σημειώνοντας αύξηση 14,7% (6.486 ταξινομήσεις).
Για ακόμη μία χρονιά οι Ελληνες έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση στα SUV – ιδίως στα μικρά και μικρομεσαία crossovers – ενώ ένας στους δύο επέλεξε ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης!
Ειδικότερα τα μοντέλα βενζίνης κατέκτησαν μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 44,8%(49,2% σε σχέση με το 2021), ενώ ανοδική είναι η πορεία των υβριδικών αυτοκινήτων με 27,6% (23,2% το 2021). Τα επαναφορτιζόμενα (plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά) ανήλθαν σε 7,9%,ενώ τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα περιορίστηκαν στο 16,3% (17,4% το 2021). Οσον αφορά του φυσικού αερίου φαίνεται ότι δεν είχαν ιδιαίτερη δυναμική αγγίζοντας το 0,6%και τα υγραερίου το 2,9% (2%).
Δεν αλλάζουν
Οι Ελληνες δείχνουν να έχουν σταθερές προτιμήσεις στις μάρκες. Ετσι και το 2022 η Toyota αναδείχθηκε η αγαπημένη φίρμα των ελλήνων αγοραστών καινούργιου αυτοκινήτου με πρωταθλητή στις πωλήσεις το Toyota Yaris.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική φίρμα σημείωσε 14.834 πωλήσεις (+12,7%) ενώ δεύτερη ήρθε η Hyundai και στην τρίτη θέση η Peugeot. Την πεντάδα συμπλήρωσαν η VW και η Opel. Στις πολυτελείς φίρμες η Mercedes ήταν αυτή που κέρδισε την κούρσα με 4.792 ταξινομήσεις.
Τα ηλεκτρικά
Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα όπου μόνο τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα πουλήθηκαν 324 αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ, όντας η καλύτερη επίδοση σε μηνιαίες πωλήσεις στη χώρα μας.
Αλλά και συνολικά το 2022 οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων άγγιξαν τις 2.841 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 30,6% σε σχέση με το 2021.
Οπως φαίνεται η κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», έδωσε ιδιαίτερη ώθηση τους υποψήφιους αγοραστές – η επιδότηση αγγίζει τις 8.000 ευρώ – με τα μοντέλα της Tesla να κερδίζουν την κούρσα, ενώ ακολουθούν το VW ID.4 και το ηλεκτρικό Fiat 500.
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς αυτοκινήτου το 2023 αναμένεται ιδιαίτερη ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών μιας και φέτος το κράτος θα επιδοτεί την αγορά τους, ενώ η συγκεκριμένη κατηγορία θα εμπλουτιστεί με δεκάδες καινούργια ηλεκτρικά (στη χώρα μας υπάρχουν σχεδόν 50 προτάσεις σε αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ από τις ελληνικές αντιπροσωπείες).
Eπίσης, στις νέες προτάσεις ηλεκτρικών οι αγοραστές βλέπουν με θετική ματιά τη διάδοση των δημόσιων φορτιστών τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ οι νέες μπαταρίες με την αυξημένη αυτονομία τους κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις τους.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις