Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Υδρογόνο: Επιβατικό αεροπλάνο πέταξε για πρώτη φορά με κυψέλες καυσίμου

Υδρογόνο: Επιβατικό αεροπλάνο πέταξε για πρώτη φορά με κυψέλες καυσίμου

Η αμερικανική ZeroAvia ελπίζει ότι εντός του έτους θα είναι έτοιμος ένας κινητήρας υδρογόνου για αεροσκάφη έως 19 θέσεων.

Το μέλλον της υδρογονοκίνησης στην αεροπορία δείχνει να έρχεται λίγο πιο κοντά μετά την επιτυχή δοκιμαστική πτήση ενός τροποποιημένου Dornier 228 με κυψέλες καυσίμου.

Το αεροπλάνο των 19 θέσεων είναι το μεγαλύτερο που έχει πετάξει ως σήμερα με υδρογόνο, ανακοίνωσε η αμερικανική ZeroAvia που ανέπτυξε την τεχνολογία.

Ο κινητήρας στο δεξί φτερό λειτουργούσε με ηλεκτρική ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου, ενώ στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιήθηκε συμβατικός κινητήρας κηροζίνης για την περίπτωση απροόπτων.

Σύμφωνα με 0την ZeroAvia, η δοκιμαστική πτήση των 10 λεπτών πάνω από το αεροδρόμιο του Γκλάουστερσαϊρ στη Βρετανία ανοίγει το δρόμο για να εγκριθεί εντός του έτους κινητήρας υδρογόνου ισχύος 600 kilowatt, ο οποίος προορίζεται για αεροπλάνα 9-19 θέσεων.

Μέχρι το 2015 η εταιρεία ελπίζει να έχει τελειοποιήσει κινητήρες των 2-5 megawatt για μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Οι αερομεταφορές αντιστοιχούν σήμερα στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και η αεροναυπηγική βιομηχανία δέχεται πιέσεις για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

Η χρήση κινητήρων που λειτουργούν με μπαταρία, όπως στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκτιμάται ότι είναι εφικτή μόνο για πολύ μικρά αεροσκάφη.

Για μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι μόνες πιθανές λύσεις είναι είτε οι κινητήρες που καίνε υδρογόνο αντί κηροζίνη είτε οι ηλεκτρικοί κινητήρες που βασίζονται σε κυψέλες καυσίμου.

Πρόκειται για συστήματα που μοιάζουν με μπαταρίες και επιτρέπουν την ελεγχόμενη χημική αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, αντίδραση από την οποία παράγεται συνεχές ρεύμα.

Το 2019 η ZeroAvia χρηματοδοτήθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση με 12,3 εκατομμύρια λίρες.

Η εταιρεία αναφέρει τώρα ότι έχει δεχτεί παραγγελίες για 1.500 κινητήρες κυψελών καυσίμου και συνεργάζεται με την Cessna για τη χρήση της τεχνολογίας της στο Cessna Grand Caravans, χωρητικότητας 14 θέσεων.

Must in

Ο «δανεικός» Λεβαδειακός και ο παίκτης που χάνει δύο ματς με… τρεις κίτρινες κάρτες!

Η αδερφική, «οικογενειακή» σχέση που έχει ο Λεβαδειακός με τον Παναθηναϊκό, περιλαμβάνει δανεισμούς, ανταλλαγές προπονητών, μεταγραφές, αλλά και μια τρελή τιμωρία του Ζίνι! Τα γεγονότα είναι εντυπωσιακά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο