Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τέσσερα πιστοποιητικά σε ένα και όλα online

Τέσσερα πιστοποιητικά σε ένα και όλα online

Θα απαλλάξει πολίτες, δικηγόρους και συμβολαιογράφους από το χάσιμο χρόνου στις ουρές και την πρωτοφανή ταλαιπωρία που υφίστανται σήμερα

Ερχεται το «Ενιαίο Πιστοποιητικό Κληρονομιάς», πιθανότατα από Φεβρουάριο, που θα απαλλάξει πολίτες, δικηγόρους και συμβολαιογράφους από το χάσιμο χρόνου στις ουρές και την πρωτοφανή ταλαιπωρία που υφίστανται σήμερα όσοι προσπαθούν να ρυθμίσουν κληρονομικά ζητήματα.

Πρόκειται για το επόμενο μεγάλο βήμα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης, που μαζί με τον «ΑΦΜ από… κούνια» και την ηλεκτρονική ταξινόμηση των αυτοκινήτων (καινούργιων και μεταχειρισμένων), αναμένεται από τον ερχόμενο μήνα να προστεθούν στο «οπλοστάσιο» των πολιτών απέναντι στο «τέρας» της γραφειοκρατίας.

Μιλώντας στα «ΝΕΑ», ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, εξηγεί ότι «σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης γίνεται πλέον πράξη η ενοποίηση όλων των εγγράφων που σχετίζονται με θέματα κληρονομιάς και διαθήκης». Σύντομα, λέει ο Λ. Χριστόπουλος, τέσσερα διαφορετικά πιστοποιητικά θα ενοποιηθούν σε ένα «Ενιαίο Πιστοποιητικό Κληρονομιάς». Πρόκειται για τα πιστοποιητικά: περί αποποίησης ή μη κληρονομιάς, περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης (εκδίδονται από Ειρηνοδικείο ή Πρωτοδικείο), περί προσβολής – αμφισβήτησης ή μη κληρονομικού δικαιώματος (εκδίδεται από Πρωτοδικείο) και περί αναγγελίας ή μη κληρονομικού δικαιώματος (εκδίδεται από Ειρηνοδικείο).

Το «Ενιαίο Πιστοποιητικό Κληρονομιάς» θα έχει ισχύ έξι μηνών, ενώ η σχετική αίτηση για την έκδοσή του θα γίνεται ηλεκτρονικά μέσω τουsolon.gov.gr και θα είναι ενιαία για όλα τα δικαστικά καταστήματα της χώρας. Σε πρώτη φάση, ηλεκτρονικά θα ανταποκρίνονται τα δικαστήρια που έχουν υπαχθεί στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης (ΟΣΔΔΥ – ΠΠ). Για τα δικαστήρια που δεν έχουν ακόμα υπαχθεί στο ΟΣΔΔΥ – ΠΠ, η αίτηση θα γίνεται είτε με φυσική παρουσία στη Γραμματεία τους, είτε στα ΚΕΠ.

Μαζί με το «Ενιαίο Πιστοποιητικό Κληρονομιάς», αναφέρει ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, θα έρθουν σύντομα άλλα δύο «ψηφιακά εργαλεία» που θα διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών.

Ο ΑΦΜ από… κούνια

«Αυτήν τη στιγμή, εργαζόμαστε πάνω σε διάφορες δράσεις στο πλαίσιο της Εθνικής Πολιτικής Διοικητικών Διαδικασιών, όπως είναι η “ψηφιακή δήλωση γέννησης”. Στο επόμενο διάστημα, μέσω της ψηφιακής δήλωσης γέννησης θα αποδίδεται αμέσως στα νεογνά και ΑΦΜ, ενώ θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά η αίτηση χορήγησης επιδόματος λοχείας για τις μητέρες που είναι ασφαλισμένες στον ΕΦΚΑ», λέει ο Λ. Χριστόπουλος. Ηδη, από τον Φεβρουάριο του 2020, πέντε διαφορετικές διαδικασίες που αφορούσαν τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν όταν γεννιέται ένα παιδί, συμπτύχθηκαν σε μία. Πλέον κάθε νεογνό, με μόνη αίτηση αυτή στο μαιευτήριο και μοναδικό δικαιολογητικό τα έγγραφα ταυτοπροσωπίας των γονέων του, αποκτά Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης, παίρνει ΑΜΚΑ, εγγράφεται στα Δημοτολόγια, ασφαλίζεται στον ΕΦΚΑ και ικανοποιείται η αίτηση για το επίδομα τέκνου, που θεσμοθετήθηκε από την κυβέρνηση το 2020. «Μόνο από την απλούστευση της διαδικασίας απόδοσης ΑΜΚΑ στα νεογέννητα, το συνολικό ετήσιο κόστος, πολιτών και Δημόσιας Διοίκησης, μειώθηκε κατά 53% (από 1.048.688 ευρώ σε 495.938 ευρώ). Ειδικότερα, το κόστος για τους  πολίτες μειώθηκε κατά 67%, ενώ εξοικονομούνται 79.842 ώρες/έτος από άσκοπες μετακινήσεις και αναμονή σε ουρές στα ΚΕΠ», λέει χαρακτηριστικά ο Λεωνίδας Χριστόπουλος.

Ψηφιακές μεταβιβάσεις ΙΧ

Η τρίτη απλούστευση διαδικασιών που θα έρθει σύντομα θα αφορά τον χώρο των αυτοκινήτων – οχημάτων. «Εργαζόμαστε εντατικά μαζί με το υπουργείο Μεταφορών και την ΑΑΔΕ για την απλούστευση και πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας ταξινόμησης και έκδοσης νέων αδειών και πινακίδων κυκλοφορίας για όλα τα οχήματα (νέα και μεταχειρισμένα) που εισάγονται στη χώρα μας», λέει ο Λ. Χριστόπουλος και εξηγεί: «Οταν ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση, θα λάβει τέλος μια χρονοβόρα και δαπανηρή – σε χρήμα και ανθρώπινους πόρους – διαδικασία, για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες, τις τελωνειακές Αρχές, αλλά και τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών. Ο κλάδος των οχημάτων είναι πολύ σημαντικός για τη χώρα, καθώς μόνο το 2022 ταξινομήθηκαν περισσότερα από 140.000 οχήματα».

Ιδρυση ατομικής επιχείρησης από το σπίτι

Στο ερώτημα πόσο δύσκολο ήταν ως εγχείρημα το άνοιγμα ατομικής επιχείρησης από το σπίτι, που ισχύει από την περασμένη εβδομάδα, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών απαντά: «Ηταν εξαιρετικά δύσκολο, καθώς επρόκειτο για ένα εγχείρημα διοικητικής απλούστευσης και τεχνολογικής βελτίωσης. Αλλάξαμε όλη τη διοικητική διαδικασία, βελτιώσαμε το νομοθετικό πλαίσιο, κόψαμε βήματα και δικαιολογητικά πριν πάμε στην ανάπτυξη της τεχνολογικής εφαρμογής. Αυτό είναι ένα απτό παράδειγμα, αυτού που έχει πει και ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, δηλαδή, πως δεν ψηφιοποιούμε την υφιστάμενη γραφειοκρατία, αλλά ανασχεδιάζουμε και τις διαδικασίες πίσω από την τεχνολογία».
Μιλώντας με τους αριθμούς του νεοσυσταθέντος Παρατηρητηρίου για τη Γραφειοκρατία, ο Λ. Χριστόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «το διοικητικό βάρος για τους πολίτες που ήθελαν να ανοίξουν ατομική επιχείρηση με την παλιά διαδικασία ανερχόταν σε 17.400.000 ευρώ ετησίως, με στοιχεία του 2019, ενώ με τη νέα διαδικασία υπολογίζουμε πως θα κυμαίνεται στα 7.691.000 ευρώ, συνεπώς θα μειωθεί κατά 56%»! Μέσα στο επόμενο διάστημα, προσθέτει, η υπηρεσία θα εμπλουτιστεί και με μη εμπορικές, οικονομικές δραστηριότητες, όπως π.χ. δικηγόροι, αλλά και για αλλοδαπούς πολίτες τρίτων χωρών, για τους οποίους επιτρέπεται η άσκηση αυτόνομης επαγγελματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον Λ. Χριστόπουλο, υλοποιεί ένα «ψηφιακό άλμα διαρκείας», και αυτό είναι το μεγάλο κέρδος από την πολιτική που ξεκίνησε το 2019 από την παρούσα κυβέρνηση. «Προχωρήσαμε, όχι μόνο στην ταχύτατη ψηφιοποίηση του κράτους, κάτι που βεβαίως ήταν απαραίτητο, αλλά και στη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για τον μετασχηματισμό ολόκληρης της χώρας, σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Δίπλα στο gov.gr και τις συνεχώς αυξανόμενες ψηφιακές υπηρεσίες του (ξεπερνούν τις 1.500), έχει αναπτυχθεί ένα κύμα ξένων επενδύσεων στον χώρο της τεχνολογίας, όπως π.χ. με τις επενδύσεις της Amazon, της Google ή της Microsoft. Αυτό είναι οπωσδήποτε αποτέλεσμα και των πολιτικών του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που υποστηρίζει το συνεχές ψηφιακό άλμα της χώρας. Κι αυτή είναι η μεγάλη επιτυχία», τονίζει ο Λεωνίδας Χριστόπουλος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024