To six pack και οι «φέτες» εγκατέλειψαν τα αντρικά πρότυπα ομορφιάς – Το «dad bod» είναι εδώ
Ενώ η θετικότητα του σώματος και οι καμπύλες εμφανίζονται σιγά σιγά στη γυναικεία μόδα, οι ανδρικές πασαρέλες παραμένουν περιορισμένες σε κοκαλιάρικα ή μυώδη μοντέλα. Αλλά νέοι σχεδιαστές, όπως o Ισπανός Brais Albor, ανατρέπουν αυτά τα πρότυπα ομορφιάς.
Με αφορμή την εβδομάδα μόδας του Παρισιού για τις ανδρικές πασαρέλες φθινόπωρο-χειμώνα 2023-2024 – τέθηκε ένα ερώτημα: θα αλλάξουν τα ανδρικά σώματα στην πασαρέλα; Αυτό συμβαίνει ήδη για τις γυναίκες, με μικρά βήματα, με ένα ή δύο μοντέλα με χαριτωμένες καμπύλες να είναι διάσπαρτα σε κάποιες επιδείξεις.
«Αντανακλώντας τον κόσμο του αύριο»
Θα επηρεάσει κάποτε αυτή η body positive στροφή την ανδρική μόδα; Ο επικεφαλής ενός μεγάλου πρακτορείου μοντέλων, ο οποίος προτιμά να διατηρήσει την ανωνυμία του, διαψεύδει τις ελπίδες μας, αρνούμενος ότι υπήρξε οποιαδήποτε διαφορά επιλογής στα σώματα: «Υπήρξε μια μικρή αλλαγή στα κορίτσια, αλλά για τους άνδρες όχι. Δεν υπάρχει ζήτηση από τους σχεδιαστές για άλλα μεγέθη. Ευτυχώς, βλέπουμε μεγαλύτερη ποικιλομορφία στην πασαρέλα, αλλά τίποτα όσον αφορά το μέγεθος».
Πριν υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες και αναφέρουμε μερικά παραδείγματα: «Ο Hedi Slimane στη Celine συνεχίζει να κάνει κάστινγκ για να βρει τους πολύ αδύνατους ροκάδες για τα σόου του. Ο Jacquemus επιλέγει αγόρια που είναι λίγο πιο «ανδροπρεπή», όπως οι Ιταλοί που αγαπούν τα μυώδη αγόρια, εκτός από τους Zegna, Fendi και Prada».
Όπως και στην πραγματική ζωή
Στην πραγματική ζωή, ενώ οι χοντρές ή παχουλές γυναίκες πρέπει να δικαιολογούν τακτικά την εμφάνισή τους, το ανδρικό σώμα στιγματίζεται γενικά λιγότερο όταν είναι «παχουλό» – οι καμπύλες θεωρούνται σημάδι καλής διάθεσης, ενώ για τις γυναίκες θεωρούνται σημάδι χαλαρότητας.
Αυτές τις μέρες, το dad bod, το φιλικό αγόρι με λίγη κοιλιά, που θυμίζει το σώμα του μπαμπά, επανέρχεται στη μόδα. Και είναι επιτέλους έτοιμο να βγει στην πασαρέλα.
Ο Alexandre Mattiussi, σχεδιαστής της γαλλικής μάρκας Ami, μας είπε ότι ήθελε να το κάνει θέμα σε λίγους μήνες. Η σχεδιάστρια Marine Serre, από την πλευρά της, έχει συχνά παρουσιάσει άνδρες διαφόρων εμφανίσεων και ηλικιών και θεωρεί ότι οι σχεδιαστές έχουν ευθύνη και κάποια επιρροή: «Είτε πρόκειται για άνδρες είτε για γυναίκες, προσπαθώ να δώσω πραγματικότητα στα σόου μου και, για να το κάνω αυτό, είναι σημαντικό για μένα να συμπεριλάβω όλους τους τύπους σωμάτων. […] Για μένα, οι επιδείξεις μόδας είναι ένας τρόπος να αντικατοπτρίζεται ο κόσμος του αύριο. Η μόδα μας επηρεάζει θέτοντας πρότυπα ομορφιάς που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κοινωνία και στον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε το σώμα μας».
Ο Καλιφορνέζος σχεδιαστής Spencer Phipps, ο οποίος δεν θα είναι στο Παρίσι αυτή τη σεζόν, όπως συνηθίζει, υπήρξε πρωτοπόρος σε αυτό το θέμα, παρουσιάζοντας σωματικές φυσιογνωμίες που διαφέρουν από τη σφαίρα της μόδας. Η ανοιχτά ομοφυλόφιλη προκατάληψή του μας υπενθυμίζει ότι οι καμπύλες αναφέρονται σε μια «κατηγορία» ομοφυλόφιλων αγοριών: τις «αρκούδες» ή τους γενειοφόρους άνδρες.
«Ας δημιουργήσουμε μια πιο πραγματική μόδα»
Λίγοι οίκοι ασχολούνται με αυτό το θέμα (εκτός από τον γαλλικό Louis Gabriel Nouchi ή τον ιαπωνικό Doublet), μιλώντας ή παρουσιάζοντας σώματα σε διάφορα σχήματα. Ο Brais Albor, ένας 28χρονος σχεδιαστής από τη Γαλικία της Ισπανίας, ο οποίος σήμερα ζει στο Μιλάνο όπου εργάζεται για τον οίκο Versace, δημιουργεί ανδρικά ρούχα με το όνομά του και τα φοράνε «στρογγυλοί» άντρες.
Δεν το βλέπει αυτό ως πρόβλημα, «αφού είμαι κι εγώ έτσι», λέει όταν ερωτάται. «Υπάρχουν διάφορα είδη ομορφιάς» λέει ο Albor. Δεν υπάρχει μόνο μία φυλή, ένα φύλο ή ένα σώμα, και αυτό είναι κάτι που θέλω να αλλάξω στον σημερινό κόσμο της μόδας. Το πρότυπο σώμα αυτής της εποχής είναι το κοκαλιάρικο, λευκό αγόρι και αυτό είναι κάτι εξωπραγματικό. Ο κόσμος είναι γεμάτος από ανθρώπους με διαφορετικές όψεις, όλοι πραγματικά όμορφοι! Ας δημιουργήσουμε λοιπόν μια πιο αληθινή μόδα και μαζί με αυτή να ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να αγαπήσουν τον εαυτό τους και να ντυθούν με τη μόδα που προτιμούν».
Ο Ισπανός λυπάται που «οι μεγάλες μάρκες που θα μπορούσαν να προωθήσουν την αλλαγή στην πασαρέλα δεν το κάνουν».
«Προσπαθούν χρησιμοποιώντας δύο ή τρία μοντέλα με πιο καμπυλωτό σώμα στη συλλογή τους, αλλά ολόκληρη η επίδειξη εξακολουθεί να μην είναι ρεαλιστική. Μου άρεσε πολύ η εποχή που ο Gianni Versace χρησιμοποιούσε πραγματικούς άνδρες, πολλοί από τους οποίους ήταν πιο μυώδεις. Ο Alexander Rafalski, σε μια από τις καμπάνιες του στα τέλη της δεκαετίας του ’90, πάντα με ενέπνεε. Μου αρέσει πολύ αυτή η αντίθεση μεταξύ του παραδοσιακού ανδρισμού και του τοξικού ανδρισμού. Στη δική μου μόδα, χρησιμοποιώ το τελευταίο ειρωνικά για να προτείνω μια νέα ταυτότητα».
Ως φιναλίστ του διεθνούς διαγωνισμού μόδας International Talent Support στην Τεργέστη της Ιταλίας τον Σεπτέμβριο, ο Brais Albor διαπίστωσε ότι πολλοί άνθρωποι τον ρωτούσαν πού μπορούσαν να αγοράσουν τα ρούχα του. Σχεδόν όλοι φορούσαν μεγαλύτερα νούμερα από αυτά που βλέπεις στην πασαρέλα» λέει.
Θα ήθελα να μπορέσω να λανσάρω το εμπορικό σήμα μου για να ικανοποιήσω αυτό το κοινό, επειδή υπάρχει αγορά και είναι πρόθυμο να βρει προϊόντα ειδικά γι’ αυτό». Θα χρειαστεί τουλάχιστον μία ακόμη σεζόν.
*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην liberation.fr
*Επιμέλεια: Έφη Αλεβίζου
- Αμφιλοχία: Νεκρός 27χρονος οδηγός που έπεσε με το αυτοκίνητό του στον Αμβρακικό Κόλπο
- Τίμοθι Σαλαμέ: Περήφανος για τον ρόλο του ως Μπομπ Ντίλαν στην ταινία «A Complete Unknown»
- Συγκινητικό μήνυμα από τον Σιμεόνε μετά τη νίκη επί της Μπαρτσελόνα (vid)
- Συνελήφθη και δεύτερος αστυνομικός της Βουλής για ενδοοικογενειακή βία
- Μιχάλης Χατζηγιάννης: Ξεσήκωσε το Roof Stage του Gazarte στη χριστουγεννιάτικη πρεμιέρα του
- Βραζιλία: Αποκαλυπτικές φωτογραφίες της απομονωμένης κοινότητας των Μassaco του Αμαζονίου